لوگو امرداد

کتاب «دادوستدهای فرهنگی میان زرتشتیان و مسلمانان در سه دهه‌ی نخست هجری» چاپ شد

dadosetad 1«دادوستدهای فرهنگی میان زرتشتیان و مسلمانان در سه دهه‌ی نخست هجری» به قلم دکتر فرهاد صبوری‌فر با شمارگان 750 نسخه به بازار کتاب آمد.

کتاب با درون‌مایه‌ی تاریخی گویای دادوستدهای فرهنگی میان زرتشتیان و مسلمانان در سه دهه‌ی نخست هجری است. پیش از پایه‌گذاری حکومت ماد و هخامنشی آیین زرتشت پدید آمد اما نمی‌توان بی‌گمان آن را آیین رسمی این دوره به شمار آورد. با گذشت دوره‌ی سلوکی و اشکانی در دوره‌ی ساسانی، این آیین با دگرگونی‌هایی آیین رسمی شاهنشاهی شناخته شد و با پشتیبانی شاهان و روحانیان در میان همه طبقات اجتماعی کشور گسترش یافت. در پایان روزگار ساسانی با پیدایش دین اسلام پیروان آن به بهانه‌ی گسترش اسلام، با اتکا به نیروی نظامی دست به فتوحات زدند. مسلمانان به هنگام توسعه حوزه‌ی اسلامی به جوامع دیگری برخورد کردند. از جمله ایرانیان که با فرهنگ و باورهای متفاوتی با تازیان شکل گرفته بود. برپایه‌ی گواهی‌ها و مدارک تاریخی در سه دهه‌ی نخست هجری به موازات برخوردها میان زرتشتیان و مسلمانان کم‌کم نوعی دادوستد فرهنگی نیز میان آنان برقرار گردید.
کتاب «دادوستدهای فرهنگی میان زرتشتیان و مسلمانان در سه دهه‌ی نخست هجری» با 336 رویه در بردارنده‌ی پنج بخش است.
بخش اول‌: منش زرتشت آیین و باورهای زرتشتیان
بخش دوم: ورود اسلام به ایران و شیوه‌ی برخورد با زرتشتیان
بخش سوم: زرتشتیان پس از ورود اعراب
بخش چهارم: زمینه‌های تأثیر زرتشتیان بر مسلمانان
بخش پنجم: تأثیر آیین اسلام بر زرتشتیان
این دفتر نخستین کتاب «وَهبیز» از گنجینه کتاب‌های تاریخی نشر هیرمبا است.
دکتر فرهاد صبوری‌فر نویسنده‌ی کتاب، استادیار گروه تاریخ دانشگاه اراک است و پیش از این نیز کتاب «تاریخ روابط پارسیان هند و زرتشتیان ایران» از ایشان به چاپ رسیده است.
چاپ نخست کتاب «دادوستدهای فرهنگی میان زرتشتیان و مسلمانان در سه دهه‌ی نخست هجری» پاییز 1399 خورشیدی در اندازه‌ی رقعی از سوی انتشارات هیرمبا منتشر و به قیمت 70 هزار تومان روانه‌ی بازار کتاب شد.

دوست‌داران برای خرید کتاب «دادوستدهای فرهنگی میان زرتشتیان و مسلمانان در سه دهه‌ی نخست هجری» می‌توانند با دفتر امرداد به شماره‌ی 88325329 و 88325330 و 88325331 تماس بگیرند.

پیوند (:لینک) فروش اینترنتی کتاب «دادوستدهای فرهنگی میان زرتشتیان و مسلمانان در سه دهه‌ی نخست هجری»

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-24