آیین هفتهی درختکاری با باشندگی (:حضور) شماری از هنرمندان و مدیران شهری همچون آیدین آغداشلو، ابراهیم حقیقی، ایرج راد، محمد سریر، حجتالاسلام سیدمحمود دعایی، مرتضی کاظمی و مجید رجبیمعمار، غلامحسین امیرخانی یکشنبه ۱۳ اسفندماه 1396 خورشیدی در باغ هنر خانهی هنرمندان ایران برگزار شد.
در این آیین که برای سومین سال است که برگزار میشود، 500 نهال سرو در باغ خانهی هنرمندان کاشته شد. اجرای حرکات موزون آیینی از سوی گروه هنری ئاسو از دیگر بخشهای این برنامه بود.
ابراهیم حقیقی: همزمانی جشن درختکاری با هجدهمین سالگرد بنیادگذاری خانه هنرمندان ایران را به فال نیک میگیرم.
آیدین آغداشلو هنرمند نامی حوزهی هنرهای تجسمی: سرو درخت سایه گستر و مقدس ما ایرانیان از گذشته تا به امروز است که نماد بردباری و استقامت در برابر سختیهاست.
حجتالله ایوبی: امیدوارم با فرهنگسازی در موضوع درختکاری٬ تهران به یکی از سبزترین و پاکیزهترین شهرهای جهان تبدیل شود.
مجید رجبیمعمار فرنشین (:مدیر) خانهی هنرمندان این روزها محیط زیست وضعیت نامناسبی در کشور ما دارد، باید بکوشیم برای بهبود محیط زیست گامهای جدی برداریم.
سیدمحمود دعایی گفت: با گسترش فرهنگ درختکاری جاودانگی و طراوات را بار دیگر به شهر خودمان پیشکش کنیم.
اجرای حرکات موزون آیینی
محمد سریر: پیشینه درختکاری در ایران به گذشتههای دور برمی گردد و چه خوب است که با روز درختکاری به استقبال بهار میرویم.
ایرج راد، بازیگر سینما و تلویزیون: باید بکوشیم، فرهنگ هر ایرانی یک درخت را در سرتاسر کشور گسترش دهیم.
فرتور از زینب مهدوی است.
0114
یک پاسخ
داستان شگفت پیدایش جهان در باور زرتشتی ،در بنیاد خود ، پدیدآورنده ی اندیشه و انگیزه ی نبرد برای نیکی است وچنین انگیختاری باور ناگزیر به آزادی مردمان را با خود به همراه می آورد.
درست است که سرنوشت ناگزیر و فرجامین جهان ،پیروزی نیکی بر بدی است ولی برای نیک زیستن در جهانی که اینک درآنیم چاره ای مگر ستیزه با بدی نداریم. ما در گزینش نیکی از بدی آزادیم و ازآن پس کیستی و چیستی ما و جایگاه ما در این نبرد روشن می شود.
کمتر دین و باوری این گونه آشکار ، مردمان را در برابر دو گوهر نهادین و نمادین نیکی و بدی آزاد و گزینشگر می خواهد .
چیزی به نام پیشانی نوشت نهادین ، جایگاهی برای مردمان ندارد.و درست تر آن است که مردمان را در آفرینش سرنوشت خود ، دست درکار بدانیم.
اشو زرتشت در همه ی آموزه های خویش بر تلاش و کوشش مردمان پافشاری می کند چرا که در چنان بینش ارجمندی تنها به یاری تلاش و کار و نیک خواهی است که می توان سپاه نیرومند تاریکی و نادادگری را در هم شکست. در چنین باوری بهترین نیایش و برترین سپاس به درگاه اهورامزدا ، رفتار و کردار نیک است که این خود در پرتو اندیشه و گفتار نیک پدید می آید.
ما چاره ای نداریم مگر تلاش و کوشش و کار راستین و همراه با نیک اندیشی.