لوگو امرداد

سپنتا نیکنام برای شورای شهر تهران نام‌نویسی کرد

13 19سپنتا نیکنام، هموند زرتشتی شورای شهر یزد پس از دو دوره فعالیت در شورای شهر یزد  تصمیم گرفت در شورای شهر تهران به فعالیت ادامه دهد.

سپنتا نیکنام، هموند شورای اسلامی شهر یزد و فرنشین انجمن زرتشتیان یزد در صفحه شخصی خود از نام‌نویسی در ششمین دوره انتخابات شورای شهر تهران خبر داد. وی با سپاسداری از مردم شهر یزد که با رای آنان نزدیک به ۸ سال است به عنوان عضو شورای اسلامی شهر یزد فعالیت می‌کند، نوشت:
«در این مدت نشان دادیم می‌توان با هم بود. نشان دادیم که یزد برای چه، شهر همدلی و زندگی مسالمت آمیز شده است.
در طول یکسالی هم که ناخواسته از دوران خدمت دور بودم، به کمک هم نشان دادیم که با هم بودنمان پیروزی‌ست.
امروز اما به دلایل مختلف که شاید بعدها به آن بپردازم، پس از مشورت با صاحب‌نظران، تصمیم گرفتم که:
از یزد، برای ایران به تهران بروم
تا فرصت حضور ایرانیان غیرمسلمان در شورای شهر پایتخت را به آزمون بگذارم.
تا این‌بار به همت شهروندان تهرانی صدای همدلی و دوستی ایرانیان را بیش از پیش به گوش همه برسانیم.
پر پروازم را شما به من دادید
تا همیشه قدر دانم.
سپنتا نیکنام – ۲۸ اسفندماه ۱۳۹۹»

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

  1. با سپاس از آگاهی رسانی در این باره و شادباش به اقای نیکنام. بسیار خبر خوش ایندی است و در این رابطه شاید بتوان چند نکته را یادآوری کرد. البته بسیار خوب است که انتخاب ایشان در یزد و احتمالا در تهران «صدای همدلی و دوستی ایرانیان» باشد و درست هم است که این آزمون بزرگی است برای ایجاد گوناگونی در ساختارهای مدیریتی کشور. اما الزاما این دلیل کافی نیست. زیرا برای شورای شهر یزد یا تهران افرادی لازم است که نشان دهند برنامه مدون دارند، خواهان دگرگونی های مثبت هستند و در برابر مردم پاسخگو هستند. مخصوصا برای «مسئولینی» مانند ایشان که حدود 8 سال در مسند «مسئولیت» بوده اند، همیشه و در پایان دوره ها و در آغاز دوره های بعدی زمان مناسبی است که خودشان و رسانه های مستقل به نقد دوره کاری گذشته اشان بپردازند. باید دید که در این مدت چه برنامه هایی را ارائه داده اند یا در پشتیبانی از چه برنامه هایی رای داده اند، کدام یک از برنامه هایی که در پیش از انتخاب شدن قول آن را داده اند را عملی کرده اند؟ بسیار مناسب است که افرادی که می خواهند رای بدهند علاوه براین که به «صدای همدلی و دوستی ایرانیان» توجه کنند در همان حال به «شایستگی و متفاوت بودن» احتمالی ایشان هم با این نقدها پی ببرند. در جامعه کوچک خودمان هم ایشان مدتی شاید بتوان گفت که مسئولیت یکی از مهم ترین انجمن های یزد را بر عهده داشته اند. نقدی بر عملکرد ایشان در این جامعه کوچک هم می تواند مفید باشد برای نمونه چقدر در مدرن و روشمند کردن ساختار انجمن تاثیر گذاشته اند، روند تصمیم گیری و آگاهی رسانی و ایجاد گفتگو را چگونه دگرگون کرده اند؟ و شاید از همه اینها مهم تر در «گردهم ایی انجمن ها و نهادهای زرتشتی» چقدر موثر بوده اند و در هماهنگی بین انجمن ها چه قدمی را برداشته اند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09