لوگو امرداد

ساخت نخستین برج پرنده‌نگری دریاچه‌ی زریوار مریوان آغاز شد

zaribarنخستین برج پرنده‌نگری استان کردستان پیرامون دریاچه‌ی زریبار (زریوار)مریوان با آرمان توسعه‌ی گردشگری پساکرونا راه‌اندازی می‌شود.
مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان گفت: عملیات اجرایی نخستین برج پرنده‌نگری استان کردستان پیرامون دریاچه‌ی زریبار مریوان آغاز می‌‌شود.
به‌ گزارش ایلنا، یعقوب گویلیان (مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان) از آغاز عملیات اجرایی نخستین برج پرنده‌نگری استان پیرامون دریاچه‌ی زریبار مریوان خبر داد.
او در بازدید از این پروژه گفت: این برج با متراژ ۲۷ متر زیربنا برای گسترش سایت پرنده‌نگری و صنعت گردشگری مریوان و در راستای شناساندن پرندگانی که در گستره‌ی دریاچه زندگی می‌کنند، ساخته می‌شود.
گویلیان با اشاره به اینکه یکی از راه‌های نگاهداری از محیط‌زیست و پرندگان کمیاب گستره‌ی دریاچه‌ی زریبار، آشنایی و شناخت بهتر مردم از آن‌ها است افزود: این برج نخستین برجی است که به‌گونه‌ی تخصصی برای معرفی پرندگان در دریاچه‌ی زریبار مریوان راه‌اندازی خواهد شد که می‌تواند زمینه‌ی حضور هدف‌مند گردشگران داخلی و خارجی بیشتری در پسا کرونا در شهرستان مریوان را فراهم سازد.

zaribar2

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان دریاچه زریبار مریوان را به‌عنوان قطب گردشگری استان عنوان کرد و افزود: امکاناتی که در گام نخست برای این سایت در نظر گرفته شده دربردارنده‌ی تلسکوپ‌ها، سیستم رایانه، اینترنت و … است.
یعقوب گویلیان یادآور شد: سایت پرنده‌نگری دریاچه‌ی زریبار پس از تکمیل برای بهره‌برداری به دهیاری روستای ینگیجه واگذار خواهد شد.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-06