لوگو امرداد

تجهیزات دندانپزشکی دکتر سیروس نوشیروانی پیشکش مناطق محروم شد

سیروس نوشیروانیخانواده دکتر سیروس نوشیروانی‌چمی، با پیوستن به «پویش جازموریان تنها نیست» تجهیزات مطب دندانپزشکی آن روانشاد را به منطقه‌ی محروم پیشکش کردند.

نیکوکاری و مهروزی از بارزترین ویژگی‌های او بود. هرگونه یاری‌رسانی به مردمان نیازمند را از مسوولیت‌های اجتماعی خود می‌دانست. زنده‌یاد دکتر سیروس نوشیروانی دندانپزشک زرتشتی از بنیانگذاران انجمن خیریه درمانی زرتشتیان، در زندگانی کوتاه به درازای 65 بهار، پیوسته در راستای یاری نیازمندان، دادودَهش، پدیداری همبستگی و همازوری می‌کوشید. او در پی خرسندی و خشنودی پروردگار، بدون چشمداشت پاداش و پاسخ کار نیک بود. مژده کامیاب‌پور، همسر وی نیز در این راه همراه همیشگی و فرزندان رهرو راه.

شاهین فرزند روانشاد دکتر سیروس نوشیروانی درباره‌ی پیشکش تجهیزات دندانپزشکی مطب پدر به منطقه‌ی محروم و روند اجرای این کار نیک گفت: پس از درگذشت پدر در نظر داشتیم کارهای گوناگونی در رابطه با مطب ایشان انجام دهیم. تصمیم مادر بر این شد که به «پویش جازموریان تنها نیست» کمک کنیم. آشنایی با «پویش جازموریان تنها نیست» و بنیادگذار این پویش سروش صلواتیان به چند سال پیش برمی‌گردد. سروش صلواتیان از انگشت‌شمار نیک‌منشان روی زمین هست. تالاب جازموریان در مرز استان سیستان و بلوچستان و کرمان جا دارد. ایشان در این منطقه‌ی محروم و کم‌برخوردار کارهای بشردوستانه‌ی گوناگونی برای بهبودی وضعیت زندگی مردم انجام می‌دهد. مردمان این منطقه بسیار بسیار محروم هستند. این منطقه از امکانات بهداشتی، آموزشی و رفاهی هیچ سهمی نبرده؛ از امکانات اولیه‌ی زندگی حتا سرویس بهداشتی، داشتن آب آشامیدنی، برق و … برخوردار نیست. سفر سروش صلواتیان به این منطقه سفری شد اثربخش با دگرگونی شگرف که نمی‌توان نادیده گرفت.

وی در ادامه افزود: پدر و مادر من همواره در اندیشه‌ی نیک یاری‌رسانی چه برای زرتشتیان و چه برای همه‌ی ایرانیان بودند. ما نیز می‌کوشیم در حد توان رهرو آنان باشیم تا پیوسته نامشان به نیکی یاد شود و در راه آبادانی کشور هم گام برداریم. زمانی که مادر پیوستن به پویش جازموریان تنها نیست را پیشنهاد داد با سروش صلواتیان در میان گذاشتم. در آغاز برآن شدیم درمانگاهی به نام پدر و مادر در این منطقه بسازیم و بخشی از تجهیزات مطب، شامل یونیت و همه‌ی وسایل دندانپزشکی را به درمانگاه پیشکش کنیم. به دنبال نشست مشورتی با سروش صلواتیان تصمیم بر این شد کانکس سیار دندانپزشکی راه‌اندازی کنیم. تجهیزات دندانپزشکی در کانکس سیار قرارگیرد تا خدمات‌رسانی به جای‌جای منطقه‌ی محروم را پوشش دهد. درمانگاه، پایگاه بهداشتی ساکن، ارایه‌ی خدمات درمانی را محدود به چند روستای پیرامون امکان‌پذیر می‌کند. هم‌اکنون کارهای اجرایی ساخت کانکس در حال پیشرفت است. به زودی کانکس آماده شده و با نصب تجهیزات در کانکس، به منطقه‌ی جازموریان فرستاده می‌شود.

شاهین نوشیروانی در ادامه به دیگر برنامه‌ی نیکوکاری که در پیش است اشاره کرد و گفت: امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم مطب را به گونه‌ی کلینیک آماده‌سازی کنیم و از درآمد حاصل به منطقه جازموریان یاری‌ برسانیم. اهالی جازموریان به راستی نیاز به یاری دارند تا بتوانند کمینه امکانات زندگی را فراهم کنند.

بهشتی‌روان سیروس نوشیروانی‌چمی زاده‌ی ۳۱ امردادماه ۱۳۳۵ در تهران از هموندان و بنیانگذاران انجمن خیریه درمانی زرتشتیان، با پیشینه‌ی همکاری با انجمن دندانپزشکان ایران و انجمن زرتشتیان تفت و توابع مقیم تهران بود. سال ۱۳۵۸ دانشنامه دکتری در رشته دندانپزشکی با بالاترین نمره را از دانشگاه تهران دریافت کرد. سال ۱۳۶۰، با مژده کامیاب‌پور پیوند همسری بست. شاهین و پریسا فرزندان، میترا دولیان و ابی نیکو، عروس و داماد، سام و سپند نوه‌های خانواده هستند.

نکونام دکتر سیروس نوشیروانی، شامگاه 21 آبان‌ماه 1399 خورشیدی، پس از 16 روز مبارزه با بیماری کرونا، چشم از جهان هستی فروبست.

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

4 پاسخ

  1. روان سیروس نازنین – که بسیار زود از دست رفت – در سرای نور و سرود در آرامش باشد. برای خانواده ی نیکو کار و دهشمند آن بزرگیاد هم آرزو دارم که کارهایشان هر چه زودتر به سرانجام برسد.

  2. کار خانواده بسیار پسندیده بود . با این حرکت اول نام روانشاد به نیکی یاد می شود و سپس نام جامعه زرتشتیان

  3. روح بزرگشان قرین‌ رحمت و آرامش باشه و
    الهی خداوند به بازماندگانشان بردباری و تحمل این داغ سنگین رو بده
    به امید سلامتی و موفقیت عزیزان آن عزیز بلند مرتبه
    علی الخصوص سام و سپند نازنین و دوست داشتنی

  4. بسیار بسیارتن شنیدن آسمانی شدن سیروس متاثر شدم‌و بسیار تسلیت عرض میکنم از دوستان قدیمی سیروس پناهی ۰۹۱۲۱۱۸۰۵۰۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-06