لوگو امرداد
در شماره 444 امرداد می‌خوانیم

ورزش؛ الگوی فرهنگی یک سرزمین

Capture1نیرومندی و بهداشت تن و روان یکی از پدیده‌های تمدن در ایران باستان است که هم پایه‌ی دینی دارد و هم آیینی ملی. آموزش‌های اشو زرتشت، پیام‌آور آریایی، درباره‌ی تندرستی، نیروی روانی و بدنی، همواره پایه‌ی فلسفه‌ی مینوی ایرانیان باستان و راهبرد گیتوی آنان بوده، در اوستا آمده است: «خدایا ما را نیرویی ده که پیروزی دهد. اسب تیزپای قوی عطا فرما که خوشبختی آورد». در کتاب «مینوی خرد» برای جوانمردی سه اصل خرد، درستی و رادی به عنوان ویژگی بارز یاد شده و در این کتاب جوانمردی مترادف با پهلوانی همراه با خرد و عقل، نه فقط زور بازو است.

نیاکان ما همواره بر این باور بودند که ورزش وسیله‌ای است برای آراستگی به فروزه‌های انسانی و با ورزیدگی در رشته‌های ورزشی مانند اسب‌سواری، تیراندازی، چوگان‌بازی، کشتی، پهلوانی و شطرنج، منش نیک را به خود و فرزندانشان می‌آموختند.

درخشش استعدادهای ورزش زرتشتیان
استعدادیابی فرایندی است که کودکان و نوجوانان ارزیابی می‌شوند و به گرایش در رشته‌هایی که توانمند هستند و امید موفقیت بیشتری از آن‌ها می‌رود، برانگیخته و تشویق خواهند شد. استعدادیابی و استعدادپروری بن‌پایه‌ی چالش‌های حوزه ورزش به‌ شمار می‌آید، زیرا رسیدن به قله افتخارات ورزشی از همین راه دست‌یافتنی می‌شود. ورزشکاران زرتشتی نیز به پشتوانه‌ی استعداد و تمرین با گرایش‌های گوناگون ورزشی در مسابقه‌های قهرمانی کشور و برون‌مرز خوش درخشیدند. …

آنچه در بالا آمده است بخشی از نوشتاری‌ست با عنوان «ورزش؛ الگوی فرهنگی یک سرزمین» که در تازه‌ترین شماره‌ی امرداد چاپ شده است.

متن کامل این نوشتار را در رویه‌ی هفتم (زرتشتیان) شماره‌ی ۴۴۴ هفته‌نامه‌ی امرداد بخوانید.

«امرداد» شماره‌ی  ۴۴۴ از ‌‌دوشنبه هشتم شهریورماه ۱۴۰۰ خورشیدی، در روزنامه‌فروشی‌ها و نمایندگی‌های امرداد در دسترس خوانندگان قرار گرفته است.

خوانندگان می‌توانند برای دسترسی به هفته‌نامه‌ی امرداد افزون‌بر نمایندگی‌ها و روزنامه‌فروشی‌ها از راه‌های زیر نیز بهره ببرند.

فروش اینترنتی هفته‌نامه امرداد شماره‌ی ۴۴۴

اشتراک ایمیلی هفته‌نامه امرداد

نشانی دکه‌های امرداد در تهران و شهرستان‌ها

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09