لوگو امرداد
نشست هفتگی انجمن زرتشتیان تهران

مدیر دبیرستان دخترانه‌ی نوشیروان جایگزین شد

14سی‌هشتمین نشست انجمن زرتشتیان تهران دوشنبه هشتم شهریورماه 1395 خورشیدی از ساعت 18 و 45 دقیقه آغاز شد که در آن کامبیز میزانیان در گزارش کمیسیون فرهنگی از دگرگونی مدیر دبیرستان دخترانه نوشیروان خبر داد و افزود از روز یک‌شنبه هفتم شهریورماه عسکری مدیر مدرسه‌ی نوشیروان شده است. او تعداد دانش‌آموزان زرتشتی مدرسه‌ی نوشیروان را مانند سال گذشته دانست.

گزارش کمیسیون فرهنگی:
راشین جهانگیری درباره‌ی گفت‌وگوهای انجام شده با شهرداری درباره‌ی آدریان تهران گفت: «از شهرداری خواستیم که به شوند هم‌سطح شدن خیابان و پیاده‌رو و این‌که ماشین‌ها به پیاده‌رومی‌‌آیند چاره‌ای بیاندیشیند، پیشنهاد ما به کارگیری گلدان گل است. موردی دیگری که با شهرداری در میان گذاشتیم سطل‌های زباله‌ای است که در نزدیکی آدریان به کار می‌رود و از آنها خواستیم به سمت دیگری جابه‌جا شود. جهانگیری همچنین از به کارگیری هشت سطل زباله در آدریان تهران خبر داد. او پیشنهاد آبیاری غیرشرب برای آدریان تهران را به شهرداری ارایه کرده است.

کمیسیون مالی:

صورت‌هزینه آدریان بزرگ از 23 تیرماه تا 23 امردادماه 1395 خورشیدی بابت نظافت به مبلغ هفت میلیون و 500 هزار ریال

سرویس کولر تالار غربی آدریان تهران

کارکرد راهنمای گردشگری آدریان تهران در امردادماه به مدت 155 و نیم ساعت به مبلغ هشت میلیون و 552 هزار و 500 ریال

هزینه تقدیر از ورزشکاران آدریان بزرگ به مبلغ چهار میلیون و 967 هزار ریال

هزینه نظافت خانه فرهنگ و هنر زرتشتیان به مبلغ پنج میلیون و 650 هزار ریال

هزینه نصب کولر دبستان جمشیدجم به مبلغ یک میلیون و 236 هزار ریال

سامان‌د‌هی کتاب‌های کتابخانه یگانگی به مبلغ 10 میلیون ریال

این موارد تصویب شد.

کمسیون ساختمان:

این کمیسیون مصوبه‌ای نداشت و تنها بهمن تیمساری هموند این کمیسیون گزارشی از وضعیت باغ «اوسون» ارایه کرد.

کمیسیون روابط عمومی:

کمیسیون روابط عمومی در گزارشی به وضعیت خانه‌ای در پشت مدرسه‌ی گیو پرداخت که وضعیت مناسبی ندارد. این کمیسیون در بخشی دیگر از گزارش خود از بازدید از مستمری بگیران زیر پوشش انجمن زرتشتیان تهران خبر داد.

کمیسیون فرهنگی:

مقرر شد کارکرد موبدیاران آدریان تهران در امردادماه به تعداد هفت تن موبد جمعا به مبلغ ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال پرداخت شود.

این مورد تصویب شد.

کمیسیون فرهنگی برای خانه‌ی فرهنگ و هنر زرتشتیان تن‌خواه پنج میلیون ریال در نظر گرفته بود که جمشید  گشتاسبی خزانه‌دار انجمن در این‌باره گفت که از آن‌جایی که خانه فرهنگ و هنر گردش مالی ۷۰ درصدی درآمد در حساب خود دارد تن‌خواه به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد. پس از این گفت‌وگوها مصوبه‌ی کمیسیون فرهنگی این‌گونه دگرگون شد:

مقرر شد مبلغ دو میلیون ریال تن‌خواه برای خانه‌ی فرهنگ و هنر زرتشتیان تهران در نظر گرفته شود که این مورد تصویب شد.

کمیسیون خدمات:

با درخواست سازمان زنان زرتشتی جهت اجرای شبی شاد به تاریخ دوم مهرماه ۱۳۹۵ خورشیدی به مناسبت بازگشایی مدرسه‌ها و کمک به دانش‌آموزان نیازمند زرتشتی در تالار خسروی موافقت به عمل آمد.

این مورد تصویب شد.

گزارش کمیسیون خدمات:

با توجه به درخواست استعفای یکی از پرستاران درمانگاه یگانگی از کمیسیون روابط عمومی درخواست فراخوان جهت استخدام یک پرستار را داریم.

کمیسیون موقوفات:

تعدیل اجاره‌ی مغازه‌ای در خیابان انقلاب از مبلغ ۶۰۰ هزار ریال به یک میلیون و ۷۵۰ هزار ریال که این افزایش اجاره بها یکم فروردین‌ماه سال ۱۳۹۳ خورشیدی تا یکم فروردین‌ماه ۱۳۹۶ خورشیدی است.

این مورد تصویب شد.

گزارش کمیسیون موقوفات:

پیشنهادی رسیده برای قطعه زمینی که از سوی روان‌شاد بهمن جوانمردی در شمیران به انجمن اهدا شده است، بدین شکل که زمین را با واحد مسکونی معاوضه کنیم. کمیسیون موقوفات از هموندان هیات مدیره می‌خواهد را پیشنهاد‌های خود را درباره‌ی این مورد اعلام کنند. کورش ساسانی هموند کمیسیون موقوفات قیمت اعلامی از سوی فرد پیشنهاد دهنده را متری ۱۵ میلیون تومان برای زمین و برای آپارتمان متری ۱۱ میلیون تومان اعلام کرد.

سخنران‌های پیش از دستور

بزرگ‌مهرپرخیده در سخنان پیش از دستور خود که از برقراری شهریه در مدرسه‌های زرتشتی اعلام ناراضی کرد و افزود: سازمان‌های زرتشتی اشتباهات مشابه را تکرار می‌کنند، بهتر است نشستی داشته باشیم و این اشتباهات را بررسی کنیم.

پرخیده در ادامه‌ی گفته‌های خود درباره‌ی کیفیت آموزشی مدرسه‌ها پرسش کرد و سرانجام آن را جویا شد.

بهروز جمشیدیان دیگر سخنران پیش از دستور، مجمع همگانی فوق‌العاده را بسیار با اهمیت دانست که دارای قدرت بالایی برای تصمیم‌گیری است. او افزود: «بسیاری از مردم از تشریفات قانونی مجمع‌های همگانی آگاهی ندارند و نمی‌توانند در آنها باشنده باشند.»

جمشیدیان درباره‌ی مصوبه‌ی پیشین یکی مجمع‌های همگانی گفت: «بنا بر مصوبه‌ی این مجمع همگانی فوق‌العاده، زمین «همتی» در کرمان در خطر است و باید فروخته شود و پول آن به انجمن کرمان برود و بر اساس نیت واقف پول هزینه شود. من چندین سال در انجمن زرتشتیان تهران بازرس بودم اما نه تنها من بلکه بازرسان پیش از من نیز گزارشی درباره‌ی سرنوشت زمین همتی کرمان داده نشده است. مصوبه‌ی درباره‌ی آن فروش زمین بود اما در جریان نیستیم که اگر زمین فروش رفته است پول آن در کجا هزینه شده است.»

جمشیدیان از بازرسان درخواست کرد که اگر مواردی که در گزارش‌های خود می‌آورند، مهم است، مجمع همگانی فوق‌العاده برگزار کنند. او درخواست کرد حسابرسی خاص از مکان‌هایی مانند سازمان پذیرایی، ساختمان مزدا و تالارهای مارکار انجام شود.

افشین نمرانیان در پاسخ جمشیدیان درباره‌ی زمین کرمان گفت: «من هموند هیات رییسه مجمعی بودم که دو دستور جلسه تجمیع و فروش زمین‌های رحمت‌آباد و زمین همتی کرمان را داشت. پس از خوانده شدن نیت‌نامه متوجه شدیم که برای زمین همتی نیاز به برگزاری مجمع نیست و در صورت جلسه مجمع آمده است که رای تنها برای زمین‌های رحمت‌آباد گرفته شد. زمین همتی نیت‌نامه مشخصی دارد و اجازه خاص به انجمن زرتشتیان تهران داده شده است تا در آن دخل و تصرف کند. در آن زمان هموند انجمن زرتشتیان تهران نبودم و تا آنجایی که آگاهی دارم این زمین فروخته نشده است و نیت‌نامه مشخصی دارد و پول حاصل از فروش آن باید در کرمان هزینه شود.»

او درباره‌ی حساب‌رسی از مکان‌های خاص گفت: «حساب‌رسی تکلیف نیست، آغاز روند حساب‌رسی در انجمن بود اما به شوند نبود خیراندیش و بار مالی زیاد انجام نشده است؛ حساب‌رسی به عنوان پیشنهاد بازرسان بوده است. به عنوان یکی از هموندان هیات مدیره‌ی انجمن نیازی به حساب‌رسی نمی‌بینم.»

نمیرانیان تکرار موضوع حساب‌رسی از سوی جمشیدیان در هر کدام از نشست‌های انجمن را زیاد درست ندانست که جمشیدیان در پاسخ گفت از آنجایی موضوع مهمی است در هفته‌ی بعد هم آن را بازگو می‌کند.

حاشیه انجمن:

موبد مهربان فیروزگری به همراه دادبه پودامچی رییس یونیمای جهانی که از پارسیان هند است به دیدار هموندان انجمن زرتشتیان تهران آمد. پودامچی به شوند باشندگی در جشنواره‌ی تیاتر عروسکی تهران به ایران سفر کرده است.

نشست انجمن زرتشتیان تهران به شوند خرابی فیوز برق در حالت نیمه‌تاریک برگزار شد.

 

نشست انجمن زرتشتیان تهران از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه به شوند خواندن گزارشی از سوی جمشید گشتاسبی خزانه‌دار انجمن غیرعلنی شد.  

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

4 پاسخ

  1. ضمن تشکر از هموندان هیات مدیره که بدون هیچ مزدی به جامعه خدمت می کنند؛ 1- حسابرسی از تمام اموال انجمن حتما لازم است؛ مثلا در گزارش حسابرسی معلوم می شود الف- چرا انجمن تا سالهای پیش می توانسته با لحاظ نرخ تورم هزینه سرویسها را پرداخت کند ولی امسال نمی تواند(؟) ب- آیا هنوز زمین همتی کرمان وجود دارد یا نه و اگر نه پولش چه شده است (شایسته است هموندان هیات مدیره اصل سند زمین را در صورت وجود ملاحظه کنند). ج- آیا با وجود افزایش چشمگیر، قیمت اجاره واقعی مغازه خیابان انقلاب ماهی 175 هزار تومان است و اگر نیست مقدارش اجاره اش در بازار چقدر است و چرا واقعی نیست (آیا نیتنامه ای دارد که بر اساس آن رفتار می شود یا دلیل دیگری دارد) د- مشخصات اموال دیگر انجمن نظیر زمین شمیران چیست ه- درآمد رییس سازمان پذیرایی هر سال کلا چقدر است (و چرا در واگذاری آن مانند سرویس مدارس رقابتی انجام نمی شود) و … 2- به نظر می رسد زمین و ساختمان و آپارتمان و … از نظر مالی حساسیت برانگیز باشد و افراد با استفاده از آن، همدیگر را در مدیریت آن، متهم به کجروی کنند، شاید اندیشیدن به شیوه های دیگر سرمایه گذاری هم، با جلب مشارکت افراد کاردان و دلسوز مناسب باشد، مثلا همکیشان پارسی که در امور اقتصادی موفقیتهای چشمگیری دارند (حتی می توان به سرمایه گذاری در خارج از ایران اندیشید). البته باید دید که چگونه می توان اداره مناسبی روی سرمایه گذاری های دیگر داشت؛ چرا که ملک، خود را، حفظ می کند ولی مثلا سپرده بانکی را می توان باطل کرد و به طور غیر کارشناسانه صرف کرد.

  2. شوربختانه اپیدمی گردشهای پیشین در غیر علنی ساختن جلسات به گردش 43 هم گسترش یافته و دور شدن هر روزه هموندان هیئت مدیره از هازمان و غیرعلنی ساختن جلسات به هر بهانه که مردم و رسانه ها را نامحرم و دشمن میپندارد دکترین چندین ساله مدیریت انجمن میباشد . هموندان گرامی بهوش باشید تا به سرنوشت تک صدایی و تک بعدی بودن انجمن های پیشین دچار نشوید و پاسدار آرا به حساب شما واریز گشته باشید …

  3. همکیش گرامی در رابطه با بخش ج خواهشمندم که دقت کنید که مغازه دارای دو بخش ملکیت و سرقفلی می باشد و مطمئنا قیمت اجاره ای که عنوان شده است مربوط به ملکیت است و نه سرققفلی مغازه

  4. درود به جناب مرادیان گرامی و با تشکر از توجهتان. مساله ای که مد نظر من است، دقیقا رفع همین اگر و اما هاست. به امید خدا که وضعیت به همان گونه است که شما فرموده اید؛ به نظر من بهتر است، که یک شخص ثالث متخصص و صاحب صلاحیت سالی یکبار یک گزارش تهیه کند و این موارد را در آن بیاورد تا ما دچار حدس و گمان نباشیم و برای توصیف وضعیت حقیقی، با حدس و گمان از قیدهای #تا آنجایی که آگاهی دارم# و #مطمئنا# و نظایر آن استفاده نکنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09