لوگو امرداد

فراخوان نام‌نویسی در انتخابات گردش ۴۵ انجمن زرتشتیان تهران

14 4 1نام‌نویسی از نامزدهای انتخابات هیات‌مدیره‌ گردش ۴۵ انجمن زرتشتیان تهران آغاز شد و تا 22 مهرماه ادامه می‌یابد.

در پی به‌حد نصاب نرسیدن شمار نامزدهای عضویت در هیات‌مدیره گردش ۴۵ در  فراخوان مجمع تیرماه، انجمن زرتشتیان تهران با انتشار فراخوان جدید از همکیشان برای نام‌نویسی در انتخابات هیات‌مدیره‌ دعوت کرده است.

انجمن زرتشتیان تهران در این فراخوان یادآوری کرده است که برگزاری انتخابات هیات‌مدیره ‌گردش ۴۵، تنها در صورت به‌حد نصاب رسیدن تعداد قانونی داوطلبان امکان‌پذیر خواهد بود. بنابراین از همکیشان درخواست شده با توجه به نزدیک بودن پایان دوره فعالیت ‌گردش کنونی انجمن، برپایه‌ی خویشکاری و تعهدپذیری برای پذیرش مسوولیت داوطلب شوند. همکیشانی که برای فراخوان پیشین مجمع، نام‌نویسی انجام داده بودند، در صورت عدم انصراف، نیازی به نام‌نویسی دوباره ندارند.

در فراخوان هیات‌مدیره‌ی گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران آمده است؛ با توجه به پیش‌رو بودن مجمع همگانی عادی‌ به‌طور فوق‌العاده انجمن زرتشتیان تهران، از همکیشانی ‌که خواهان عضویت در هیات‌مدیره‌ گردش ۴۵ انجمن هستند دعوت می‌شود تا 22 مهرماه 1400 خورشیدی با در دست داشتن اصل شناسنامه، اصل‌ کارت ملی و کارت شناسایی انجمن زرتشتیان تهران و ارایه دو قطعه عکس در ساعات اداری به دبیرخانه انجمن زرتشتیان تهران مراجعه و نام‌نویسی کنند. با توجه به شرایط‌ کرونایی تهران، داوطلبان همچنین می‌توانند مدارک خود را به شماره واتس‌اپ ۰۹۱۲۲۸۹۸۴۲۴ بفرستند.

شرایط نامزدهای هیات‌مدیره انجمن برپایه‌ی ماده ۱۳ اساس‌نامه انجمن زرتشتیان تهران:
انتخاب شوندگان بایسته است دارای شرایط زیر باشد:

۱_ از پدر و مادر زرتشتی متولد و استوار به آیین و سنن زرتشتی بوده و به شکست آنها مشهور نباشند.
۲_ از حقوق اجتماعی محروم نگردیده و وابسته به نهادهای ضد میهنی و ضد انقلاب نباشد.
۳ _ سی سال تمام داشته و ساکن تهران باشند.
۴ _ کارت شناسایی از انجمن زرتشتیان تهران داشته باشند.
۵ _ از حقوق بگیران – مستاجرین املاک انجمن و اعضا هیات نظارت بر انتخابات (در آن زمان) نباشند.

عضویت در هیات‌مدیره انجمن زرتشتیان تهران و شرایط عضویت در ماده ۱۱ اساسنامه‌ی انجمن و تبصره ۱ و ۲ چنین آمده است:

ماده ۱۱- برای انجام تکالیف انجمن ۲۱ نفر از افراد زرتشتی واجد شرایط ماده ۱۳به عنوان نمایندگان اصلی با رای مخفی و اکثریت نسبی انتخاب می‌شوند و ۷ نفر بعدی به ترتیب آراء به عنوان عضو علی‌البدل برگزیده و معرفی خواهند شد.

تبصره ۱- هیچ‌یک از افراد واجد شرایط برای نمایندگی انجمن نمی‌توانند بیش از سه دوره‌ی متوالی و یا پنج دوره‌ی متناوب به نمایندگی انجمن انتخاب شوند مگراینکه در آخرین مجمع همگانی گردش انجمن با پیشنهاد هیات‌ رییسه‌ی مجمع همگانی انتخاب مجدد آن فرد یا افراد پیشنهاد شده را برای تامین نظر خاص مفید بداند و تجدید انتخاب آنان را بلامانع دانسته به صلاح جامعه تشخیص و مراتب را تصویب و تایید نماید.

تبصره ۲- عضویت انجمن افتخاری بوده و هیچ یک از اعضا به هیچ عنوانی حق دریافت وجه، پاداش و حقوقی را از انجمن نخواهند داشت مگر عضوی از انجمن که به سمت سرپرست دبیرخانه به طور موظف و تمام وقت در دبیرخانه انجمن انجام وظیفه نماید.

پیرو بند ۴ اساسنامه انجمن زرتشتیان تهران، گردش كار هیات‌مدیره برای هر دوره سه سال خورشیدی است.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

  1. پیشنهاد میدم هیات مدیره کنونی نام نویسی نکنند نیمی از گردش 44 اعضای پیوسته گردش 43 هستند و نیمی هم پیشکسوتانی هستند که در این گردش پس از چند سال وقفه به هیات مدیره پیوستند با این تجربه مضاعف گردش 44 را گرداندند. با این حال در یک زمان تصمیم می گیرند نام نویسی نکنند تا انتخابات به زمانی دیگر موکول شود که چرایی آن برای همگان پوشیده هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-18