لوگو امرداد

پیام شادباش نماینده ایرانیان زرتشتی به فراخور جشن مهرگان

اسفندیار اختیاریدکتر اسفندیار اختیاری، نماینده ایرانیان زرتشتی، در پیامی فرارسیدن خجسته جشن مهرگان، جشن مهر و مهربانی را شادباش گفت.

در پیام شادباش دکتر اسفندیار اختیاری، نماینده‌ی ایرانیان زرتشتی با آرزوی تندرستی، شادکامی و پیروزی برای ایرانیان، آمده است: «مهرگان هر سال می‌آید تا یادآور کاوه دلاور و فریدون دادگر و خردمند باشد و سرنوشت ضحاک تیره روز را بازگوید. پس این روز نیکو که برآمده از دانش و خردورزی ایرانیان است را پاس می‌داریم».
در ادامه پیام شادباش مهرگان نماینده ایرانیان زرتشتی در مجلس را می‌خوانیم:

خشنه اتره اهورهه مزداو
به نام دانای بزرگ هستی بخش
درود می فرستم به فروهر پاک بزرگ پیام آور آریایی، اشوزرتشت اسپنتمان و درود می فرستم به ایران، به این مرز پرگهر، از شرق تا غرب و از شمال تا خلیج همیشه پارس
درود می فرستم به شیرزنان و دلیرمردان ایران بزرگ که همواره سعی کردند در برابر دروغ، کژاندیشی و نابخردی بایستند و پرچم دادگری، راستی و خردمندی را افراشته نگاه دارند.
درود بر روز مهر از ماه مهربانی، که گستراننده داد، پیمان و دوستی است. درود بر فرهنگ درخشان ایران زمین که پیام آن آشتی، یکدلی و مهربانی است.
هر ساله با رسیدن خزان گل و درخت، چشم انتظار مهرگان می مانیم تا تداوم سالی خّرم، فالی نیکو، حالی خوش و بختی رام را به ارمغان آورد.

جشن مهرگان، جشن مهر و مهربانی بر همگان خجسته باد

مهرگان هر سال می‌آید تا یادآور کاوه دلاور و فریدون دادگر و خردمند باشد و سرنوشت ضحاک تیره روز را بازگوید. پس این روز نیکو که برآمده از دانش و خردورزی ایرانیان است را پاس می‌داریم.
بار دیگر فرخنده جشن مهرگان را شادباش گفته، برای همگان تندرستی، شادکامی و پیروزی را آرزومندم. ایدون باد

دکتر اسفندیار اختیاری
نماینده ایرانیان زرتشتی

WhatsApp Image 2021 10 02 at 10.32.47

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09