لوگو امرداد

آیین گرامیداشت جانسپاران ادیان توحیدی شیراز

آیین گرامیداشت ایثارگران، جانبازان و جانسپاران راه میهن هشت سال دفاع مقدس ادیان توحیدی استان فارس در بهشتیه‌ی کلیمیان شیراز برگزار شد.

در این آیین همایون سامه‌یح نجف‌آبادی، نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی، داریوش مهرابی، مسوول ادیان توحیدی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، خسرو قدس، فرنشین انجمن زرتشتیان شیراز، موبد رستم خسرویانی، امیرعلا سالاری، فرنشین انجمن کلیمیان شیراز و تنی چند از ایثارگران، جانبازان و خانواده‌های شهدای پیرو ادیان توحیدی غیراسلام باشنده بودند.
خسرو قدس، فرنشین انجمن زرتشتیان شیراز پس از ستایش بزرگ دانای هستی‌بخش، گفت: درود می‌فرستم به روان همه نیکان و پاکانی که برای سربلندی میهن‌مان ایران، از جان دریغ نکردند و این کشور را که همیشه سرآمد بوده است و باعث افتخار نه تنها ما ایرانیان، که همه ایران‌دوستان، داشتند بودند، نگاهبان شدند. خسرو قدس افزود: برماست تا بتوانیم به دور از عقیده، باور و دینی که داریم، از این مرز و بوم نگاهبانی و پاسبانی کنیم.
فرنشین انجمن زرتشتیان شیراز ادامه داد: باید قدردان کسانی باشیم که برای ما جان‌فشانی کردند؛ چراکه آرامش امروز ما، به پاس جان‌فشانی آن‌هاست.
وی در پایان ابراز خرسندی کرد که همیشه به خوشحالی و شادمانی دور هم گرد آییم و به ایرانی بودن، همازوری و یکپارچگی‌مان افتخار کنیم.موبد رستم خسرویانی، از موبدان جامعه زرتشتیان شیراز، به خوانش نیایش همگانی برای آمرزش شهدا پرداخت.
همایون سامه‌یح نجف‌آبادی، نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی، در این آیین بر آرامگاه اسحاق تیزابی، از شهدای کلیمی شیراز گفت: دین همه ما می‌گوید که شهدا در بارگاه خداوند، از هر دینی که باشند، جایگاهی یکسان دارند.
همایون سامه‌یح نجف‌آبادی ادامه داد: شهید اسحاق تیزابی و دیگر شهدای میهن، سینه‌شان را سپر کردند تا گلوله‌های دشمن به مردم ایران نخورد و با جان خودشان که بزرگ‌ترین سرمایه زندگی‌شان بود، زمینه‌ساز زندگی در امان و آسوده را برای ما ساختند.
نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی با سپاس پروردگار هستی که به پاس تلاش‌های رزمندگان ما، یک وجب از خاک میهن کم نشد، افزود: کسانی که به شهادت رسیدند یا جانباز، آزاده و ایثارگاران شدند، از پیروان هر دینی، هیچ دیگرگونگی با هم ندارند و باید از خودگذشتگی‌های آنان را پاس داشت؛ چرا که بسیاری از آنان وظیفه‌شان نبود و گاه سن‌شان هم نمی‌رسید و با کمال میل برای پاسداری از میهن، برخاستند.
وی در پایان از بارگاه آفریدگار هستی‌بخش، آمرزش شهید تیزابی و دیگر شهدای میهن از مسلمان، زرتشتی، کلیمی، آشوری و ارمنی را خواستار شد.
امیرعلا سالاری، فرنشین انجمن کلیمیان شیراز هم گفت: جامعه کلیمیان ایران همچون شهید تیزابی، با افتخار و سربلندی، در پاسبانی از مرزها و آرمان‌های انقلاب، کوشا بودند.
داریوش مهرابی، مسوول امور پیروان ادیان توحیدی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز گفت: از دیدگاه من، پاسداشت جان‌فشانی‌ها و ازخودگذشتگی‌های رزمندگان ما، وظیفه‌ای بر دوش ماست تا این ایثارگری‌ها فراموش نشود؛ چراکه آن‌ها سینه سپر کردند تا ما اکنون آسوده زندگی کنیم.
در این آیین موبد رستم خسرویانی بر آرامگاه اسحاق تیزابی به خوانش نیایش همگانی برای آمرزش جانسپاران راه میهن پرداخت.
آیین گرامیداشت ایثارگران، جانبازان و خانواده‌های شهدای پیروان ادیان توحیدی استان فارس پنجشنبه 15 مهرماه 1400 خورشیدی در آرامگاه کلیمیان شیراز برگزار شد.

1 10

2 10

3 9

4 11

5 11

6 9

7 10

8 10

9 8

فرتور رسیده است.
1719

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

  1. جانسپاران راه میهن هر کس که باشند شایسته ستایشند. البته ما ایرانیان بیاد داریم که زرتشتیان تنها اقلیت دینی بودند که جانسپارانشان در جنگ هشت ساله افزون بر سربازان وظیفه، از دوطلبان رفتن به جبهه نیز بودند و نسبت شمار جانسپاران به شمار کل پیروان هر دین در میان زرتشتیان از همه آنهای دیگر بالاتر بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-06