لوگو امرداد
با شرکت در مسابقه‌ی عکاسی جهانی

ویکی؛ دوستدار یادمان‌ها ۲۰۲۱ ایران را همراهی کنید

نیایشگاه چغازنبیل؛ نخستین اثر تاریخی ایران که در سال ۱۹۷۹ در فهرست میراث جهانی یونسکو جای گرفت
نیایشگاه چغازنبیل؛ نخستین اثر تاریخی ایران که در سال ۱۹۷۹ در فهرست میراث جهانی یونسکو جای گرفت

دانش‌نامه‌ی ویکی پدیا در فراخوانی از دوست‌داران عکاسی از یادمان‌های تاریخی و فرهنگی ایران دعوت کرده است  تا عکس‌های خود را با موضوع «یادمان‌های ثبت‌ ملی شده‌» برای شرکت در مسابقه‌ی جهانی «ویکی دوستدار یادمان‌ها» بفرستند.

ایران برای هفتمین‌بار به جمع کشورهای شرکت‌کننده در مسابقه‌ی جهانی ویکی دوستدار یادمان‌ها می‌پیوندد. شما هم اگر به عکاسی از یادمان‌های تاریخی و فرهنگی ایران دل‌بستگی دارید و می‌خواهید تصویر آن‌ها را از راه دانش‌نامه‌ی ویکی‌پدیا در دسترس دیگران قرار دهید می‌توانید در این رقابت شرکت کنید.

ویکی دوستدار یادمان‌ها یک مسابقه‌ی عکاسی با موضوع یادمان‌های ثبت‌شده‌ی ملی است. نخستین دوره‌ی این مسابقه در سال ۲۰۱۰ در کشور هلند برگزار شد و به دنبال آن در سال ۲۰۱۱ مسابقه به بسیاری از کشورهای اروپایی گسترش یافت. از سال ۲۰۱۲ این مسابقه در سطح جهانی برگزار می‌شود. آرمان از این مسابقه گردهم‌آوردن همه‌ی خواننده‌ها، کاربران ویکی‌پدیا، عکاسان و فرهنگ‌دوستان برای گرفتن عکس از یادمان‌های فرهنگی و بارگذاری آن در ویکی‌انبار برای استفاده در ویکی‌پدیا و بالا بردن دانش و آگاهی همگان است.

برای مشاهدهه‌ی برندگان سال‌های گذشته به تفکیک سال می‌توانید به صفحه‌ی نتایج ویکی دوستدار یادمان‌ها در ایران مراجعه کنید. هر سال هیئت داوری محلی هر کشور ده عکس برتر را برمی‌گزینند و پس از آن عکس‌های برتر هر کشور در سطح جهانی با هم رقابت می‌کنند تا پانزده عکس برتر در سطح جهانی انتخاب شوند.

شرکت در مسابقه‌ی امسال  از ۱۸ مهر آغاز شده و تا ۱۶ آبان ۱۴۰۰ ادامه دارد.

رعایت قوانین زیر برای شرکت در رقابت در سطح کشوری و بین‌المللی بایسته است:

– همه‌ی عکس‌ها را باید خودتان گرفته باشید.

– عکس را باید در فاصله زمانی TBA تا TBA بارگذاری کنید. عکس‌ها می‌توانند در هر زمان، حتی خارج از این بازهٔ یک‌ماهه، گرفته شده باشند، اما باید دقیقاً در این بازهٔ زمانی بارگذاری شوند. امکان بارگذاری عکس‌ها برای شرکت در مسابقه در ساعت ۲۳:۵۹:۰۰ به وقت تهران در روز TBA متوقف خواهد شد و این زمان تغییرپذیر نیست.

– عکس (های) بارگذاری شدهٔ شما باید روی ویکی‌انبار در دسترس باشد و اجازه استفادهٔ عمومی از آن توسط شما داده شده باشد.

– عکس‌های بارگذاری شده برای مسابقه باید مربوط به یکی از یادمان‌های فهرست‌شده برای مسابقه باشند. بیش از ۲۶۰۰۰ یادمان در شهرهای مختلف ایران در نظر گرفته شده‌اند. لطفا برای پیداکردن فهرست یادمان‌ها در شهر/ استان موردنظر خود به فهرست تهیه‌شده در این صفحه مراجعه کنید.

– برای شرکت در مسابقهٔ جهانی، عکس شما باید جزو ده عکس برتر در سطح ملی (ایران) باشد.

– محل عکس‌برداری را به صورت واضح، در زمان بارگذاری عکس ذکر کنید.

– تلاش کنید عنوان پرونده به فارسی یا انگلیسی و معنادار باشد و بتوان از روی عنوان موضوع و مکان عکس را تشخیص داد. (مثلا file:dci-012345.jpg یک عنوان بدون معناست)

-توجه کنید که می‌توانید بیش از یک عکس برای شرکت در مسابقه ارسال کنید. برای این‌که واجد شرایط بردن جایزه باشید، باید راهی برای تماس با خودتان در اختیار ما قرار دهید. بهتر است که در تنظیمات‌تان نشانی ایمیل فعالی داشته باشید و گزینهٔ موافقت با دریافت ایمیل را هم انتخاب کرده باشید.

‌اگر هیچ راه تماسی در اختیار برگزارکنندگان قرار ندهید یا خودتان هیچ واکنشی نشان ندهید عکس یا عکس‌هایتان در مسابقه باقی می‌مانند ولی مشمول دریافت جایزه نمی‌شوند. در این صورت هیئت برگزارکننده محلی تصمیم می‌گیرند که آیا عکس شما در بین ده عکس برنده قرار بگیرد یا نه یا به مسابقه‌ی جهانی ارسال شوند یا خیر.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-10