لوگو امرداد

برگزاری جشنواره‌ی بازی و ورزش کودکان زرتشتی

گروه بازی و ورزشی ورهرامگروه بازی و ورزشی ورهرام با هماهنگی و همکاری مهد کودک‌ها و دبستان‌های زرتشتی، نخستین جشنواره بازی و ورزش کودکان زرتشتی را برگزار می‌کند.

خانواده‌های زرتشتی می‌توانند با فرزندان 12-3 سال خود در این جشنواره شرکت کنند. این جشنواره در مکان بازی و ورزش آدریان بزرگ در ساعت 10 تا 12 پنجشنبه 11 شهریورماه ۱۳۹۵ خورشیدی برگزار می‌شود. وسایل مورد نیاز شرکت در این جشنواره کفش ورزشی عاج‌دار و لباس‌ ورزشی است.

گروه بازی و ورزش کودکان ورهرام با توجه به پژوهش‌هایی که در مورد فواید بازی انجام شده است، در تلاش است تا با همکاری خانواده‌ها و مسوولان سازمان‌های زرتشتی بر شناخت استعداد‌ها و افزایش قابلیت‌های جسمی کودکان و تقویت رفتارهای خوب، زمینه‌ای مناسب برای تکامل و رشد بهتر ذهنی آنان پدید آورد.

بر پایه‌ی آگهیِ گروه ورزشی ورهرام، چند نمونه از امتیاز‌های بازی کودکان در زیر آمده است:

  • بازی، یكی از راه‌های پرورش كودك از دید روانی، عاطفی و جسمی است. كودك با بازی، با ترس‌هایش كنار می‌آید و قوانین اجتماعی شدن را می‌آموزد.
  • مهم‌ترین عمل تربیتی و پرورشی در همه زمینه‌ها به ویژه زمینه تامین بهداشت روانی كودك، بازی است.
  • بازی، كار كودك است و در رشد كودك تاثیر دارد. از سویی دیگر جنبه‌های رشد نیز بر دیگر جنبه‌های بهداشتی و روانی موثر است.
  • بازی جسمانی، سبب چالاکی و بهبود مهارت حرکتی و رشد تقویت سیستم عصبی کودک می‌شود.
  • بازی، سیستم عضلانی، رشد حسی و حرکتی کودک را تقویت می‌کند و بر هوش کودک تاثیر فراوانی دارد. با بازی کردن، دقت کودک در انجام کارها افزایش می‌یابد.
  • بازی سالم می‌تواند رفتارهای منفی مانند ترس، تشویش، نفرت و افسردگی را در کودک کاهش دهد. امروزه مهم‌ترین روش برای درمان اختلالات روانی و عاطفی کودکان، بازی درمانی است که موجب درمان بسیاری از اختلالات روانی در بزرگسالان نیز می‌شود.
  • بازی‌های سالم و متناسب با کودکان می‌تواند به شوند دست‌کاری در پدیده‌ها و آزمایش محیط پیرامون کودک، افزایش رشد عقلانی وی را در پی داشته باشد; چرا که حس کنجکاوی کودک در این روش برآورده شده و مناسب‌ترین عمل رشد عقلی کودک است.
  • بازی سبب تقویت رشد اجتماعی کودکان می‌شود; چرا که کودکان با تمرین زندگی آینده از راه بازی و فراگیری گفت‌وگو انسانی و اجتماعی و هم‌کاری در گروه‌های بازی می‌توانند رشد اجتماعی داشته باشند.
به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-12