لوگو امرداد
جمشید مشایخی در «ارمغان ایرانی، میراث جهانی»:

خادم پهلوانان بودم و خواهم بود

آیین گرامی‌داشت ثبت جهانی هنر نقالی، هزاره شاهنامه فردوسی و ورزش پهلوانی،  دوشنبه، ۲۴ آبان با سپاسداری از جمشید مشایخی، بازیگر پیشکسوت سینما در سالن آمفی‌تیاتر دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد. 

این آیین ویژه‌ی گرامی‌‌داشت ثبت‌های جهانی «هزاره سرایش شاهنامه فردوسی»، «هنر نقالی» و «آیین‌های پهلوانی و زورخانه‌ای» به نام ایران در یونسکو بود که با همراهی و همدلی پرشور ستارگان فرهنگ، هنر و ورزش برگزار شد. 
در این آیین پس از سپاسداری از كوشش‌های کهن‌کسوتان عرصه‌های پهلوانی در آیین ویژه‌ای با نوای مرشدان زورخانه و نواختن ضرب و زنگ با پیشکش لوح زرین بنیاد فردوسی از سوی یاسر موحدفرد (دبیرکل بنیاد فردوسی) و تاق شال کهن‌کسوتی پهلوانی از سوی پیشکسوتان زورخانه‌های ایران به استاد جمشد مشایخی به عنوان برترین مروج فرهنگ پهلوانی در زمینه‌ی هنر سینما از یک عمر نقش‌آفرینی هنرمندانه و موثر در ترویج فرهنگ پهلوانی سپاس‌گزاری شد.
جمشید مشایخی پس از دریافت لوح زرین بنیاد فردوسی رو به باشندگان(:حاضران) گفت: از زمانی که یادم می‌آید، خادم پهلوانان بودم و از این پس هم خواهم بود. اگر در زمینه‌ی اخلاق و ادب چیزی یاد گرفته باشم در زورخانه‌ها از این بزرگان و پهلوانان آموخته‌ام، بنابراین جمشید مشایخی همیشه خاک پای ملت ایران خواهد بود. 

ایرانی

ایرانی

ایرانی

ایرانی

ایرانی

ایرانی

ایرانی

ایرانی

ایرانی

ایرانی

ایرانی

ایرانی

ایرانی

ایرانی

ایرانی

ایرانی

ایرانی

ایرانی

ایرانی

ایرانی

ایرانی

فرتورها از مژده شهریار است.
6744

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-07