لوگو امرداد

آیین گهنبار توجی در مهدکودک پرورش برخط برگزار می‌شود

14 10آیین گهنبار توجی به یاد روانشاد آناهیتا رشید ورجاوند در شرایط همه‌گیری کرونا مجازی برگزار می‌شود.

هر سال آیین گهنبار توجی به کوشش آذرمیدخت هرمزان، مادر زنده‌یاد آناهیتا رشید ورجاوند، در راستای آشنایی نونهالان و کودکان با آیین‌های دینی، در مهدکودک دکتر بهرام پرورش برگزار شده است. دو سال است که با شرایط همه‌گیری کرونا، آیین به گونه‌ی مجازی برگزار می‌شود.

خانواده‌ی آن روانشاد با پوزش‌خواهی از کودکان مهد‌کودک برای این‌که در شرایط کنونی همه‌گیری کرونا این آیین بدون حضور آنها در مهد پرورش برگزار خواهد شد به آگاهی ‌رساند، آیین گهنبار توجی یاد‌بود آناهیتا رشید ورجاوند روز شهریور امشاسپند و اسفندماه گاهشماری زرتشتی برابر با پنجشنبه ۲۸ بهمن‌ماه 1400 خورشیدی ساعت 10 بامداد با اوستاخوانی موبد فرزاد لهراسبی برخط (:آنلاین) برگزار می‌شود.

دوستداران می‌توانند در رویه‌ی اینستاگرام امرداد به نشانی  amordad.news@ گردهم آیند و همراه با پخش زنده‌ی آیین آفرینگان‌خوانی هم‌بهره‌ی میزد مینوی شوند.

مهدکودک پرورش وابسته به انجمن زرتشتیان تهران، برنامه‌های آموزشی را با شرایط فراگیری ویروس کرونا، به شیوه‌ی مجازی و برخط برگزار می‌کند.

واژه‌ی گهنبار جشن سالیانه یا فصلی است که در ستایش از شش مرحله‌ی آفرینش در شش هنگامه‌ی (چَهره) سال برگزار می‌شود. گهنباری را که خارج از این شش چهره خوانده شود، گهنبار توجی گو‌یند.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09