لوگو امرداد
در کانون 50 ساله چه می‌گذرد؟ (بخش پایانی)

گزارش از کانون دانشجویان زرتشتی؛ نگاهی به شوراهای دینی، فرهنگ‌وهنر

امسال، آدینه 29 آذرماه کانون دانشجویان زرتشتی 50 ساله می‌شود. نیم قرن از گردهم آمدن جوانان دانشجوی زرتشتی در کانون می‌گذرد و به این بهانه، کانون دانشجویان زرتشتی با تهیه‌ی گزارش‌هایی با عنوان «در کانون 50 ساله چه می‌گذرد؟» در چهار بخش می‌کوشد تا 50 سال پویایی کانون را به جامعه بشناساند. بخش نخست این گزارش به ساختار و فعالیت دو شورا‌ی (هنر) و (کار و اقتصاد) از  8 شورای شکل گرفته در کانون 50 ساله، پرداخت. بخش دوم گزارش به شورا‌های ورزشی و مددکاری نگاهی می‌اندازد. کانون دانشجویان زرتشتی در بخش سوم گزارش خود شورای آموزشی و شورای روابط‌عمومی را معرفی کرد. در بخش چهارم و پایانی گزارش از کانون دانشجویان زرتشتی معرفی دو شورای دینی و فرهنگ و ادب را می‌خوانید:

«در حال سپری کردن واپسین روز‌ها تا جمعه 29 آذر‌ماه 98 و مراسم بزرگداشت 50 سالگی کانون هستیم. در این دو هفته با هدف بیشتر آشنا شدن با کانونی که از سال 1348 پابرجاست، اقدام به معرفی شوراهای کانون و مرور برنامه‌هایی که طی این سال‌ها برگزار شده‌اند کردیم.

تا کنون اقدام به معرفی و ارائه گزارش تصویری 6 شورا از 8 شورای کانون کرده‌ایم و اکنون دو شورای دینی و فرهنگ و ادب باقیست.

در این بخش پایانی به معرفی شورا‌های دینی و فرهنگ‌و‌ادب و ارائه گزارش تصویری از فعالیت‌های آن‌ها می‌پردازیم.

شورای دینی

این شورا در جهت رفع نیازهای دینی، بهبود بخشیدن و پیشرفت سطح دینى جامعه زرتشتی شکل گرفته است.

برگزاری بزرگ ترین همایش دینى زرتشتیان سراسر كشور، تحت عنوان “همایش اوستاخوانی وگاتاشناسی مانتره” از سال ١٣٧٣ تا به امروز از جمله فعالیت های شورای دینی کانون دانشجویان زرتشتی می باشد.

شورای دینی کانون دارای برنا‌مه‌ها و افتخارات متعددی است که از این جمله می‌توان چاپ کتاب گاتا و انتشار نخستین و کاملترین لوح فشرده‌ی گاتاخوانی، چاپ كتاب ترجمه مقالات دینى معتبر، برگزارى كلاس‌هاى اوستاخوانى، برگزاری کلاس‌های گاتاشناسی در شهرهای تهران، یزد، کرمان و شیراز، آموزش حروف دین دبیره و واژگان گاهانی به اعضای شورا، برگزاری گهنبار چهره ایاسرم، برگزاری نشست هایی در زمان شورا با حضور صاحب نظران دینی جامعه زرتشتى و زیارت از شاه ورهرام ایزد و پیاده پیمودن مسیر آن در ورهرام روز هر ماه می‌باشد.

شورای فرهنگ و ادب

هدف این شورا پاسداشت فرهنگ و ادب زرتشتی و شناساندن معیارهای صحیح اخلاقی به دانشجویان زرتشتی است. این شورا دریافت کتاب کلیدر از محمود دولت آبادی در سال 1365 و همچنین برگزاری شب شعر با حضور بزرگانی چون مهدی اخوان ثالث و فریدون مشیری را در کارنامه‌ی خود دارد.

شورای فرهنگ و ادب در آغاز به نام “کتاب” شناخته می‌شد و نام آن به “فرهنگ و ادب” تغییر پیدا کرده است. فعالیت‌های این شورا متعدد و در جهت گسترش فرهنگ‌های سازنده در جامعه و به طور خاص کتابخوانی است.

از جمله برنامه‌ها و فعالیت‌های این شورا می‌توان به برگزاری مسابقه کتاب و کتابخوانی با آرمان گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی در هازمان، برگزاری مراسم شب چله و بزرگداشت شعرا، برپایی کلاس سخنرانی و گردهمایی در جهت افزایش آگاهی جوانان، برپایی گروه کتابخوانی برای افزایش روحیه‌‌ی کتاب‌خوانی در اعضا شورا و اداره کتابخانه‌ی کیخسروکیخسروی اشاره کرد».

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

فرتورها از کانون دانشجویان زرتشتی است .

4090

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-26