لوگو امرداد
گزارش سی‌اُم؛ دوشنبه ششم آبان‌ماه

نشست پرسش و پاسخ انجمن زرتشتیان تهران در راه است

مصوبه‌های کمیسیون‌های موقوفات و مالی و خدمات انجمن زرتشتیان تهران در نشست سی‌اُم  به رای گذاشته شد.  فرنشین کمیسیون روابط عمومی انجمن زرتشتیان تهران در گزارشی از برگزاری نشست پرسش و پاسخ در روز 24 آبان‌ماه خبر داد.

مصوبه‌های کمیسیون مالی:

  • خرید تجهیزات درمانگاه یگانگی به مبلغ 686 هزار ریال.
  • هزینه‌ی کارگران قصرفیروزه در مهرماه 1398 به مبلغ 75 میلیون و 600 هزار ریال.
  • مبلغ حق‌الزحمه‌ی موبدان نگهبان آتش در مهرماه 1398 به مبلغ 19 میلیون و 500 هزار ریال.
  • مبلغ حق‌الزحمه‌ی آموزگار دینی سه‌ماهه‌ی نخست سال 1398  
  • پرداخت هزینه‌ی پسماند و عوارض نوسازی به مبلغ 85 میلیون ریال.
  • حق‌الزحمه‌ی خدمات دندان‌پزشکی در شهریورماه 1398 به مبلغ 223 میلیون و 488 هزار ریال.
  • حق‌الزحمه‌ی مدیر فنی نوبت صبح درمانگاه یگانگی شهریورماه به مبلغ 33 میلیون و 47 هزار و 100 ریال.
  • حق‌الزحمه‌ی مدیر فنی نوبت پسین درمانگاه یگانگی شهریورماه به مبلغ 94 میلیون و 50 هزار و 750 ریال.
  • تسویه‌ی تنخواه کمیسیون موقوفات به مبلغ 3 میلیون و 208 هزار ریال.
  • تسویه‌ی تنخواه کتابخانه‌ی یگانگی به مبلغ 3 میلیون و 437 هزار ریال.
  • تسویه‌ی تنخواه دبیرخانه‌ی انجمن زرتشتیان تهران به مبلغ 34 میلیون و 309 هزار ریال.
  • افزایش مبلغ تخفیف آیین عروسی برای کارمندان انجمن زرتشتیان تهران از 4 میلیون ریال به 8 میلیون ریال

-پیگیری و بررسی مصوبه‌ افزایش مبلغ تخفیف آیین عروسی برای کارمندان انجمن زرتشتیان تهران به دنبال طرح درخواست‌نامه‌ی پزشکان انجمن زرتشتیان تهران انجام شده است. متن درخواست‌نامه بدین گونه است: «همان گونه که مستحضر هستید، طبق مصوبه‌های انجمن زرتشتیان تهران از سالیان پیش مبلغ 4 میلیون ریال به عنوان تخفیف برای هزینه‌ی برگزاری مراسم عروسی برای اعضای انجمن منظور شده است با توجه به افزایش قابل توجه تورم در یک سال اخیر این مبلغ بسیار ناچیز است. درخواست می‌شود جهت افزایش متناسب با مبلغ فوق‌الذکر برابر با مقررات انجمن به نحوی که تامین کننده‌ی رضایت پرسنل انجمن می‌باشد، مساعدت کنید».

– مهردخت شهریاری، فرنشین کمیسیون خدمات، با گفتن این که میزان تخفیف بر پایه‌ی مصوبه‌ی پیشین در نظر گرفته شده است، در باره‌ی چگونگی برآورد این مبلغ توضیح داد: با توجه به این که از گذشته این مصوبه‌ی مالی به مبلغ 4 میلیون ریال وجود داشته و مدتی است تخفیف جدیدی در نظر گرفته نشده است و با توجه به تورم، این مبلغ به دو برابر افزایش می‌یابد. وی در بخشی دیگر افزود: این افزایش با یک قیمت ثابت مصوب شد تا بدون در نظر گرفتن شمار مهمانان و تشریفات میزبانی برای همه‌ی کارمندان عادلانه، ثابت و یکنواخت اعمال شود.

وی در بخشی دیگر اعلام کرد که این تخفیف به پزشکان تعلق نمی‌گیرد.

– کورش ساسانی این تخفیف را ناچیز دانست و گفت: با حساب سرانگشتی و در نظر گرفتن میزان تورم و چند برابر شدن ورودی برای مهمان این عدد را چگونه به دست آوردید؟

وی افزود: انجمن زرتشتیان تهران 50 تا 60 کارمند در اختیار دارد. در طول سال اگر یک یا دو نفر از آنها از تالار پذیرایی استفاده کنند یعنی 16 میلیون ریال در سال تخفیف و یا سوبسید داده می‌شود که این مبلغ برای انجمن بسیار کم است.

– جمشید دارابیان به تصمیم مشابه یکی از بانک‌ها مبنی بر در نظر گرفتن 13 میلیون ریال هدیه‌ی ازدواج برای تنها یکی از فرزندان کارمندان بازنشسته اشاره کرد و گفت: این مبلغ 8 میلیون ریال به عنوان هدیه از سوی انجمن زرتشتیان تهران است.

به علت مغایرت در عنوان بهره‌گیرنده (اعضای انجمن یا کارمندان انجمن) از این تخفیف، افشین نمیرانیان، فرنشین انجمن زرتشتیان تهران پیشنهاد داد تا کمیسیون خدمات مصوبه‌ی تخفیف برای هزینه‌کرد برگزاری جشن عروسی را با توجه به مواردی که در هیات‌مدیره مطرح شد، دوباره بررسی و مستقیم در هیات‌مدیره مطرح کند.

  • برگزاری آیین سال متفاوت و با هزینه‌ها‌ی سال روانشاد پوران کیانپور 108 میلیون و 200 هزار ریال

– رستم مزدیسنی، دبیر کمیسیون مالی با بیان این که برگزاری آیین سال و یا بزرگداشت نیک‌اندیشانی که انجمن زرتشتیان تهران عهده‌دار آن است روال ثابت و در حد یک عصرانه بوده، به برگزاری آیین سال متفاوت و با هزینه‌ی 10 میلیون و 802 هزار تومان که در ماه گذشته برگزار شده است اشاره کرد و علت این اختلاف را از کمیسیون خدمات جویا شد.

مهردخت شهریاری در این باره گفت: روانشاد پوران کیانپور نزدیک به 10-12 سال پیش، به دلیل این که فرزندی نداشت مبلغ 600 میلیون ریال که همه‌ی دارایی وی بود را به انجمن زرتشتیان تهران داد به شرط این که یک واحد مسکونی در اختیار وی گذاشته شود که در یک واحد از ساختمان اهرستانی زندگی می‌کرد. برپایه‌ی نیت‌نامه‌ی آن روانشاد، اگر بیمار و یا نیاز به نگهداری در خانه‌ی سالمندان شد این مبلغ هزینه‌ی مراقبت از وی شود. مبلغ 200 میلیون ریال نیز در اختیار انجمن گذاشته بود تا صرف هزینه‌های برگزاری آیین سیروزه و سال شود. این ده سال در مجموع 800 میلیون ریال در اختیار انجمن زرتشتیان تهران گذاشته تا به امور وی رسیدگی شود. روانشاد دوران بیماری کوتاهی را گذراند و زمان اقامت در خانه‌ی سالمندان هم یک کرایه به وی تعلق گرفت و هزینه‌ی درمان و نگهداری از او پیش نیامد. بنابر این نخستین سالگرد درگذشت با پذیرایی ناهار انجام شد و از این پس انجمن زرتشتیان تهران تنها آیین اوستاخوانی سالگرد درگذشت وی را انجام می‌دهد.

 گزارش کمیسیون مالی:

– معرفی جمشید دارابیان برای عضویت در تعیین چارت سازمانی انجمن زرتشتیان تهران بود. (به پیشنهاد فرنشین انجمن زرتشتیان تهران، برای اتوماسیون کردن دبیرخانه‌ و ایجاد چارت سازمانی از هر کمیسیون یک نفر معرفی ‌می‌شود).

مصوبه‌های کمیسیون موقوفات:

  • تمدید قرارداد و تعدیل اجاره‌بهای واحد تجاری به نشانی خیابان انقلاب از تاریخ یکم فروردین‌ماه 1398 تا 29 اسفندماه 1400 مصوب شد.
  • واحد پشت دبستان گیو از تاریخ یکم آذرماه 1398 تا 30 آبان‌ماه 1399 با مبلغ ماهیانه و ودیعه‌ی مشخص اجاره داده شد.
  • اجاره‌بهای دو واحد تجاری با یک مستاجر، به نشانی خیابان جمهوری تعدیل شد.
  • بنا به درخواست کمیسیون موقوفات با استخدام یک نفر برای پیگیری کارهای جاری در شهر یزد موافقت شد.

یک واحد آن از تاریخ یکم فروردین‌ماه 1395 تا 29 اسفندماه 1397 و از تاریخ یکم فروردین‌ماه 1398 تا 29 اسفندماه 1398 مابه‌التفاوت آن دریافت شد و از تاریخ 29 اسفندماه 1398 تا 29 اسفندماه 1400 تعدیل شد.

واحد دوم که شامل دو دهنه مغازه است، از تاریخ یکم فروردین‌ماه 1395 تا 29 اسفندماه 1397 مابه‌التفاوت دریافت شد و از تاریخ یکم فروردین‌ماه 1398 تا 29 اسفندماه 1400 با تعدیل اجاره‌بها قرارداد تمدید شد.

  • تعدیل اجاره بهای یکی از واحدهای خانه‌ی مزدایی از تاریخ یکم مهرماه 1398 تا 31 شهریورماه 1399 مصوب شد.

مصوبه‌های کمیسیون خدمات:

  • پیرو درخواست جامعه‌ی زرتشتی درباره‌ی در اختیار گرفتن تالارهای مارکار تهران‌پارس به صورت مستقل و بدون سرویس، کمیسیون خدمات نرخ در اختیار گرفتن مکان‌های مجموعه‌ی مارکار را تا پایان سال 1398 به شرح زیر مصوب کرد. (مبلغ ودیعه برای نظافت و جبران خسارت نیز گرفته می‌شود).

– برای آیین شادی و جشن‌ها:

تالار بزرگ                                             20 میلیون ریال.

تالار متوسط                                            7 میلیون ریال.

آشپزخانه‌ی صنعتی                         7 میلیون ریال.

– برای آیین درگذشتگان:

تالار کوچک و آشپزخانه‌ی کوچک      یک میلیون و 500 هزار ریال.

تالار متوسط                                                 4 میلیون ریال.

تالار بزرگ                                                    15 میلیون ریال.

آشپزخانه‌ی صنعتی                               4 میلیون ریال.

آیین پرسه در تالار متوسط                 یک میلیون و 500 هزار ریال.

مصوبه‌ی در اختیار گذاشتن تالارهای مارکار تهران‌پارس به صورت مستقل با 10 رای موافق و 7 رای مخالف و دو ممتنع تصویب شد.

بابک شهریاری، دبیر کمیسیون خدمات، درباره‌ی مصوبه‌ی اجاره‌ی تالارهای پذیرایی مجموعه‌ی مارکار تهران‌پارس به تنهایی و به صورت مستقل گزارش داد و گفت:  برخی از همکیشان تالارهای پذیرایی مارکار را به صورت تالار مستقل از انجمن درخواست می‌کنند و پذیرایی را خود برعهده‌ می‌گیرند. از این رو در راستای ساده‌سازی برگزاری آیین‌ها و پایین آوردن هزینه‌‌ها مصوبه‌ی در اختیار گذاشتن تالارهای پذیرایی به تنهایی، مطرح می‌شود.

-مهردخت شهریاری، فرنشین کمیسیون خدمات انجمن زرتشتیان تهران، از شرایط موجود برای اجرای آیین‌ها در مارکار گفت: آیین‌نامه‌ی کامل برای اجرای آیین‌ها هم در تالارهای سازمان پذیرایی و هم در تالارهای مارکار تهران‌پارس تنظیم شده است و همه باید رعایت کنند.

شخصی که به عنوان مجری (سهیل پشوتنی‌زاده) انجمن زرتشتیان تهران در مارکار کار می‌کند، مجری همه‌ی بخش‌های فرهنگی ورزشی مجموعه‌ی مارکار است و یکی از وظایف وی مدیریت و نظارت بر اجرای آیین‌ها و برنامه‌های تالارهای مارکار است.

وی در ادامه افزود: مجری مارکار بر این باور است که مهمانی‌ها به دلیل مقایسه‌ها با منوی تالار خسروی کم شده و همیشگی نیست، زمان‌های مناسب برای برگزاری مهمانی‌ها، روزهای پنج‌شنبه و آدینه، معمولا تالارها در اختیار کانون دانشجویان زرتشتی است، اصلا نمی‌توان با قیمت‌های منوی انجمن کار انجام ‌داد. به دلیل کمک به ایشان (مجری مارکار) چون توانایی برگزاری مهمانی و کار در آشپزخانه را دارد به وی پیشنهاد دادیم که در صورت تمایل همکیشان می‌‌تواند با میزبان قرارداد ببندند.

بسیاری از همکیشان خواهان کرایه‌ی تالار به تنهایی هستند. همکیشان می‌توانند به روال گذشته با پشوتنی‌زاده قرارداد تهیه‌ی غذا را ببندند. مجری انجمن در هر زمان باید حاضر و ناظر بر مهمانی‌ها باشد و مرتب اعلام کند که مسوولیت برگزاری برنامه و تهیه‌ی غذا به عهده‌ی میزبان است.

وی با تاکید بر این که هیچ برنامه‌ای تغییر نکرده است، گفت: فقط در برخی برنامه‌ها اگر میزبان تمایل نداشته باشد که پشوتنی‌زاده آشپزی کند، می‌تواند تالار را به تنهایی کرایه کند و از امکانات مجموعه‌ی مارکار بهره ببرد. میزبان باید درصد نور، صدا و فضای سبز را همگی پرداخت کند. طبق آیین‌نامه همه‌ی امکانات در اختیار میزبان گذاشته می‌شود.

مهردخت شهریاری درباره‌ی جبران خرابی‌های احتمالی گفت: می‌توان برای جبران خسارت و یا خرابی‌های احتمالی از میزبان بیعانه گرفت. درحال حاضر سرپرست مجموعه، همه‌ی وسایل و امکانات را با شمارش و تایید درستی آن در اختیار هموندان کانون دانشجویان زرتشتی قرار می‌دهد و همانگونه تحویل می‌گیرد. وی از تجربه‌ی کافی و مسوولیت‌پذیری برخوردار است و می‌تواند این وظیفه را به نحو احسن انجام دهد. تالار را تمیز تحویل می‌دهد و تمیز تحویل می‌گیرد در غیر این صورت از بیعانه کسر می‌شود.

وی افزود: حضور پر رنگ هیات‌مدیره را بسیار قبول دارم و امیدوارم با شکل‌گیری هیات اجرایی، هیات‌مدیره نظارت بیشتری داشته باشد.

فرنشین کمیسیون خدمات درباره‌ی چگونگی برآورد قیمت‌های تالارهای مارکار گفت: با مقایسه‌ی قیمت تالارهای خانه‌ی نرگس و رستم‌باغ و همچنین بررسی قیمت‌های اعمال شده در گردش 42 و با سنجیدن تورم این میزان نرخ‌گذاری تعیین شد که شاید به تناسب امروزه کم باشد.

– افشین نمیرانیان، فرنشین انحمن زرتشتیان تهران پیشنهاد داد تا پیش از رای‌گیری جزییات مصوبه، کلیات طرح مبنی بر این که تالارها، فقط تالارها و وسایل آن، بر پایه‌ی شرایطی و با دریافت هزینه‌ی مشخص در اختیار همکیشان درخواست‌دهنده قرار گیرد، به رای‌ گذاشته شود.

وی در ادامه، موافقت خود را با این طرح اعلام کرد و افزود: در زمان‌های گذشته تالارهای مارکار تهران‌پارس فقط به این گونه در اختیار درخواست‌کنندگان گذاشته می‌شد و این روش کنونی که آشپز و منو با قیمت مشخص باشد در گذشته نبوده است. باید آیین‌نامه‌ای با جزییات تنظیم شود و با شخصی که آنجا کار می‌کند درباره‌ی این طرح گفت‌وگو کرد و توضیحات لازم را داد.

– کورش ساسانی، هموند هیات‌مدیره‌ی انجمن زرتشتیان تهران با طرح پیشنهادی کمیسیون خدمات مخالف است. وی درباره‌ی علت مخالفت گفت: از این مجموعه می‌توان توانمندی‌های بسیاری استخراج کرد و یک مدیر برای اداره‌‌ی آن کم است.

کلیات طرح پیشنهادی به عنوان پیش نیاز مصوبه‌ی بالا به رای گذاشته شد و با 14 رای موافق 4 مخالف و یک ممتنع به تصویب رسید.

گزارش کمیسیون خدمات:

– پیرو گزارش ارایه شده توسط خزانه‌دار انجمن زرتشتیان تهران در نشست غیرعلنی درباره‌ی تالارهای پذیرایی ایرج و خسروی و با توجه به پایان قرارداد مجری تالار،  تصمیم کمیسیون خدمات بر این است که تسویه حساب مالی با مجری تا پایان آذرماه انجام شود.

– شاه‌بهرام سیروسی، فرنشین کمیسیون مالی درباره‌ی صورت‌های مالی تالار پذیرایی گفت: کمیسیون مالی در حال بررسی است و گزارش از هزینه‌ها، بدهکار و بستانکار ‌تا دو هفته‌ی آینده به آگاهی هیات‌مدیره رسانده خواهد شد.

– آرش آذرگشسب، بازرس انجمن زرتشتیان تهران، برنامه‌ریزی برای پس از تسویه حساب با مجری کنونی سازمان پذیرایی [ویا شد که آیا مجری کنونی کار را ادامه می‌دهد و یا خیر؟

– افشین نمیرانیان، فرنشین انجمن زرتشتیان تهران در پاسخ به پرسش بازرس گفت: تا ظرف دو -سه هفته‌ی آینده حتما باید تصمیم‌گیری شود در حال حاضر برنامه‌ای معلوم نیست.

– با درخواست کانون دانشجویان زرتشتی 10 آبان‌ماه برای پیک‌نیک کتابخوانی و هشتم و 15 آذرماه برای برگزاری آیین پنجاه سالگی کانون دانشجویان زرتشتی موافقت شد.

گزارش کمیسیون روابط عمومی:

– رامین خسروی، فرنشین کمیسیون روابط عمومی و جانشین فرنشین انجمن زرتشتیان تهران از برگزاری نشست پرسش و پاسخ در روز 24 آبان‌ماه خبر داد و گفت: کمیسیون روابط عمومی تصمیم گرفته تا روز پرسش و پاسخ تعهداتی را که برعهده دارد یا به پایان و یا به مرحله‌ای از اجرا برساند. یکی از آنها طراحی لوگوی انجمن زرتشتیان تهران بود که فراخوان آن انجام می‌شود. دیگری فاز نخست تارنمای انجمن که در حال انجام است. با بررسی‌های انجام شده تصمیم بر این است که تارنما رونمایی نشود. فاز نخست تارنمای انجمن تا یک مرحله‌ای که رسید و تایید کمیسیون را گرفت، در هیات‌مدیره مطرح و بررسی می‌شود و پیشنهادها را دریافت می‌کنیم.

همچنین برای نشست پرسش و پاسخ در حال برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری برای چگونگی روال کار هستیم و همکاران نیز پیشنهادهای خود را ارایه دهند.

مورد بعدی درباره‌ی کارت عضویت و یا زرتشتی بودن هست که بنا بر این شد کمیسیون برنامه‌ریزی، بودجه و نظارت راهبردی آن را بررسی کند. زمانی که به انجام رسید بحث سیاست‌گذاری نیز هست که باید مطابق با اساسنامه باشد و با ارگان‌های دیگر هماهنگ شود. کمیسیون روابط عمومی بنا دارد تا پیش از 24 آبان‌ماه این کار را آغاز کند.

بحث دیگر در رابطه با گفت‌وگوهای مردمی است که گفته شده چرا کمیسیون روابط عمومی در برابر برخی از مسایل مانند تالار پذیرایی و یا آرامگاه قصر فیروزه سکوت در پیش می‌گیرد.

کمیسیون روابط عمومی از طریق تارنمای انجمن زرتشتیان تهران، بستر لازم را برای انتشار گزارش‌های کمیسیون‌ها فراهم می‌کند و تجربه این را نشان داده است. از همکاران درخواست می‌کنم تا اگر گزارشی در این زمینه‌ها به ویژه درباره‌ی برنامه‌ی آرامگاه قصر فیروزه فراهم کرده‌اند برای آگاهی جامعه و انتشار از طریق تارنمای انجمن در اختیار بگذارند. بهتر است افکار عمومی نیز در جریان رویدادها باشد.

وی در بخشی از سخنانش ابراز خرسندی کرد که کمیسیون روابط عمومی جایگاهش را در میان جامعه پیدا کرده و مورد خطاب قرار می‌گیرد و از آن انتظار دارند. برخلاف آن چه که در هیات‌مدیره جایگاه خودش را ندارد و خیلی به آن احترام گذاشته نمی‌شود. همانگونه که مراسمی برگزار می‌شود در حالی که کمیسیون روابط عمومی با خبر نمی‌شود.

 گزارش هیات‌رییسه:

افشین نمیرانیان، فرنشین انجمن زرتشتیان تهران، از روند شکل‌گیری کمیته‌ی اجرایی انتخابات مجلس ادیان توحیدی گفت: دومین نشست کمیته‌ی برگزاری انتخابات مجلس اقلیت‌های دینی چهارشنبه 8 آبان‌ماه 1398 در فرمانداری تشکیل می‌شود. رامین خسروی نماینده‌ی انجمن زرتشتیان تهران در این نشست‌ها خواهد بود. می‌بایست تاکنون لیست 70 نفره‌ای به عنوان پیشنهاد اولیه به فرمانداری فرستاده شود تا فرمانداری 30 نفر را انتخاب کند. هنوز این لیست تکمیل نشده است. از هفت انجمن‌ و نهادهای زرتشتیان –سازمان جوانان زرتشتی تهران، کانون دانشجویان زرتشتی، انجمن زرتشتیان شریف‌آباد مقیم مرکز (اشا)، انجمن زرتشتیان تفت و توابع مقیم تهران، انجمن موبدان، سازمان زنان زرتشتی تهران و انجمن خیریه درمانی درخواست شد برای شرکت در کمیته‌ی برگزاری انتخابات نماینده معرفی کنند و 14 نماینده از انجمن زرتشتیان تهران به لیست اضافه خواهد شد. (انجمن خیریه درمانی یک نماینده، انجمن موبدان 2 نماینده و دیگر ارگان‌ها به نسبت 7 و یا 8 نماینده) ولی هنوز لیست اشخاص معرفی شده مشخص نشده، در حال حاضر لیست 47-48 نفره آماده شده است. افراد باید معتمد جامعه باشند و از جایی معرفی شوند، ترجیحا افرادی که دوره‌ای یک رای از جامعه را به دست آورده باشند.

وی در ادامه به هیات مدیره پیشنهاد کرد: در صورتی که خواهان همکاری در کمیته‌ی برگزاری انتخابات هستند نام‌نویسی کنند تا به لیست اضافه شود.

مصوبه‌ی کمیسیون هشتم:

  • جزییات آیین‌نامه‌ی هیات اجرایی گرداننده‌ی واحدها یا کارهای انجمن از سوی نهادهای مردمی خوانده شد و بیش از نیمی از آن به تصویب رسید و مابقی در نشست آینده به گفتگو و رای گذاشته می‌شود.

بیش از نیمی از جزییات قوانین راهبردی هیات اجرایی گرداننده‌ی واحدها یا کارهای انجمن توسط نهادهای مردمی پس از بازخوانی و تغییر نهایی به تصویب رسید.

قوانین راهبردی: برای موفقیت در اجرای طرح حداقل قوانین، عاملی راهبردی است که به شرح زیر تدوین میگردد:

– شناسایی و تدوین برنامه‌ی راهبردی فعالیت قابل واگذاری و تصویب آن در هیات مدیره قبل از تعیین هیات‌های اجرایی

– تعیین کاربری و نوع خدمات و حوزه‌ی فعالیت واحد مورد نظر واگذاری

کامبیز میزانیان، فرنشین کمیسیون برنامه‌ریزی و بودجه درباره‌ی مفهوم واگذاری گفت:  هیات‌مدیره اجرایی است پس اجرای کار واگذار می‌شود نه مکان آن، در مقدمه گفته شده است.

– تعیین میزان درآمد سالانه سهم انجمن و تصویب آن در هیات مدیره قبل از تعیین هیات‌های اجرایی (این درآمد می‌تواند صفر و یا حتی پرداخت سوبسید در یک مقطع زمانی باشد)

– کامبیز میزانیان، درباره‌ی میزان درآمد توضیح داد: درصدی از درآمد سهم انجمن می‌شود. در آغاز و سال نخست فعالیت می‌توان این درآمد را صفر در نظر گرفت و حتا می‌توان مکانی را سوبسید داد تا کار به پیش رود.

-خدامراد مزداپور، هموند کمیسیون برنامه‌ریزی و بودجه پیشنهاد داد: انجمن یا باید برای فعالیت بودجه تعیین کند و یا برای کار بخصوصی اعتبار دهد و یا راه درآمد را نشان دهد. این موارد به طور جداگانه در آیین‌نامه مشخص شود.

– تنظیم قرارداد واگذاری فعالیت و  تصویب آن در هیات مدیره قبل از تعیین هیات های اجرایی

– انتخاب هیات‌های اجرایی از طریق فراخوان عمومی

 ویژگی‌های هیات‌های اجرایی: هیات‌های اجرایی از 3 یا 5 نفر تشکیل شده اند که برای 2 سال براساس فراخوان عمومی از میان همکیشان داوطلب توسط هیات‌مدیره انتخاب می‌شوند و براساس دستورالعمل‌ها و قرارداد مصوب هیات‌مدیره فعالیت خواهند نمود و در چارچوب قرارداد منعقده اختیارات تام دارند.

-خدامراد مزداپور گفت: این راهنمای کلی است. برپایه‌ی آن باید برای هر مکان بخصوص باید آیین‌نامه نوشت. سپس در زمان اجرا، جزییات ریزتری که دستورالعمل برای هر مکان و کاری است باید نوشته شود.

-کامبیز میزانیان گفت: این یک کلیات است و در ادامه، کمیسیون مربوطه در چهارچوب این شرایط به جزییات می‌پردازد.

-افشین نمیرانیان، فرنشین انجمن زرتشتیان تهران بر این باور است که باید در آیین‌نامه‌های کلی تا جایی که امکان دارد محدودیت کم شود و پیشنهاد داد تا شمار هیات‌مدیره از سه تا پنج نفر به حداقل سه نفر تغییر کند. این پیشنهاد رای‌گیری شد و با اتفاق آرا عبارت دستکم سه نفر جایگزین شد.

 تبصره: در صورتی‌که در پایان مدت، ماموریت هیات‌های اجرایی مطابق با این آیین نامه تجدید نگردد ماموریت هیات‌های اجرایی حداکثر تا مدت 1 سال تمدید می‌شود و در پایان 3 سال در صورت عدم تجدید انتخابات، اداره واحد مربوطه  به عهده‌ی هیات مدیره‌ی انجمن خواهد بود و هیات‌های اجرایی فاقد اعتبار قانونی است.

 مدیر و یا اعضای هیات‌های اجرایی باید دارای شرایط زیر باشند:

– فرنشین انجمن پیشنهاد داد تا شرایط برای مدیر و یا اعضای هیات‌‌های اجرایی در نظر گرفته نشود چون ایجاد محدودیت می‌کند. پیشنهاد حذف شرایط برای هیات‌اجرایی به رای گذاشته شد و با حذف آن موافقت نشد. سپس بند بند شرایط خوانده و به رای گذاشته شد و با رای اکثریت هیات‌مدیره تغییرات اعمال شد.

– زرتشتی بوده و همسرشان نیز زرتشتی باشد. (عبارت زرتشتی باشد رای آورد).

– دارای مدرک فوق‌دیبلم و بالاتر (در هر هیات اجرایی می‌تواند یک نفر دارای مدرک پایین‌تر باشد). شرط مدرک تحصیلی با اکثریت آرا حذف شد.

– کامبیز میزانیان درباره‌ی شرط دارا بودن مدرک تحصیلی گفت: برپایه‌ی مقدمه‌ی هدف‌گذاری تشکیل هیات اجرایی به دنبال اشخاصی هستیم که بهره‌وری و کیفیت کار را بالاتر ببرند و کار را با تخصص خاصی که دارند علمی به پیش ببرند. در گروه اجرایی می‌تواند یک نفر مدرک تحصیلی پایین دارا باشد.

– فعال، مسوولیت‌پذیر، برخوردار از وجدان کاری، روحیه‌ی تعاون و کار جمعی

– ساکن شهری که مسوولیت مدیریت آن را می‌پذیرند، باشد.

– کامبیز میزانیان درباره‌ی سکونت در شهر محل اجرا گفت: کسانی که نزدیک‌تر به مکان طرح هستند شناخت بیشتری به امور دارند و راحت‌تر می‌توانند کار را انجام دهند.

– فاقد سوء پیشینه‌ی کیفری و همچنین عدم اعتیاد به مواد مخدر

– حداقل 25 سال سن داشته باشد.

– رستم مزدیسنی، هموند هیات‌مدیره‌ی اننجمن زرتشتیان تهران این موقعیت را بهترین فرصت برای جذب جوانان به کارهای اجتماعی دانست از این رو شرط سن را از فارغ‌التحصیلی دبیرستان پیشنهاد داد.

– کامبیز میزانیان درباره‌ی شرط سنی گفت: مدیریت مکانی را به عهده‌ی شخص گذاشته می‌شود باید انتظار می‌رود که تجربه داشته باشند. قصد نداریم این طرح را برای آموختن تجربه اجرا کنیم. به عنوان نیروی کمکی می‌توانند با گروه همکاری کنند. کسانی که مسوولیت‌پذیر هستند و دارای تجربه، باید طرف قرارداد باشند.

چشم انداز اجرایی: در تدوین این آیین‌نامه دستیابی به موارد زیر مد نظر قرار گرفته است:

– بهبود عملکرد، مدیریت و کنترل

– اشتغال‌زایی و به دست آوردن ایده‌های نوآورانه

– کاهش تصدی‌گری اعضای هیئت مدیره و تحقق مدیریت ستادی آنان

 اهداف کلی: بهره‌مند شدن جامعه از منافع ارجاع کار اعم از اشتعال و یا منافع مالی

 اهداف جزیی:  اجرایی شدن این آیین‌نامه دسترسی به اهداف زیر را محقق می‌کند:

– جذب همکیشان ماهر و با انگیزه و توسعه فرهنگ کار گروهی

– مشارکت همکیشان در اصلاحات نهادی و ساختاری

– افزایش بهره وری، خودکفایی و استفاده بهینه از منابع موجود

– توسعه و گسترش خدمات به کلیه همکیشان

– عدم تسری مشکلات انتخاباتی و یا محدودیت‌های اساسنامه‌ای به فعالیت‌های جاری انجمن

گوشه و کنار نشست 30:

– کامبیز میزانیان، هموند هیات‌مدیره‌ی انجمن زرتشتیان تهران افزایش اجاره بهای واحدهای تجاری خیابان انقلاب در قراردادهای سال گذشته را یادآوری کرد و دلیل عدم افزایش اجاره‌بها در یکی از قرارداد‌های تمدید اجاره را جویا شد.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

5 پاسخ

  1. با درود امیدواریم این اخلاق مداری که جناب سیروسی فرمودند در خصوص دیگر مستاجرین همکیش هم از طرف انجمن صورت پذیرد و فقط مختص غیر همکیشان نباشد.

  2. جالبه ما که کارمند انجمن هستیم از این مصوبه اطلاعی نداشتیم بچه‌هامون عروس و داماد شدن و کسی بهمون نگفت که انجمن برای کارمنداش تخفیف میده .نمیدونم چند ساله که این مصوبه هست خدا میدونه چه مصوبه‌های دیگه‌ای هست که ما خبر نداریم. از ما که گذشت لطفا برای جوانها و کسانی که کارمند انجمن میشوند این امتیازهارو بگید تا مصداق آش نخورده و دهان سوخته نباشند.

  3. آرش آذرگشسب، بازرس انجمن زرتشتیان تهران، برنامه‌ریزی برای پس از تسویه حساب با مجری کنونی سازمان پذیرایی حویا شد که آیا مجری کنونی کار را ادامه می‌دهد و یا خیر؟

    – افشین نمیرانیان، فرنشین انجمن زرتشتیان تهران در پاسخ به پرسش بازرس گفت: تا ظرف دو -سه هفته‌ی آینده حتما باید تصمیم‌گیری شود در حال حاضر برنامه‌ای معلوم نیست.
    سوالی دارم: مگر برای مدیریت یا عنوان جدید که در این گزارش به کار برده شده است مجری جشنگاه خسروی، پیشنهادات از متقاضیان گرفته نشد و آقای امید فرهنگ انتخاب نشدند؟ پس سوال بازرس و پاسخ فرنشین انجمن به چه معنیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-05