لوگو امرداد

به کارزار جلوگیری از بسته‌شدن کتابخانه‌های کانون پرورش فکری کودکان‌و‌نوجوانان بپیوندید

1235بازتاب خبری درباره‌ی درخواست بسته‌شدن کتابخانه‌های کانون پرورش فکری و واگذاری آن به نهاد کتابخانه‌های عمومی، به نگرانی اهالی فرهنگ و رسانه انجامیده است. در همین راستا کارزاری با عنوان «درخواست جلوگیری از بسته شدن کتابخانه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان» از سوی مردم، هنرمندان، نویسندگان و اهالی رسانه راه‌اندازی شده است تا از نابودی یکی از پایه‌های اصلی فرهنگ و هنر این سرزمین جلوگیری شود.
متن این کارزار در دنباله آمده است:
«جناب آقای رئیسی
رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران
جناب آقای نوری
وزیر محترم آموزش و پرورش
با سلام
در پی انتشار خبری به نقل از وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر در خواست بسته شدن کتابخانه‌های کانون پرورش فکری و واگذاری آن به نهاد کتابخانه‌های عمومی، موجی از نگرانی در میان اهالی فرهنگ و رسانه به وجود آمده است.
همانطور که مستحضرید کانون پرورش فکری دهه‌های متمادی است که به عنوان یکی از مروجین آثار اهالی فرهنگ و هنر مانند مرحوم عباس کیارستمی، علی‌اکبر صادقی، نورالدین زرین کلک و سایر هنرمندانی بوده که آثارشان به کالبد این کانون روح تازه‌ای بخشیده و همواره نقطه اتکا و قوت نویسندگان ایران بوده و آثار چاپ‌شده توسط این نهاد مورد تأیید بسیاری از فعالین فرهنگی و هنری بوده است.
ما امضاکنندگان این کارزار، نسبت به واگذاری این نهاد به کتابخانه‌های عمومی به بهانه زیان‌ده بودن معترض بوده و از تمامی مردم و دوستداران فرهنگ و هنر این خاک تقاضا داریم با امضای این کارزار نگرانی خود را از این حرکت نشان داده و مانع از بین رفتن یکی از ارکان اصلی فرهنگ و هنر این مرز و بوم شوند».
برای پیوستن به این کارزار و امضای درخواست آن به این نشانی بروید.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30