لوگو امرداد

خانواده شهید رستم آذرباد در روز بزرگداشت حماسه‌سرای ایران‌زمین ارج نهاده شدند

photo 2023 05 15 16 09 20خانواده شهید رستم آذرباد در روز بزرگداشت شاعر گران‌مایه‌ ایران‌زمین فردوسی، از سوی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ارج نهاده شدند.

شامگاه روز یکشنبه 24 اردیبهشت‌ماه 1402 خورشیدی در تالار فرهنگ اداره کل فرهنگ و ارشاد استان یزد با حضور عزیزی، معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد، آیت‌الله مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزد و شماری از مسوولان فرهنگی استان و علاقه‌مندان به حکیم فردوسی برگزار شد، از خانواده «رستم آذرباد» تنها شهید زرتشتی یزد به عنوان یادواره‌ی «رستم‌های زمانه» تجلیل شد.
این مراسم به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و موسسه فرهنگی هنری عطیه آسمانی و با دعوت از روسای انجمن‌های زرتشتیان استان یزد برگزار شد.
شهید رستم آذرباد تنها شهید زرتشتی یزد است. وی در سال 1364 در ژاندارمری سابق به خدمت مشغول شد و پس از دلاوری‌ها در میدان نبرد و به جای‌گذاشتن رشادت‌های فراوان از خود، سرانجام در تاریخ 30 خوردادماه 1365 خورشیدی در منطقه‌ی کردستان، هنگام درگیری با عوامل ضدانقلاب، جان خود را عاشقانه نثار نمود و با قطرات سرخ خون خویش، مهری بر حقانیّت عشق به میهن زد. رستم محدود به شاهنامه نیست باید نگاه تک‌بعدی را تغییر داد رستم‌های امروز با جان و دل به حفظ فرهنگ، ارزش‌ها و کیان ایران پرداخته و گاه در این راه شهید شده‌اند از جمله رستم‌ها را می‌توان به رستم آذرباد اشاره کرد که به جانفشانی و فداکاری در جنگ تحمیلی دست به شاهکاری زد که شکوهش همچنان ماندگار است.
در این مراسم اسماعیل امینی از استادان زبان و ادبیات فارسی نیز سخنانی بیان کرد اجرای نقالی، گروه کر و تجلیل از خانواده رستم آذرباد از شهدای زرتشتی دفاع مقدس استان یزد از دیگر برنامه‌های مراسم بود.
22 شهید راه میهن از جامعه‌ی زرتشتیان هستند.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30