لوگو امرداد

آیین بزرگداشت جانباخته رستم آذرباد در یزد برگزار می‌شود

8 19انجمن زرتشتیان یزد از برگزاری آیین بزرگداشت جانسپار میهن زنده‌یاد رستم آذرباد در آرامگاه زرتشتیان خبر داد.
 آیین بزرگداشت جانسپار رستم آذرباد، در روز شنبه ۲۱ بهمن ماه ۱۴۰۲ برابر با آسمان ایزد و بهمن ماه ۳۷۶۱ زرتشتی در ساعت ۱۳ در آرامگاه زرتشتیان یزد برگزار می‌شود. از همکیشان دعوت شده تا در ساعت یادشده در آرامگاه زرتشتیان یزد حضور یابند.
زنده‌یاد رستم آذرباد فرزند مهربان اردشیر آذرباد و همایون بمان اردشیر شهریاری، دوم اردیبهشت‌ماه ۱۳۴۴ خورشیدی در کوی سلمان شهر یزد زاده شد. رستم تحصيلات ابتدایی خود را در دبستان دینیاری گذراند و دیپلم خود را از دبیرستان کیخسروی دریافت کرد. زنده‌یاد آذرباد در ۳۰ خوردادماه ۱۳۶۵ در حالی که در منطقه سقز کردستان در حال گذراندن خدمت سربازی بود به اسارت درآمد. از آنجا که او بی سیم چی بود و اطلاعات محرمانه در اختیار داشت، دشمن با شکنجه سعی کرد از او اطلاعات را دریافت کند و پس از تحمل شکنجه‌ در راه میهن جان سپرد.

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

4 پاسخ

  1. شهید = جانفِشان ( مینشِ ژَرف تَری دارد تا جانسِپار و جانباخته )

  2. روح آقای رستم آذرباد شاد باد.برای خانواده ی محترم ایشان مثل همیشه صبر و شکیبایی آرزومندم. چه سخت و دردناک است وقتی به گذشته برمیگردیم اما با نگاهی به گذشته و این همه کشته باید زندگی آینده را با سختی های آن به نیکی و امیدواری ساخت. روح درگذشتگان راه مهین شاد و یادشان به نیکی همواره گرامی باد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-08