لوگو امرداد

شماره جدید چهره‌نما؛ نشریه زرتشتیان کالیفرنیا منتشر شد

شماره‌ی192 فصل‌نامه‌ی چهره‌نما، نشریه‌ی مرکز زرتشتیان کالیفرنیا، با عنوان بینش زرتشت نظام فکری هخامنشی چاپ شد.

نشریه‌ی مرکز زرتشتیان کالیفرنیا، سال سی‌وهفتم را پشت سر می‌گذارد. چهره‌نما نشریه‌ای است دینی، اجنماعی، تاریخی، ادبی و فرهنگی که به هیچ دسته و گروه سیاسی بستگی ندارد.

– جمشید جمشیدی در سخن نخست شماره‌ی 192 از دو ویژگی مهم در انسان‌های متعصب که می‌توان تا حدی تعصب را در انسان‌ها حدس زد، نوشته است‌‌ و این که انسان متعصب حاضر نیست که بنشیند و درباره‌ی عقیده‌اش بیندیشد یا بخواند یا بپرسد. … در ادامه بخش‌های زیر را می‌خوانید:

– یادمان باشد که مهربان باشیم چکامه از فریدون مشیری در رویه‌ی 3 این نشریه آمده است.

– ایرانشهر و یادمان آن ایرانشهر تاریخی به قلم شاهین‌نژاد در بخش دوم به ایرانشهر برپایه‌ی اقلیم‌شناسی استوره‌ای پرداخته است.

-پاسخ به دو پرسش، آیا سیاست‌ورزی و سلوک کشورداری فرمان‌روایان هخامنشی از بینش دینی و باورهای آنان بوده است و آیا باورهای هخامنشیان پیام و بینش زرتشت است در نوشتاری با عنوان بن‌مایه‌های بینش زرتشت در نظام فکری و حکومتی پادشاهان هخامنشی، گردآوری و به نگارش در آمده است.

-در نوشته با عنوان هویت (شناسه) زرتشتی، گروه نویسندگان از هویت ملی که ریشه در فرهنگ و فرهنگ که ریشه در تاریخ دارد، نوشته‌اند و این که فرهنگ هر ملتی روی‌همی است از اندیشه، گفتار و کردار آن ملت که از دیرگاه و در درازای هزاره‌های تاریخ به گونه‌ی نوشتاری و گفتاری به ما رسیده است. در این نوشتار به ساختار فرهنگ ایران در دو بخش بنیادین فرهنگ ایران زرتشتی و فرهنگ ایران اسلامی پرداخته شده است.

گزارش کارکرد هیات امنای دوره‌ی پنجم در بخش گروه زنهارداران دوره‌ی پنجم آمده است.

-در مقدمه‌ی نوشتار با عنوان اهمیت تاریخ؛ خوانش درست و فهم آن در رویه‌ی 14 چهره‌نما، آمده است: «از سخن گفتن درباره‌ی تاریخ ایرانی که فراز و فرودهای بسیاری را پشت سر گذاشته و شکوه و بسیار تجربه کرده است و حوادث پرشمار نیز به عمق و غنای تاریخی ایران افزوده است همه اینها گسترده شده است و هم تاریخ را مشکل کرده خواننده را اشتباه انداخته و یا نه تنها مشکلی را حل نکرده که مشکلی نیز بر آن افزوده است». نویسنده در ادامه‌ی این نوشتار بر آن است تا با پرداختن به موضوع تاریخ از منظر دیگر به این پرسش بسیار مهم بپردازد که چرا موضوع تاریخ ایران در دوران جهت جدید اهمیت یافته و به آن اهمیتی ندارد.

-دربخش نودادها یادی از نیک‌اندیشان و دهشمندان است.

 فصل‌نامه‌ی چهره‌نما در دو بخش فارسی و انگلیسی به چاپ می‌رسد. هر یک از بخش‌ها دربر گیرنده‌‌ی 19 رویه است.

 فایل پی دی اف شماره‌ی 192 فصل‌نامه چهره‌نما در دسترس است.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-04