لوگو امرداد

شورای نگهبان اعتراض اسفندیار اختیاری و مازیار سلامتی را رد کرد

imagesشورای نگهبان با بررسی اعتراض اسفندیار اختیاری و مازیار سلامتی، دو نامزد زرتشتی انتخابات مجلس دوازدهم، صلاحیت آنها را تایید نکرد.

دکتر اسفندیار اختیاری، نماینده ایرانیان زرتشتی در مجلس هشتم، نهم، دهم و یازدهم، و مازیار سلامتی که برای انتخابات مجلس دوازدهم صلاحیت آنان تایید نشده بود، نسبت به عدم‌‌تایید صلاحیت اعتراض خود را در سامانه‌ی شورای نگهبان ثبت کرده بودند. با به پایان‌رسیدن بررسی شکایات در شورای نگهبان، صلاحیت این دو نامزد زرتشتی تایید نشد.

دکتر اسفندیار اختیاری به دلیل «عدم التزام عملی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران» و «عدم ابراز وفاداری به قانون اساسی»، رد صلاحیت شده بود.

مازیار سلامتی شریف‌آباد، با انتشار پیامی دلیل رد صلاحیت خود را بدون اعلام رسمی عضویت‌اش در سازمانی، عنوان کرد.

از چهار نامزد زرتشتی انتخابات مجلس دوازدهم، صلاحیت بهشید برخوردار و فرخ ایزدی کلانتری در شورای نگهبان برای حوزه‌ی انتخاباتی زرتشتیان تایید شده است.

حوزه‌ی انتخاباتی زرتشتیان به مرکزیت تهران دارای چندین شعبه‌ی فرعی در شهرهای زرتشتی‌نشین است. زرتشتیان یک کرسی نمایندگی در مجلس دارند. انتخابات دوازدهمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات ششمین دوره ی مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند ماه 1402 در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-26