لوگو امرداد

برنامه‌های بورسیه فزانا؛ پشتیبانی از دانشجویان زرتشتی

fezzبرنامه بورسیه «فِزانا» با ارایه کمک‌های مالی سالانه، درخواست‌های دانشجویان زرتشتی را از ۲۷ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ می‌پذیرد.

در این برنامه‌ بیش از ۲۸ بورسیه تحصیلی و خدمات اجتماعی زرتشتی ارایه می‌شود. برنامه‌ی بورسیه تحصیلی انجمن زرتشتیان آمریکای شمالی «FEZANA» از سال ۱۹۹۸ نخست برای شناسایی برتری علمی و ارایه کمک مالی به دانشجویان زرتشتی در برنامه‌های دانشگاهی برای تحصیل در آمریکا و کانادا آغاز شد. هم اکنون فزانا هر ساله بیش از ۸۵۰۰۰  دلار بورسیه تحصیلی در زمینه‌های گوناگون به دانشگاه‌های سراسر جهان ارایه می‌دهد. هم اینک بورسیه‌هایی برای تحصیل در مقطع کارشناسی، تحصیلات تکمیلی و حتا هنرهای نمایشی و خلاقانه و آشپزی دارند.

پورتال درخواست برای همه بورسیه‌ها در  ۱۵ آوریل هر سال برابر با ۲۷ فروردین‌ماه 1403 خورشیدی باز می‌شود و در ۱۵ جولای برابر با ۱۱ تیرماه بسته می‌شود و سپس بورسیه‌های تحصیلی برای سال تحصیلی آینده اعطا می‌شود.

برنامه بورس تحصیلی بیشتر از سوی دهشمندان نیک‌اندیش پشتیبانی می‌شود به عنوان مثال بورس تحصیلی آموزش دینی موبد فریدون زردشتی به افراد برگزیده زرتشتی برای تحصیلات عالی و پژوهش در دین زرتشتی در یکی از موسسه‌های آموزش عالی شناخته‌شده در هر نقطه از جهان داده می‌شود.

یا صندوق توسعه کارآفرینی زرتشتی بورسیه‌های تحصیلی فارغ‌التحصیل و حمایت مالی (غیرفزانا) را برای کارآفرینی با همان تاریخ‌ها و مهلت‌های بورسیه فزانا (یعنی مهلت ۱۵ جولای) ارایه می‌دهد.

در ادامه شما می‌توانید فهرست بورسیه‌های موجود را ببینید:

– بورسیه تحصیلی مهربان و مروارید خردی برای تعالی تحصیلی (فرهنگ افزا)
– بورسیه تحصیلی وقفی پیروجا و کیخسرو
– بورسیه دوازدهمین کنگره جهانی زرتشتیان
-بورسیه تحصیلی اعطایی ۳۰ سالگی جری و سلست خرادی
-بورسیه تحصیلی وقفی خانواده شیراز و داریوش
– بورسیه تحصیلی فزانا ( ۶ مورد)
– بورسیه تحصیلی ۲۵ سالگی فزانا
– بورسیه تحصیلی وقفی سی امین سالگرد فزانا
– بورسیه تحصیلی مروارید گیو
– بورسیه وقفی پوروز و آبان رستمجی
– بورسیه وقفی یاسمین و شاپور پاوری
– بورسیه وقفی کاواشا و بیخا گورولا
– بورسیه اعطایی سونو و جال بیردی
-بورسیه تحصیلی وقفی ویلی و هومی گاندی
– بورسیه تحصیلی دوسابها نسروانجی
– بورسیه وقف رستم و همای خردی
– بورسیه تحصیلی وقفی بانوبای و مانکشاو کاپادیا
– بورسیه تحصیلی مینوچهر رستم و دولت
– بورسیه تحصیلی سیرو داراب شاه
– بورسیه تحصیلی دانش آموختگان فزانا
– بورسیه تحصیلات دینی
– بورسیه تحصیلات دینی موبد فریدون زردشتی
– بورسیه‌های فزانا برای هنرهای خلاق
– بورسیه هنرهای زیبا باپسی ایرانی
– بورسیه هنر آشپزی باپسی ایرانی
– بورسیه تحصیلی فزانا برای هنرهای نمایشی و خلاق
– بورسیه اعطایی ککی و کاپیتان گولچر برای هنرهای نمایشی و خلاق
– جوایز خدمات اجتماعی زرتشتیان

دانستنی بیشتر را از نشانی زیر بخوانید:
https://fezana.org/scholarships/

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

4 پاسخ

  1. با سپاس از این خبر، هرچند که این بورس ها مختص دانشجویان مشغول به تحصیل در آمریکای شمالی است و برای دانشجویان مناطق دیگر نیست، اما انچه که در این خبر می تواند مورد توجه انجمن ها و سازمان های زرتشتی ایران قرار گیرد، روشمند شدن و شفاف شدن در همه امور از جمله همین بورس های دانشجویی است. متاسفانه سال ها گذشت و مخصوصا در گردهم ایی انجمن ها و نهادهای زرتشتی حتی کوچکترین قدمی در راه این نوع هماهنگی ها برداشته نشد. اما هیچگاه دیر نیست! امیدوار باید بود که گردهم ایی انجمن ها و نهادهای زرتشتی که در کما فرو رفته دوباره پا بگیرد و قدم های موثری را در این نوع هماهنگی ها بردارد.

    1. جناب مرادیان بسی مایه ی خرسندی است که تصویرتان را در نشان فروهر دیدم. و اکنون هم در دیدگاه کلامتان را خواندم. خدا پدر و مادرتان را رحمت کند. امید است همه چیز بروفق مراد همه ی همکیشان باشد واهورامزدا یار و یاور همه ی عزیزان و همکیشان باشد. امیدوارم قدم گذار اولیه ی تمام این صحبتها شما و بزرگان و نهادهای زرتشتی باشید و همه را از کما دربیاورید‌. شاد و تندرست باشید.پیشاپیش نوروز برشما و خانواده گرامی و دوستان عزیزتان فرخنده باشد.🙏🏼💐

  2. با سپاس اقا/خانم قبادی، نمی دانم چقدر در جریان امور هستید اما ایا می توانید اخرین تاریخی که گردهم ایی نهادها و انجمن ها زرتشتی برگزار شد را یاداوری کنید؟ ایا هیچگاه اطلاع رسانی درباره دلایل ان را جایی دیده اید؟ به نظرتان گردهم ایی انجمن ها و نهادهای زرتشتی چقدر اهمیت دارد؟ نقد و پذیرفتن وضعیت اولین قدم برای بهتر شدن است. این که فردی افت یکی از بهترین گردهم ایی های جامعه را گوشزد کند البته یک جواب به او این است که “قدم گذار اولیه … باشید … و همه را از کما دربیاورید”! اما یک پاسخ دیگر این است که بخشی از نقد که درست است را پذیرفت تا بتوان قدم بعدی را برداشت.

  3. با درود،
    چه نیکوست این سنت پسندیده وقف و خیراندیشی، و چه زیباتر که این خیر به دانشجویان جهت افزایش علم و دانش اعطا میشود.
    به خود میبالم که در چنین جامعه ای حضور دارم.
    پاینده باد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-13