لوگو امرداد
پیام سالنمای راستی به خجستگی ششم فروردین

شادباش جشن زادروز اشو زرتشت وخشور ایرانی

در گستره‌ی زمان روزی می‌درخشد چون گوهری در تاریخ ایران. رسیدن دوباره‌ی بهار و نوروز زندگی‌بخش، نوید فرارسیدن جشن زادروز اشو زرتشت، پیام‌‌آور یکتاپرستی می‌دهد. ششم فروردین، روزی که اَشو زرتشت، پیام‌آور خِرَد و دانایی، با لبخندی ماندگار زاده شد و پس از 30 سال با ژرفای ایمان درونی و آگاهی از هستی، همپرسگی با اهورامزدا و دریافت پاسخ همه‌ی پرسش‌هایش، در این روز به پیامبری رسید تا مردمان را به سوی خداوند خرد و هستی، پروردگار یکتای بی‌‌مانند و یگانه رهنمود سازد.
جشن زادروز اشو زرتشت، جشنی است فراتر از مرزهای جهان‌نمای. در قلب هر انسانی جای دارد که به دنبال روشنایی و راستی است. این جشن، پیام‌آور امید و زندگی است و یادآوری برای آغازی دوباره و رسیدن به جهانی بهتر. روشنایی این اندیشه در سروده‌های اَشو زرتشت در بیان سپندینه‌ی گات‌ها در دل یسنا یکی از پنج بخش اوستا نهفته است. به باور ایرانیان کهن رویدادهای بزرگ تاریخی با این روز گره‌ خورده‌اند و پی آمدهای سرنوشت‌ساز دیگری در تاریخ گذشته ایرانیان رخ داده‌ است. رخدادهایی که همچون ستارگان در آسمان این سرزمین می‌درخشند و راه را برای آیندگان روشن می‌سازند. بزرگترین آن به پیامبری رسیدن اشو زرتشت است. سال‌ها بود که بسیاری کوشیدند تا بتوانند نام پیامبر ایران زمین را در گاهشمار رسمی کشور ایران بیاورند. سرانجام کوشش‌ها به بهره نشست و نام اشو زرتشت بر گاهشمار رسمی ایران ماندگار شد. این روز اکنون چهار سال است که در سالنمای ملی ما جای گرفته، نشان از اینکه فرهنگ و باور ما، همچنان زنده و پویاست. این ثبت پیوندی است میان گذشته‌ی دور و امروز، یادآوری از اینکه ما، فرزندان زمینی هستیم که با خِرَد و دانایی خود، تاریخ را ساخته‌ایم.
بیایید در این روز، با هم جشن بگیریم برای اَشو زرتشت، برای ایران و برای همه انسان‌هایی که در جست‌وجوی راستی و دانایی هستند. بگذارید این ثبت در سالنمای ملی، یادآور آن باشد که هر روز، فرصتی است برای آفرینش دوباره برای بالندگی و رسیدن به انسانی برتر. این روز بهانه‌ایی است برای به یاد آوردن ارزش‌هایی که اَشو زرتشت به ما آموخت: اندیشه نیک، گفتار نیک، کردار نیک. دست در دست هم دهیم و با یادآوری پیام‌های اشو زرتشت به سوی فردایی روشن‌تر گام برداریم.
سالنمای راستی، نخستین ناشر سالنمای زرتشتیان ایران، با ۷۵ سال پیوستگی در چاپ و نشر گاهشمار اوستایی، با شادباش زادروز اشو زرتشت مهراسپنتمان، پیام‌آور خرد و راستی و نیکی، برای جشن خوردادروز 3762 اوستایی برابر با ششم فروردین 1403 خورشیدی نماهنگ شادی را پیشکش می‌کند. پیرو آموزه‌های اَشو زرتشت برپایه‌ی راستی و نیک‌اندیشی، با دو بال خرد و وجدان بالنده شوید تا هم تن و هم روان، هم گیتی و هم مینو را برای خویش آراسته سازید. تن‌تان تندرست و پرتوان، خردتان دانا و پویا، وجدان‌تان هشیار و بیدار باد.

 

 

راستی

سالنمای راستی: دورواج 88938812-021  پیام‌گیر 88731949-021

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

6 پاسخ

  1. بنام خداوند خرد وهستی شادباش و فرخنده باد نوروز شما و همه نوروزیان سپس تشکر از شما درخواست دارم در شهر های دیگر نیز ما را با آداب ورسوم‌نیاکان نیک خیش بیشتر آشنا بفرمایید.و از شما خواستارام برابر اصل مواد قانون میراث فرهنگ جهانی وارد بر آشنایی ملتها با نیکان و آداب رسوم نیک خیش و یادآموزی آن بر دگر نسلها کوشش فرمایید واز دولت محترم بر اصل قانون وارد بر پرداخت هزینه ها بر یادگیری فرهنگ نیاکان نیک خیش یاری بخواهید و همچنین بر دقت بر انتخاب همجین انسانهایی که فرهنگ نیک خیش بر اساس قوانین که بتوانند فرهنگ صلح احترام به محیط زیست و آبادانی را ترویج کنند داشته باشد. سپاس

  2. زنده باد نام و یاد پیامبر راستی و نیک اندیشی اشو زرتشت پاک سرشت❤️👑❤️‍🔥

  3. بسیار زیبا، بجا و لازم.
    از اینکه بزرگ مردمانی تلاش نمودند این روز را به سالنمانه بیاورند بسیار سپاسگزاریم…

  4. مطلع کردندتان از اداب ورسوم گذشتگان بسیار خوب هست متشکریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-06