لوگو امرداد
در امرداد 482 می‌خوانیم:

جشن زایش اشو زرتشت پیام‌آور خرد و آزادی

Captureزرتشت1در روزگارانی بس دور آن زمان که پدران ما ایستاده بودند و آینده دورودراز را از دریچه‌ی اندیشه‌ی خویش جست‌وجو می کردند، از دل خاک این سرزمین خورشیدی سربرآورد تا نور زندگی‌بخش را بر پیکر اندیشه‌ی انسان‌ها بتاباند. در بهار جهان‌فزای ششم فروردین 3۷۶۲ سال پیش چشم به جهان گشود و لب به خنده باز کرد. نامش را زرتشت نهادند.
او مانند هر کودک دیگر پرسنده و جوینده بارآمد اما با پشتکار بیشتری. از خدایان گوناگونی که می گفتند، پرسید و از کارهای شگفت‌انگیزی که به آنها می‌بستند پاسخی روشن می‌جست. می‌خواست راه رهایی ستم‌دیدگان را دربیاید چون پاسخ های درستی نمی‌شنید و درشتی می‌دید، پافشاری بیشتری می‌کرد. سرانجام پیشوایان کیش و فرمانروایان کشور از وی که دیگر جوان شده بود به تنگ آمدند و وی را از خود راندند.

زرتشت سی ساله بود که دریافت‌های خود درباره‌ی خدای دانا، یکتا و یگانه و پیرامون زندگی نیک در جهان را چون پیام پاک و روشن آشکار ساخت و دین بهی را بنیاد نهاد.

در فرگرد ۱۹ کتاب وندیداد نیز جستاری آشکار درباره‌ی زایش وی آمده: «چون زرتشت زاده شد، اهریمنان و دیوان همه به بیم و هراس افتادند، از زشت‌کاران و نابکاران همه پنهان شدند و فریاد برآوردند. اینک زرتشت پیک راستی و نیکی و روشایی از سوی خداوند زاده شده است، چگونه توانیم وی را که آورنده راستی و نیک‌خردی است نابود کنیم؟»

بنابر نوشته‌های پهلوی چون زرتشت چشم به جهان گشود در بهاران هم طبیعت شادمان بود و هم او با فره‌ی ایزدی‌اش چنان برجسته و خندان بود که همگان به بزرگی او را ستودند و گفتند آینده‌ای بس درخشان چشم‌به‌راه جهانیان است.

آنچه در بالا آمده بخشی از نوشتاری‌ست با عنوان «جشن زایش اشو زرتشت پیام‌آور خرد و آزادی»، به خامه‌ی فیروزه فرودی که در تازه‌ترین شماره امرداد آمده است.

متن کامل این نوشتار را در رویه‌ی هفتم (زرتشتیان) شماره‌ی 482 امرداد بخوانید.

«امرداد» شماره‌ی 482  از ‌‌چهارشنبه، 23 اسفند‌ماه 1402 خورشیدی، در روزنامه‌فروشی‌ها و نمایندگی‌های امرداد در دسترس خوانندگان قرار گرفت.

شماره آینده دوشنبه 27 فروردین 1403 چاپ خواهد شد.

خوانندگان می‌توانند برای دسترسی به هفته‌نامه‌ی امرداد افزون‌بر نمایندگی‌ها و روزنامه‌فروشی‌ها از راه‌های زیر نیز بهره ببرند.

فروش اینترنتی فایل پی‌دی‌اف شماره‌ی  482 هفته‌نامه امرداد

فروش اینترنتی نسخه‌ی چاپی شماره‌ی 482 امرداد

اشتراک ایمیلی هفته‌نامه‌ی امرداد

نشانی نمایندگی‌ها و دکه‌های فروش امرداد در تهران

برای دریافت فایل اکسل نمایه امرداد کلیک کنید

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-08