لوگو امرداد

نمایندگان پیرو ادیان توحیدی در مهمانی وزیر فرهنگ و ارشاد

نمایندگان و چهره‌های برجسته از هازمان زرتشتی، کلیمی، ارامنه و آشوری در مهمانی وزیر فرهنگ و ارشاد به مناسبت چهلمین‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب شرکت کردند.

در این میهمانی موبد پدرام سروش‌پور به نمایندگی از زرتشتیان سخنرانی کرد. وی با یاد شهید سردار قاسم سلیمانی و مسافران هواپیما اوکراین، به خانواده‌ی آنان آرامش باد گفت. سپس با پرداختن به فروزه‌ی وهمن و اندیشه نیک به جایگاه ویژه‌ی خرد و اندیشه در دین زرتشتی اشاره کرد. در ادامه از پشتیبانی وزیر فرهنگ در ثبت روز زایش اشوزرتشت در سالنمای کشور سپاسگزاری کرد.

به گزارش مرکز روابط‌عمومی و اطلاعات وزارت فرهنگ و ارشاد،  دکتر سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی ضمن تبریک به مناسبت دهه فجر و گرامی‌داشت شهدای جنگ تحمیلی به ویژه شهدای ادیان توحیدی، گفت: پیروان ادیان توحیدی ریشه در این خاک دارند و تمام ادیان توحیدی ایران از هزاران سال پیش در کنار هم بوده و تا هزاران سال دیگر در کنار هم خواهند بود.

وی ادامه داد: بارها در جلسات با پیروان ادیان توحیدی اشاره داشته‌ام که تمام ادیان توحیدی ایران شاخه‌هایی هستند که ریشه‌هایشان در اعماق است و از زوایه‌های مختلف با هم پیوند می‌خورند، در واقع همه‌ ما ریشه‌‎های عمیق و پیوسته و شاخه‌های در هم تنیده هستیم، باورهای مشترک داریم و این باو‌رها آنچنان عمیق است که می‌تواند یک پیوند جاودانه بدهند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: ما با ادیان توحیدی ایران ارزش‌های مشترک داریم که به ما معنی می‌دهد و جهت زندگی ما را تعبیر و تفسیر می‌کند، ارزش‌های زیادی بین ادیان وجود دارد که میلیاردها نفر را در کنار هم قرار می‌دهد.

وی همچنین از دغدغه های مشترک ادیان نیز بدین صورت نام برد: ما با ادیان توحیدی دغدغه‌های مشترک داریم، دغدغه خانواده، ارتباط نسل‌ها، پرهیز از افراطی‌گری قومی و دینی و … که مجموعه این دغدغه‌ها ما را کنار هم قرار می‌دهد تا فکر کنیم چگونه این دغدغه ها را کم کنیم. و با بیان اینکه ما با ادیان توحیدی تاریخ مشترک داریم و هزاران سال در کنار هم زیسته و نمادهای مشترک در این خاک داریم، افزود: ادیان توحیدی چون یهودی‌ها، مسیحی‌ها، کلیمی‌ها، زرتشتی‌ها و معابر مختلفی چون مساجد، کنیسه، کلیساها، آتشکده ها و… ما را به هم وصل کرده است، در طول ۲۰۰ سال گذشته حضور ادیان توحیدی در انقلاب مشروطه، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و … نشان‌دهنده با هم بودن و با هم ‌نفس کشیدن و از همه مهم‌تر دغدغه این خاک را داشتن است.

وزیر فرهنگ و ‌ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: ما با تمام ادیان توحیدی زندگی مشترک داشته و داریم، تعامل‌های وسیعی بین ادیان وجود دارد و در اتفاقات مختلف کشور چون سیل و زلزله این در کنار هم بودن را احساس می‌کنیم، همه این اشتراکات دریچه‌ای به روی آینده مشترک یعنی ایران مستقل و آزاد را باز می‌کند، همه باید در کنار هم قرار بگیریم و از این مرز و بوم به طوری صیانت کنیم که آینده این ‌کشور را بسازیم.

سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امورخارجه، یکی دیگر از سخنران های برنامه بود، وی گفت: جمعیت امشب نماد هو‌یت ملی ایران است، فرزندان دیپلمات شما ادیان توحیدی به خاطر همین انسجام و وحدت در سراسر دنیا از منافع ایران دفاع می‌کنند. ما اگر اقوام، جمعیت و مذاهب پراکنده‌ای داشتیم هیچگاه خود را متعلق به ایران ندانسته و نمی‌توانستیم از منافع خود دفاع کنیم.

در بخش پایانی میزبانی از دکتر فرزانه گشتاسب، نویسنده و پژوهشگر فرهنگ ایران باستان، از  هازمان زرتشتی و چهره‌های فرهنگی پیروان ادیان توحیدی سپاسداری شد.

برپایی نمایشگاهی از تازه‌های نشر ادیان توحیدی در روز سه‌شنبه 15 بهمن‌ماه 1398 خورشیدی بخشی از این برنامه در هتل فردوسی تهران بود.    1 16 2 14

سید مجتبی میردهقان مسوول امور ادیان در وزارت ارشاد و مبرهن مسوول دفتر اقلیت های دینی، برگزار کننده میهمانی سران ادیان بمناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی ایران

3 12

خوشامدگویی میردهقان به اسفندیار اختیاری نماینده زرتشتیان در مجلس

4 13

سیامک مره صدق نماینده کلیمیان در مجلس و کارن خانلری نماینده ارامنه در مجلس و زارع مشاور رییس جمهوری

5 13

اسقف اعظم بنیامین از جامعه آشوریان

6 14

7 12

خوشامدگویی صالحی وزیر ارشاد اسلامی ایران  به باشندگان ادیان الهی

8 12

9 12

10 14

11 13

ظهرابیان مجری برنامه از جامعه ارامنه

12 13

احترام به سرود ملی ایران

13 12

حاخام حمامی از جامعه کلیمیان

14 11

15 9

دکتر فریدونی مدیرکل مجامع تشکل های فرهنگی ارشاد اسلامی

16 8

17 9

18 8

19 8

کلیپی از توران شهریاری(بهرامی) شاعر برجسته زرتشتیان پخش شد

20 8

21 8

سبو سرکیسیان اسقف اعظم ارامنه

22 8

کشیش آریس داگست

23 7

موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه

24 7

25 6

26 6

دکتر نواب رییس دانشگاه ادیان و مذاهب الهی

27 6

هارون یشایایی نویسنده و کارگردان از جامعه کلیمیان

28 5

بخش انتشارات کتابهای چهار ادیان الهی

29 5

موبد پدرام سروشپور از جامعه زرتشتیان

30 5

31 4

الکساندرکالبارزیک از اعضای شورای اسقف های آلمانو برگزیده جایزه جهانی کتاب جهانی

32 4

مترجم برنامه

33 4

اسقف اعظم بنیامین از جامعه آشوریان

34 4

35 4

صالحی وزیر ارشاد اسلامی ایران

36 4

سپاسداری از فرهیخته فرهنگی جامعه یهودیان، هارون یشایایی

37 2

سپاسداری از فرهیخته فرهنگی جامعه ارامنه، آندرانیک سیمونی

38 2

سپاسداری از فرهیخته فرهنگی جامعه زرتشتیان، فرزانه گشتاسب

39 2

46 1

سپاسداری از هنرمند جامعه آشوریان

40 2

بزرگان چهار ادیان الهی

41 2

هارون یشایایی نویسنده و کارگردان

42 2

43 2

44 2

45 2

فرتور از همایون مهرزاد است.

1393

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

  1. درود بر ملت شریف ایران درود بر نیاکان ملت ایران درود بر تمام مردان نیکوکار ادیان گوناگون جهان درود زردشت بزرگ که اگر هزاران کتاب اخلاق بنویسی در سه فرموده سرور بزرگ ما زردشت خلاصه شده است پندار نیک گفتار نیک کردار نیک من از زحمات شما رشد دانش مان خشنودم و سپاس می گویم من کتاب اوستا و وندیداد را دارم و مطالعه می کنم البته من دینم اسلام است ولی پروردگار به پندار و گفتار و کردار توجه دارد نه نام دین من من در یک آیه در قران کتاب مسلمانان دیدم که ترجمه اش را میگم در روز قیامت و حساب در نزد خدا اگر بگویی من پیامبر فلان قومم ترا نجات نمی دهد اعتقاد به خدا و اعتقاد قیامت عمل صالح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09