لوگو امرداد

فراخوان امرداد: خاطره‌های شما از پیرسبز چک‌چکو

photo ۲۰۲۴ ۰۶ ۰۵ ۱۰ ۵۱ ۰۹با نزدیک‌شدن به روزهای زیارت همگانی پیرسبز، دعوت می‌کنیم تا خاطره‌ها و تجربه‌های خود از این بزرگ‌ترین گردهمایی آیینی زرتشتیان جهان را در قالب فیلم، عکس و یا نوشته به اشتراک بگذارید.

در دل کویر پهناور و زیبای ایران، جایی نزدیک اردکان در یزد، سپندینه زیارتگاه پیر سبز با داستان‌هایی که در دیواره‌های سنگی‌اش نقش بسته‌اند و آب‌هایی که چِک‌چِک آن سرگذشتی از پایداری و پیوستگی دارد، یادآور تاریخ و باورهای ماست.

همچنان که به روزهای زیارت همگانی پیرسبز نزدیک می‌شود، می‌خواهیم از این فرصت استفاده کنیم تا یادی کنیم از این جای سپند و از شما دعوت کنیم تا با فرستادن خاطره از تجربه‌ی سفر زیارتی خود بگویید و ما را در گردآوری این داستان‌ها و خاطره‌ها یاری دهید.

با فرستادن خاطرات خود، نه‌تنها به پاسداشت و زنده‌نگهداشتن فرهنگ و تاریخ زرتشتیان کمک می‌کنید، بلکه پلی می‌شوید برای نسل‌های آینده که می‌خواهند از این میراث ارزشمند آگاه شوند. بازتاب‌ تجربه‌ها، دیدگاه‌ها و احساسات از نسلی به نسل دیگر، بخشی از میراث شفاهی ما هستند و به ما کمک می‌کند تا درک ژرف‌تری از هویت و ارزش‌های جامعه‌مان داشته باشیم. اشتراک‌گذاری خاطرات زیارت پیرسبز چک‌چک نیز به نگهداشت و انتقال این میراث شفاهی کمک می‌کند. هر خاطره، هر تصویر، و هر داستانی که به اشتراک می‌گذارید، نشان‌دهنده‌ی بخشی از شکوه این گردهمایی و همبستگی برای ما خواهد بود.

به ما بپیوندید در این سفر خاطره‌انگیز و با ارسال خاطرات خود، پلی بسازید بین گذشته، حال و آینده. ما مشتاق شنیدن داستان‌های شما هستیم. می‌توانید داستان‌ها و خاطرات خود را در قالب فیلم، نوشته با عکس یا بدون عکس به واتس‌اَپ یا تلگرام امرداد به شماره‌ی 09198040593 بفرستید تا با نام فرستنده منتشر شود و یا در بخش دیدگاه بنویسید. تا 22 خوردادماه 1402 چشم‌به‌راه یادنوشته‌های شما هستیم. امیدواریم، اشتراک‌گذاری این یادگویه‌ها (:خاطرات) ما را با حال‌وهوای آن روزهای گذشته پیوند دهد.

پیرسبز چک‌چک از 24 تا 28 خوردادماه میزبان زرتشتیان از سراسر جهان است. پیرسبز درگاهی برای نیایش پروردگار و درنگی برای همبستگی و هم‌افزایی در میان هازمان زرتشتیان به‌شمار می‌رود.

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-04-13