لوگو امرداد

پیکر استاد هوشنگ ظریف به خاک سپرده شد

zar1پیکر استاد هوشنگ ظریف، موسیقیدان و نوازنده‌ی چیره‌دست تار، با باشندگی خانواده‌ی او و شماری از استادان موسیقی ایران، در قطعه‌ی هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده شد.
به گزارش تارنمای «انجمن موسیقی ایران»، در آغاز این آیین، فاضل جمشیدی، استاد آواز موسیقی ایران، با برشمردن جایگاه استاد ظریف در موسیقی سنتی ایران، گفت: «واژه‌ی استاد برای هوشنگ ظریف، کوچک است. به راستی که شریف‌ترین هنرمند ایران‌زمین از میان ما رفت. هوشنگ ظریف افتخار ماست و ما با غم زیبایش زندگی می‌کنیم و سده‌ها فرزندان‌مان نغمه‌های تار او را خواهند شنید».

جمشیدی در ادامه افزود: «نزدیک به چهارده روز پیش با همسر استاد هماهنگ کردیم و به اتفاق استاد عبدالوهاب شهیدی، استاد حسن ناهید، استاد کیوان ساکت، فرزندان آقای شهیدی و برخی از دوستان به دیدار استاد ظریف رفتیم. با وجود اینکه به استاد شهیدی گفته بودیم که آسانسور نیست، اما ایشان با هر سختی که بود به دیدار استاد ظریف رفتند. موقع خداحافظی استاد شهیدی گریه می‌کردند و می‌گفتند می‌خواهند پیش استاد ظریف بمانند».
حسین علیزاده، استاد نام آشنای موسیقی ایران که خود از شاگردان هوشنگ ظریف بوده است، نیز در سخنانی گفت: «فرصت و شرایط سخنرانی نیست اما روزی که مساعد و درخور باشد، درباره ی هوشنگ ظریف صحبت خواهم کرد».
علیزاده در ادامه افزود: «تمام عمری که استاد ظریف در هنر موسیقی ایران سپری کرد الگوی بسیار عزیزی برای ما بچه‌های هنرستان بود و شاید به جرات باید گفت که شیفتگی ما به موسیقی به‌خاطر وجود شخصیت ظریف بود و شاگردانی که ایشان تربیت کردند که جزو برجستگان موسیقی هستند. به خاطر همان شیفتگی و به خاطر شخصیت نجیب و هنری استاد ظریف بود که عشق را از سن پایین از استاد ظریف آموختیم. هیچ‌وقت برای ظریف عزاداری نخواهیم کرد، زیرا هر زمان که اسمش را بر زبان می‌آوریم روح‌مان جلا پیدا می‌کند و شاد می‌شویم».
مینا افتاده، موسیقی‌دان، نیز با یادآوری هنر والای استاد ظریف گفت: «علاوه بر اینکه با آقای ظریف در گروه‌های موسیقی همکار بودم، در هنرستان موسیقی از ایشان چیزها آموختم. همیشه جای ایشان در هنرستان خالی است و امیدوارم شاگردان ایشان بتوانند جایگزین خوبی برای ایشان باشند».
محمد دلنوازی، از نوازندگان موسیقی سنتی ایران، از دیگر سخنرانان در آیین خاکسپاری استاد ظریف بود. او گفت: «من هنوز مرگ ایشان را باور ندارم. استاد ظریف برای ما بزرگ بودند. عشق به ظریف ما را در این راه نگه داشت و اگر کسی شدیم و اگر توانستیم کاری انجام دهیم تنها و تنها عشق به او بود که سوای موسیقی راه و رسم زندگی را نیز به ما آموختند».
از دیگر سخنرانان این آیین، استاد کیوان ساکت بود.
آیین خاکسپاری استاد ظریف به شوند گسترش بیماری کرونا، خصوصی و با باشندگی شمار اندکی از هنرمندان و دوستان او برگزار شد.

پیش‌تر خانواده‌ی زنده‌یاد هوشنگ ظریف، با سپاس‌گزاری از همه‌ی هم‌میهنان، دوست‌داران و هنرمندانی که با اعلام هم‌دردی و فرستادن پیام ابراز محبت کردند خواست در شرایط بحرانی کنونی در خانه‌های خود بمانند و در صورت تمایل به حضور با رعایت کامل هشدارهای ایمنی و بهداشت فردی مراقب سلامتی خود باشند.
استاد هوشنگ ظریف، شنبه هفدهم اسفندماه خورشیدی، پس از مدت‌ها بیماری، بر اثر ایست قلبی درگذشت.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

  1. روح این رادمردان و هنرمندان واقعی را هیچگاه خاموشی نیست زیرا بر بال امواج هنر تاکهکشانهای دل سیر ملکوتی کرده اند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-06