لوگو امرداد
پخش آیین گهنبار میان تابستان در اینستاگرام سازمان فروهر

کوشک ورجاوند تیرماه پذیرای همکیشان نیست

04 copyپیرو آگاهی‌رسانی سازمان جوانان زرتشتی تهران (سازمان فروهر)، کوشک ورجاوند تا پایان تیرماه پذیرای همکیشان نیست. آیین گهنبار جشن تیرگان برخط (آنلاین) از اینستاگرام پخش می‌شود.
برپایه‌ی گزارش برگرفته از تارنمای سازمان جوانان زرتشتی تهران، در راستای پیشگیری از گسترش ویروس کرونا (کووید ۱۹) و حفظ سلامتی همکیشان گردهمایی در کوشک ورجاوند به طور موقت تا پایان تیرماه برگزار نمی‌شود.
سازمان جوانان زرتشتی تهران (سازمان فروهـر) یازده سال پیاپی، همزمان با پاسداشت جشن تیرگان، آیین گهنبار چهره میدیوشهم گاه را برگزار کرده است. امسال با توجه به شرایط کنونی، گهنبار جشن تیرگان همانند سال‌های گذشته با باشندگی همکیشان، برگزار نخواهد شد. آیین گهنبار آدینه 13 تیرماه 1399 خورشیدی، از ساعت 18 برخط (آنلاین) در اینستاگرام رسمی سازمان جوانان زرتشتی به نشانی sazmanfravahr@ پخش می‌شود. همکیشان می‌توانند با تماشا از اینستاگرام هم‌بهره‌ی آیین گهنبار توجی شوند.
میدیوشهیم‌‌گاه دومین چهره از گهنبار و به چم (:معنی) میان تابستان است. در این چهره از گهنبار آفرینش آب پاس داشته می‌شود و از این‌رو در سفره‌ی گهنبار آب را در طرف مسی می‌ریزند و بر سر سفره می‌گذارند.
این گهنبار برپایه‌ی گاهشمار زرتشتی از روز خیر ایزد تا دی‌بهمر ایزد در تیرماه که با هشتم تا 12 تیرماه در گاهشمار رسمی کشور برابری می‌کند، برگزار می‌شود.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-04