لوگو امرداد

استاد محمدعلی کشاورز؛ بازیگر نامدار ایرانی درگذشت

keshavarz3استاد «محمدعلی کشاورز» هنرمند نام‌آور سینما، تیاتر و تلویزیون کشور امروز یک‌شنبه، ۲۵ خردادماه 1399 خورشیدی، در سن نودسالگی پس از تحمل دوره‌ای بیماری درگذشت.
محمدعلی کشاورز بازیگر مطرح و نسل اول تیاتر ایران و فعال در حوزه‌های دیگر نمایشی مانند سینما و تلویزیون در ۲۶ فروردین‌ماه ۱۳۰۹ در اصفهان زاده شد. این هنرمند که دارای نشان درجه یک فرهنگ و هنر بود، در سینما، تئاتر و تلویزیون بارها در نقش‌ها و ژانرهای گوناگون حضور داشته است.
او در بازیگری، همراهِ علی نصیریان، زنده‌یاد جمشید مشایخی، زنده‌یاد داود رشیدی و زنده‌یاد عزت‌الله انتظامی پنج بازیگر مرد ماندگار تاریخ تیاتر و سینما و تلویزیون ایران به‌شمار می‌آیند.
مجموعه‌های تلویزیونی دایی‌جان ناپلئون، آتش بدون دود، هزاردستان (در نقش شعبان استخوانی)، سربداران (در نقش خواجه قشیری)، افسانه سلطان و شبان (در نقش خوابگزار اعظم)، پدرسالار و گرگ‌ها از آثار ماندگار استاد کشاورز است.
این هنرمند ایفاگر نقش‌های ماندگاری در تاریخ سینما بوده است که از آن‌ میان می‌توان از فیلم‌های «خشت و آینه»، «آقای هالو»، «رگبار»، «صادق کرده»، «شطرنج باد»، «کمال‌الملک»، «مردی که موش شد»، «کفش‌های میرزا نوروز»، «مادر»، «پول خارجی»، «دلشدگان»، «روز واقعه»، «ناصرالدین شاه اکتورسینما»، «خسوف»، «زیردرختان زیتون»، «غزال» یاد کرد.

keshavarz1

زنده‌یاد استاد محمدعلی کشاورز از روزهای آغازین خردادماه به دلیل نارسایی کلیوی و بالا رفتن سطح کراتین خون در بیمارستان بستری شد و مراحل درمانی خود را زیر نظر تیم پزشکی آغاز کرد. پس از آن وی به دلیل عفونت ریه در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد.

استاد کشاورز از  ماندگارترین بازیگران سینما، تیاتر و تلویزیون ایران است.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

2 پاسخ

  1. روانش شاد. در سریال های افسانه سلطان و شبان و پدرسالار و همچنین در فیلم های کفش های میرزانوروز و مردی ک موش شد، بسیار خوب بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-04