لوگو امرداد
در امرداد شماره‌ی 432 چاپ شده است

کورش بزرگ چه شد؟

p04 ساخت فیلمی درباره‌ی کوروش بزرگ که سرگذشتی پُرفراز و نشیب و ماجراهایی پُرشمار دارد، به سرمایه‌ای بیش از آن نیاز دارد که یک کارگردان بتواند با هزینه‌ی شخصی به انجام برساند. فراموش نکنیم که قلمرو شهریاری کوروش بزرگ به گستردگی یک امپراتوری بود. جعفری جوزانی پیش از هر نکته‌ی دیگری بر جذب سرمایه‌گذار پافشاری می‌کند و دشواری‌ها و سدهایی را برمی‌شمارد که در این راه پیش آمده بود.

مسعود جعفری‌جوزانی درباره‌ی تازه‌ترین رخدادها در ساخت فیلم کورش کبیر به امرداد گفت: «ساخت فیلم «کوروش بزرگ» را با چند سرمایه‌گذار آغاز کردیم و به‌زودی دریافتیم که سرمایه‌داران ایرانی بیش از آنکه در اندیشه‌ی شکوه و برازندگی ایرانیان باشند، در پی بهره‌برداری از آن‌هایند. به‌ناچار به خارج از مرزها روی‌آوردیم و به مرحله‌ی خیلی خوبی هم رسیدیم. اما به شوندهای گوناگون سرمایه‌گذارها از دور ‌و بَر ما پراکنده شدند. اینکه چرا و چگونه چنین شد؟ بحث زیادی دارد. آدم‌های پُرنفوذی برخی از آن‌هایی را که به ایران آمده بودند تا برای ساخت این فیلم سرمایه‌گذاری کنند، به کارهای دیگری کشاندند».

جوزانی با گفتن اینکه خود او تاکنون بیش از 700 میلیون تومان برای طراحی و ساخت فیلم کوروش بزرگ هزینه کرده است، به جذب سرمایه‌گذارهای خارجی اشاره کرد و افزود: «سرمایه‌گذارها از کشورهای گوناگونی بودند: قطر، کویت و یکی هم از انگلستان. هر کدام هم برای سرمایه‌گذاری دلیلی داشتند. یکی از آن‌ها که مادرش ایرانی بود خیلی دل‌بستگی داشت که در ساخت این فیلم همکاری کند.

کوشش‌هایی که جوزانی و همکارانش برای ساخت شهرکی سینمایی  به نام ” کوروش شهر” که همه‌ی نشانه‌های آن برگرفته از دوران باستانی هخامنشیان باشد، به‌راستی ستایش‌برانگیز و شنیدنی است. او در این‌باره به امرداد گفت: «ما کورش شهر را برای ساخت فیلم طراحی کردیم که اگر به انجام برسد، هم فیلم در آن ساخته می‌شود هم پس از ساخت فیلم می‌توان از آن به عنوان یک مرکز گردشگری بهره برد. در کورش شهر، دروازه‌ی مللی وجود دارد که پیش از ورود به شهر هخامنشی، بازدیدکنندگان می‌توانند خودروهایشان را در آن جا بگذارند و وارد شوند و حضور در دوران باستان را تجربه کنند…

آنچه در بالا آمده است بخشی از گفت‌و‌گوی امرداد با مسعود جعفری‌جوزانی است که با عنوان«کورش بزرگ چه شد؟» در تازه‌ترین‌ش شماره‌ی امرداد چاپ شده است.

خوانندگان می‌توانند برای دسترسی به هفته‌نامه‌ی امرداد افزون‌بر نمایندگی‌ها و روزنامه‌فروشی‌ها از راه‌های زیر نیز بهره ببرند.

لینک اشتراک ایمیلی هفته‌نامه‌ی امرداد

فروش اینترنتی هفته‌نامه امرداد شماره 432

همچنین بخوانید:

کورش بزرگ را می‌سازم؛ یعقوب لیث هم در راه است

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09