لوگو امرداد

گزارش از کارکرد سازمان زنان زرتشتی در روزهای کرونا

سازمان زنان زرتشتی تهران 2سا‌زمان زنان زرتشتی تهران گزارش از یاری‌رسانی مادی و مینوی به همکیشان در دوران فراگیری کووید-19 را به آگاهی رساند.

گزارش از کارکرد سازمان زنان زرتشتی برگرفته از تارنمای رسمی این نهاد در ادامه آمده است:

«ای که دستت میرسد کاری بکن
پیش از آن کزتو نیاید هیچ کار

از آنجایی که گروهی از همکیشان پرسیده‌اند که چرا انجمن‌ها و سازمان‌های زرتشتی، کارکرد خود را در دوران بیماری کوید ۱۹ به آگاهی نرسانده‌اند، سا‌زمان زنان زرتشتی فهرست‌وار کمک‌های مادی و مینوی خود را در این دوران به آگاهی می‌رساند.

۱ـ تلفن شادباش نوروزی به هموندان سازمان و دادن آگاهی‌های اولیه در مورد بیماری کرونا و دادن شماره تلفن‌های لازم به ویژه به سالمندان درباره فروشگاهی که رایگان خرید ها را به منزل می‌آورد و شماره تلفن چند پزشک ویژه پاسخگویی به این بیماری درانستیتو پاستور، تلفن مددکارسازمان برای راهنمایی و مشاوره بیماران همکیش.

۲ ـ نوشتن چند نوبت مطالب پزشکی و بهداشتی ، از منابع رسمی بهداشت جهانی در تارنمای سازمان.

۳ ـ تشکیل گروه واتساپی برای بانوان هموند و غیرهموند به مدت ۵ ماه و داشتن برنامه‌های همیشگی طرح حساس ( حفظ سلامت افراد سالمند ) شامل : آموزشی، دینی، ورزشی، توانمندسازی، تفریحی، سخنرانی و …

۴ ـ پرداخت کمک‌های همیشگی یک میلیون و نیم تومانی برای جهیزیه نوعروسان با دریافت رسید خرید و سند ازدواج به کم درآمد‌ها از دهش روانشاد کشورخانم مزدیسنا

۵ ـ پرداخت کمک مالی فصلی به نیازمندان و بیماران همیشگی سازمان که پنهانی تحقیق و شناسایی شده اند و پرداخت وام به بیمار و افراد نیازمند

۶ ـ پرداخت کمک مالی ویژه کرونایی به ۴۶ تن از همکیشان شناسائی شده از دهش سرکارمهربانو ورزا و همسرشان جناب منوچهر مهرانی

با سپاس از همکیشانی که در این راه خیر با هرمقداری مایل به همراهی با سازمان هستند، شماره حساب داده می‌شود.

شماره حساب بانک ملی ۰۱۰۶۶۰۲۹۰۸۰۰۹ به نام سازمان زنان زرتشتی

شماره شبای بانک ملی R780170000000106602908009

شماره حساب بانک تجارت ۱۸۳۰۸۹۵۹ به نام سازمان زنان زرتشتی

شماره شبای بانک تجارت IR150180000000000018308959

هیات‌مدیره سازمان زنان زرتشتی»

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

2 پاسخ

  1. با سپاس از امرداد برای بازنشر کامل خبر. ظاهرا بخش اول این گزارش برای «همه» خوشایند نبوده است و در خبر «سانسور» شده است! با سپاس از «هیات مدیره سازمان زنان زرتشتی» برای آگاهی رسانی و گزارش. اولین قدم سازمان ها و انجمن ها در دنیای امروز برای «ارتباط برقرار کردن با هموندان» گزارش دادن و آگاهی رسانی عمومی است. البته این گزارش سازمان زنان کمی زیادی «فهرست وار» است اما برای اولین قدم جای سپاس و قدردانی دارد و امیدوار باید بود که آرام آرام روش دگرگون شود.

  2. با سپاس از همه کارهایی که افراد داوطلب در هیات مدیره های انجمن ها و سازمان ها در این دوران سخت برای هموندان و جامعه انجام می دهند. هرچه ارتباط بین هیات مدیره ها و هموندان بیشتر و بهتر باشد، همکاری و هفکری اعضا هم بهتر خواهد بود. در این رابطه شاید بتوان در مورد بند شماره 5 بخش «پرداخت کمک مالی … که پنهانی تحقیق و شناسایی شده اند …»، پیشنهاد دیگری را مطرح نمود. فرض کنیم که منطقه تحت پوشش سازمان زرتشتی منطقه تهران باشد. حتی در اینصورت هم این «پنهانی تحقیق و شناسایی شده اند» به چه صورتی انجام شده است؟ ایا سازمان زنان یک «کاراگاه» را استخدام کرده؟ ایا بیشتر از این می شود که در اطراف خود با پرس و جو کردن «پنهانی» این کار انجام شده باشد؟ این چه روشمندی و نظمی دارد؟ البته که «محرمانه بودن» هویت و مشخصات افراد یکی از شرایط اولیه این نوع از کمک ها حتی در سازمان های دولتی و همه جای جهان است. اما ظاهرا در اینجا این «پنهانی بودن» کمی زود شروع می شود! شاید بهتر باشد که سازمان زنان روش و شرایط و قوانین خود را از نظر وضعیت افراد و چگونگی کمک یا حتی منطقه ایی که تحت پوشش قرار خواهد داد به طور روشن و عمومی اعلام کند و از افراد بخواهد که هر فردی که این شرایط را دارد به مسئول یا کمیته مشخص تماس بگیرد. ایا این نیاز به «محرمانه بودن یا شناسایی پنهانی دارد»؟ اما در حقیقت از اینجا به بعد است که «محرمانه بودن یا پنهانی بودن» باید شروع شود. شرایط افرادی که تماس می گیرند باید به طور روشمند و محرمانه ایی بررسی شود و با توجه به بودجه و اولویت ها افرادی که شرایط را دارند به طور «محرمانه ایی» کمک را دریافت کنند. تمامی این مراحل از مراجعه فرد تا مرحله دریافت کمک است که صد البته «محرمانه و پنهانی» خواهد بود. شوربختانه ظاهرا هماهنگی و گفتگویی بین انجمن ها و سازمان ها در رابطه با این نوع دگرگونی ها و روش ها وجود ندارد، اما جامعه زرتشتی همیشه پویا و پیشرو بوده است و هیچگاه برای بهتر شدن و ایجاد گفتگو دیر نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-06