لوگو امرداد

دکتر پژمان ساسان‌پور؛ پژوهشگر برگزیده جشنواره ابوریحان بیرونی

sasan2 1دکتر پژمان ساسان‌پور به عنوان پژوهشگر منتخب سال 1399 در رتبه دانشیاری (رتبه یک) از همکیشان برگزیده در بیست‌ویکمین جشنواره پژوهشی ابوریحان بیرونی معرفی شد.

موفقیت دکتر پژمان ساسان‌پور، عضو هیات‌علمی دانشگاه شهید بهشتی در کسب عنوان پژوهشگر منتخب سال 1399 در رتبه‌ی دانشیاری همزمان با گرامیداشت هفته‌ی پژوهش در بیست‌ویکمین جشنواره‌ی پژوهشی ابوریحان بیرونی ارج نهاده شد.

دکتر ساسان‌پور، پژوهشگر زرتشتی، هم اکنون با رتبه‌ی دانشیار در گروه مهندسی و فیزیک پزشکی دانشکده پزشکی به تدریس و پژوهش می‌پردازد. وی نخستین دانش‌آموخته‌ی مقطع دکتری رشته نانوالکترونیک از دانشگاه صنعتی شریف به شمار می‌رود. پس از گذراندن دو سال دوره پسادکتری در دانشگاه صنعتی شریف، سال 91 با مرتبه‌ی علمی استادیار گروه مهندسی و فیزیک پزشکی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مشغول به کار شد.

پژوهش‌های دکتر ساسان‌پور، در زمینه‌های بیوفوتونیک، بیوالکترومغناطیس، مهندسی علوم اعصاب، مدلسازی عددی و محاسبات کامپیوتری و طراحی مدارات الکترونیک نویز پایین، متمرکز است. طراحی سیستم‌های الکترونیکی و اپتیکی با کاربرد در زمینه تشخیص‌های پزشکی، آزمایشگاهی و عملکرد گونه‌های مختلف بیولوژیک از دیگر کارهای علمی پژمان ساسان‌پور، دانشیار برگزیده‌ است.

پژمان ساسان‌پور فرزند منیژه آبانی و افلاتون ساسان‌پور زاده‌ی سال 1358 در تهران، پس از دریافت دیپلم ریاضی فیزیک از دبیرستان فیروزبهرام در رشته‌ی مهندسی الکترونیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی‌تکنیک تهران) مشغول به تحصیل شد. دوره‌ی کارشناسی ارشد در رشته مهندسی مخابرات (میدان) را در دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین توسی، گذرانده است.

دکتر ساسان‌پور از انگیزه‌ی گرایش به رشته‌ی الکترونیک و انتخاب این مسیر تحصیلی می‌گوید: «از دوران تحصیل در مدرسه‌ی راهنمایی رستم آبادیان و نزدیکی آن به فروشگاه مهران کیت و تجربه ساخت مدارات الکترونیکی، به رشته الکترونیک علاقمند شدم. شرکت در کلاس‌های آموزش الکترونیک و رادیو و تلویزیون در مجتمع فنی تهران به تشویق پدر و مادر، علاقه و انگیزه من را بیشتر و بیشتر کرد».

پژمان ساسان‌پور، پژوهشگر برگزیده جشنواره ابوریحان، از راه‌های دستیابی به موفقیت و پیشرفت در زندگی می‌گوید: «در پیشبرد اهداف زندگی من، یادخدا، رهنمودها و پشتیبانی‌های همیشگی پدر و مادر و خانواده در زندگی، به ویژه در امر آموختن و شانس بهره‌مندی از استادان دلسوز در همه‌ی دوران تحصیل، همچنین پشتکار و برنامه‌ریزی، تاثیر به‌سزایی داشتند».

جشنواره پژوهشی ابوریحان از سال 1379، سالانه با آرمان معرفی برگزیدگان عرصه علم، پژوهش، فناوری، و نوآوری و نیز فراهم‌سازی بستر لازم و گسترش فعالیت‌های علمی و پژوهشی از سوی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می‌شود.

بیست‌ویکمین جشنواره پژوهشی ابوریحان بیرونی از سوی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دوم دی‌ماه 1399 خورشیدی همزمان با هفته پژوهش در تالار همایش‌های امام خمینی دانشگاه برگزار  شد.

WhatsApp Image 2020 12 28 at 10.28.00

WhatsApp Image 2020 12 28 at 10.28.00 1

20201224 080934 WhatsApp Image 2020 12 28 at 10.27.53  فرتورها رسیده است

1842

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

5 پاسخ

  1. شادباش فراوان و مایه افتخار هستند. تندرستی هدیه زندگیتان

  2. درود و شادباش بسیار به دوست گرانمایه دکتر پژمان ساسانپور عزیز که دوستی با ایشان افتخاری بزرگ است. امید که در پناه داداراورمزد هموار تندرست، شاد و در مسیر پیروزی‌های پی در پی بمانند.

  3. آفرین بر دکتر ساسانپور یزدی – خدا پشت و پناهت باد.

  4. با درود و احترام
    موفقیت و انتخاب شایسته آقای دکتر ساسانپور را به ایشان، خانواده گرامیشان و جامعه زرتشتی شادباش می گویم.
    با آرزوی تندرستی و پیروزی

  5. با درود فراوان
    موفقیت آقای دکتر پژمان ساسانپور را به ایشان و خانواده گرامی شان تبریک میگویم و همراه با آرزوی تندرستی و شادکامی برای ایشان، امیدوارم که پیروزی های هر چه بیشتر در جهت پیشرفت بهداشت و پزشکی جامعه به دست آورند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09