لوگو امرداد
در امرداد 437 چاپ شده است

مسجدسلیمان تاریخی گویا از صنعت نفت

p07 437هنگامی كه مته‌ی حفاری به لایه‌ی نفتی نخستین چاه نفتی ایران در مسجد سلیمان برخورد كرد، رونق صنعت نفت باعث شكوفایی ملی شد و در گذر صدساله نزدیک به نیم میلیون تَن در رده‌های گوناگون در این صنعت، خدمت کرده‌اند. با هوشیاری، کارآمدی و کارآزمودگی خود شوند پویایی این صنعت شده‌اند و چهره‌های ماندگاری در حوزه‌ی مخازن، چاه‌ها و برنامه‌ریزی‌های صنعت نفت بر تارک این صنعت درخشیده‌اند. بی‌گمان یكی از این بزرگان، مهندس بهمن سروشی، چهره‌ی ماندگار صنعت نفت است.

او از باسابقه‌ترین متخصصان نفت ایرانی است و در راستای پیشرفت صنعت نفت ایران کوشیده است. از سال ۱۳۴۶، همان زمان که مدرک مهندسی نفت خود را از دانشکده نفت آبادان گرفت وارد صنعت نفت شد. بیش از نیم قرن است که در صنعت نفت کشور فعالیت کرده و بیشتر دوران خدمت خود را در پست‌های مدیریتی و کلیدی گذرانده است. در حساس‌ترین روزهای کشور در بحبوحه جنگ تحمیلی در کنار رزمندگان میهن خود ایستاده و با تمام توان از آن‌ها پشتیبانی کرده است.

بهمن سروشی زاده‌ی ۱۳۲۲ یزد، کارشناس نفتی و مدیر اجرایی ایران، دانش‌آموخته کارشناسی مهندسی نفت از دانشگاه صنعت نفت آبادان و کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی از دانشگاه تهران است. مهندس سروشی بین سال‌های ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۰ به‌عنوان مدیر مناطق نفت‌خیز، بزرگ‌ترین تولید‌کننده‌ی نفت کشور فعالیت می‌کرد. وی از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۴معاون عملیات مدیرمناطق نفت‌خیز بود و در سال‌های ۱۳۶۴ تا ۱۳۸۰ نیز مدیریت برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و از سال 1378 تا1380 هموندی هیات‌مدیره این شرکت را بردوش داشت. بهمن سروشی از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۸2 سرپرست مدیریت برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران در تهران بود و در فاصله سال‌های ۱۳۸2 تا ۱۳۸۹ به‌عنوان مدیر نظارت بر تولید نفت و گاز شرکت ملی نفت ایران فعالیت می‌کرد، از نیمه‌ی سال ۸۹ تا پایان سال در رده‌ی مشاور معاون وزیر نفت خدمت کرده و پایان همان سال پس از ۴۳ سال خدمت به درخواست خودشان بازنشسته می‌شود. بهمن سروشی دو بار نشان مدیر نمونه را در سال‌های ۷۹ و ۸۷ به شوند اثرگذاری‌اش در شرکت ملی نفت ایران دریافت کرده است.

آنچه در بالا آمده است بخشی از نوشتاری‌ست با عنوان «مسجدسلیمان تاریخی گویا از صنعت نفت» به خامه‌ی گوهر برومندی، که در تازه‌ترین شماره‌ی امرداد چاپ شده است.

متن کامل این نوشتار را در رویه‌ی هفتم (زرتشتیان)  امرداد شماره‌ی 437 بخوانید.

شماره‌ی  437 هفته‌نامه‌ی امرداد (واپسین شماره‌ی هفته‌نامه در سال 1399 خورشیدی) به همراه «ویژه‌نامه‌ی نوروز » و «زرتشت‌نامه» از ‌‌دوشنبه هجدهم اسفندماه  1399 خورشیدی، در روزنامه‌فروشی‌ها و نمایندگی‌های امرداد در دسترس خوانندگان  قرار گرفته است.

خوانندگان می‌توانند برای دسترسی به هفته‌نامه‌ی امرداد افزون‌بر نمایندگی‌ها و روزنامه‌فروشی‌ها از راه‌های زیر نیز بهره ببرند.

فروش اینترنتی هفته‌نامه‌ی امرداد شماره‌ی 437

اشتراک ایمیلی هفته‌نامه‌ی امرداد

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30