لوگو امرداد
دهم اردیبهشت‌ماه برخط برگزار می‌شود

آیین گهنبارخوانی چهره میدیوزم گاه در اینستاگرام پویندگان راه اَشا

WhatsApp Image 2021 04 27 at 23.19.05نخستین روز از چهره میدیوزم گاه، آیین گهنبارخوانی در اینستاگرام پویندگان راه اَشا برخط برگزار می‌شود.

پیرو آگاهی‌رسانی گروه آموزشی و پژوهشی پویندگان راه اشا، به فرخندگی چهره گهنبار میدیوزم گاه، آیین آفرینگان‌خوانی، روز خور ایزد و اَردیبهشت‌ماه، در رویه اینستاگرام برگزار خواهد شد.
پس از برگزاری آیین آفرینگان‌خوانی‌، به گفت‌و‌گو با موبد اردشیر بهمردی پیرامون گهنبارها و آغاز نشست‌های اوستاپژوهی و چگونگی نام‌نویسی در این نشست‌ها، پرداخته می‌شود.

دوستداران فرهنگ و آیین ایران‌زمین می‌توانند آدینه 10 اردیبهشت‌ماه 1400 خورشیدی، ساعت 10 بامداد به وقت ایران با برنامه‌های گهنبار میدیوزم‌گاه در اینستاگرام پویندگان راه اشا به نشانی https://www.instagram.com/pouyandegan.rah.asha همراه شوند.

گهنبار، آیین و جشنی است که از دیرباز در پهنه‌ی ایران فرهنگی، به‌پا داشته می‌شده، جشنی که نخستین بن‌پایه و مایه‌ی آن گردهم آمدن، هم‌افزایی، همازوری و شادی است. گهنبار میدیوزرم گاه یا میانه‌ی بهار، نخستین چهره از گهنبار است که در میان اردیبهشت (از روز خیر تا دی‌بمهر ایزد در گاهشمار زرتشتی) و به پاس آفرینش آسمان برگزار می‌شود. مجمر آتش و چراغ روغنی نماد این چهره در سفره‌ی گهنبار است.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30