لوگو امرداد

سومین شماره‌ی «درفش» چاپ شد

drafsh 3سومین پیش‌شماره‌ی ماهنامه‌ی درفش، با نوشتارهایی در زمینه‌ی تاریخ و فرهنگ و سیاست چاپ شد.

شماره‌ی جدید ماهنامه‌ی فرهنگی، سیاسی «درفش» با نوشتاری از محمدعلی دادخواه، حقوقدان، با عنوانِ «کورش؛ آموزگار انسان»، مقاله‌های «واقعیت‌های جنگ قراباغ» از حسین احمدی، پژوهشگر حوزه‌ی قفقاز، «بافت قومی قفقاز» از احسان هوشمند، پژوهشگر حوزه‌ی اقوام، به چشم می‌خورد. «زبان ادبی ترکی؛ فرزندِ فرهنگ ایرانی» پژوهشی از دکتر امیر نعمتی لیمائی نیز به بررسی ریشه‌ی ایرانی آثار امیرعلی‌شیر نوایی پرداخته است.

«کاستیها و چالشهای قانونِ ممنوعیت بکارگیری اسامی و عناوین و اصطلاحات بیگانه» از سالار سیف‌الدینی، «ساختارمندی در واژه‌گزینی» از فرامرز بیگدلو و دو نوشتارِ «دیرینگی زبان فارسی» و «گرایش انسانی در ادب فارسی» از استادانِ درگذشته؛ محمد محمدی ملایری و علی دشتی در بخش‌های زبان فارسی و ادب پارسی مجله آمده است. در بخشِ تاریخ درفش نوشتاری از دکتر شروین وکیلی به چشم می‌خورد با عنوانِ «فراخوانی برای بازنگری تاریخ یونانِ عصر هخامنشی» و هم‌چنین پژوهشی در باب مشروطیت از گارون سرکسیان با عنوانِ «ارمنیان در سیر انقلاب مشروطیت ایران» و چکامه‌ای(:شعری) از بانو هما ارژنگی در ستایش دلاوری ستارخان نیز در این بخش به چاپ رسیده است.

بخش یادمان‌ درفش در برگیرنده‌ی دو نوشتارِ «سرانجام سد سیوند چه شد؟» از علیرضا افشاری و «بر بی‌نظیرترین خانه‌ی تاریخی تهران چه می‌گذرد!» از شهرام زارع، باستان‌شناس و سردبیر مجله‌ی باستان‌پژوهی است که در نوشتار نخست به بهانه‌ی چاپ کتاب «دفاع از تاریخ» به بررسی پرونده‌ی اعتراض به آبگیری سد سیوند و نتیجه‌ی آن پرداخته شده و در دومی وضعیت عمارت مسعودیه مورد واکاوی قرار گرفته است.

در بخش زیست‌بوم مجله هم گزارشی از عباس محمدی، کنشگر بخش زیست‌بوم، با عنوانِ «می‌توانیم؛ نگاه به برخی پیروزیهای محیطزیستی» به چشم می‌خورد.

«گام نخست برای سربلندیِ ملی؛ کار گروهیِ خُرد» از احمد میدری، اقتصاددان، که مقدمه‌ی وی بر کتاب «چرا ملت‌ها شکست می‌خورند» است، دیگر نوشتار چاپ‌شده در درفش است.

سومین شماره‌ی ماهنامه‌ی درفش با بهای ۱۰ هزار تومان هم‌اینک در روزنامه‌فروشی‌ها در دسترس است.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-04