لوگو امرداد
در امرداد 394 چاپ شده است

وارونگی تاریخ به کدام انگیزه؟

امرداد 394 چاپ شدرویه‌ی تاریخ امرداد شماره‌ی 394 در گزارشی با عنوان «وارونگی تاریخ به کدام انگیزه؟» به نقد و بررسی یک گزارش نادرست درباره‌ی چند سکه‌ی تاریخی که در رسانه‌ی «اگزار» منتشر شد، پرداخته است.
این نقد به قلم اشکان زارعی کنشگر فرهنگی و پژوهشگر تاریخ است. وی با آوردن مستندهای تاریخی و معرفی درست سکه‌ها، بازتاب اینگونه گزارش‌ها را از روی ناآگاهی و کم‌دانشی برمی‌شمرد.
وی در پایان نوشتار خود آورده است: «این‌گونه خبررسانی‌ها اگر از روی ناآگاهی باشد کم‌‌دانشی است و باید دیگر انجام نگیرد و اگر آگاهانه است دروغ‌پردازی خواهد بود که نه‌تنها برازنده یک کنشگر میراث نیست و با میراث‌بانی و امانت‌داری میراث همخوانی ندارد که می‌تواند بسیار نگران‌کننده هم باشد.
فراموش نکنیم رسانه‌های ایران به نام‌های بزرگی چون «جهانگیرخان صوراسرافیل»، «ملک‌المتکلمین»، «محمد مسعود»، «کریم پورشیرازی» و … می‌بالد که هیچ‌گاه خواننده را نفریبد و برای «ایران» تا پای جان ایستادند. این‌گونه تاریخ‌پردازی‌ها نه‌‌تنها ارج‌گزاری به هم‌میهنان عرب خوزستانی نیست، که ستمی افزون نیز به آنان به شمار می‌آید زیرا فرهنگ و آیین‌های شهروندان عرب چنان پربار و درخشان است که نیازی به وارونگی و دست‌کاری نباشد.».

خرید اینترنتی امرداد 394

اشتراک ایمیلی هفته‌نامه امرداد

 

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1402-12-28