لوگو امرداد

دکتر سیمین منوچهری رتبه دوم آزمون دانشنامه تخصصی

سیمین2 3دکتر سیمین منوچهری‌کلانتری در آزمون دانشنامه تخصصی (بورد تخصصی) رشته طب کار، رتبه دوم کشوری را به‌دست آورد.

با اعلام رتبه‌های برتر دانشنامه تخصصی سال ۱۴۰۰، سیمین منوچهری‌کلانتری موفق به کسب رتبه دوم در رشته تحصیلی طب کار شد. دکتر سیمین فرزند مهناز نمیرانیان و جمشید منوچهری‌کلانتری زاده‌ی ۱۳۷۱ در یزد است. وی در رشته پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی یزد دانش‌آموخته شده و پس از گذراندن طرح خدمت خارج از مرکز پزشکان و خدمت در روستای «نیر»، دوره دستیاری تخصصی  طب کار و بیماری‌های شغلی را در دانشگاه علوم پزشکی یزد به پایان رسانده است.

رشته تخصصی طب کار شاخه‌ای از پزشکی است که به پیشگیری، تشخیص، کنترل و درمان بیماری‌های در پیوند با کار در افراد شاغل و همچنین عوارض ناشی از محیط کار در افراد جامعه می‌پردازد. سیمین منوچهری، پزشک زرتشتی، از انگیزه‌ی انتخاب رشته‌ی طب کار برای دوره‌ی تخصصی می‌گوید: پیشگیری مهم‌تر از درمان است. از آنجایی که فکر می‌کردم طب پیشگیری کمک بیشتری به سلامت هم‌میهنان خواهد کرد و همچنین وجود استادان و الگوهای ارزشمند در این رشته مانند دکتر مهرپرور و علاقه‌ی شخصی به پژوهش در زمینه‌ی بیماری‌های شغلی، این رشته را انتخاب کردم.

آزمون دانشنامه تخصصی در پایان دوره‌ی تخصص در دو مرحله تئوری و شفاهی برگزار می‌شود و مدرک دانشنامه (بورد) ارزش علمی و پژوهشی بالاتری را داراست برای تحصیلات تکمیلی (دوره فلوشیپ یا فوق تخصص) و یا استخدام هیات علمی دردانشگاه‌های علوم پزشکی داشتن مدرک دانشنامه مورد نیاز است. دانشگاه علوم پزشکی یزد پس از دانشگاه تهران دومین دانشگاهی است که دستیارتخصصی در رشته تخصصی طب کار می‌پذیرد.

دانشنامه

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30