لوگو امرداد

آیین واج‌یشت میدیاریم‌گاه در یزد برگزار می‌شود

14.1 resizeانجمن زرتشتیان یزد، آیین واج‌یشت گهنبار چهره میدیاریم‌گاه را بامداد آدینه دهم دی‌ماه برگزار می‌کند.

پیرو آگاهی‌رسانی انجمن زرتشتیان یزد، آیین واج‌یشت، بامداد مهر ایزد و دی‌ماه گاهشماری زرتشتی برابر با 10 دی‌ماه 1400 خورشیدی ساعت 6:15  برگزار می‌شود. به شوند سردی هوای زمستان، برگزاری آیین در فضای باز آتش ورهرام امکان‌پذیر نیست. انجمن زرتشتیان یزد از همکاری موبدان و موبدیاران سپاسگزاری کرده است.

این آیین از آپارات و رویه‌ی اینستاگرامی انجمن زرتشتیان یزد و اینستاگرام امرداد به نشانی amordad.news پخش می‌شود. در زمان یاد شده همراه با پخش زنده از اینستاگرام هم‌بهره‌ی آیین مینوی شوید.

واج‌ یشت گهنبار یکی از کهن‌ترین آیین‌ زرتشتی است که در شهرهای زرتشتی‌نشین به تایید انجمن موبدان برگزار می‌شود. موبدان پیش از سپیده دم، پیش از آغاز هر چهره گهنبار، در مکان سپندینه یشت‌خانه‌ی آتشکده‌ی ورهرام، به نیایش می‌پردازند. این آیین یزشن‌خوانی یا یسنا خوانی نام دارد.

در باورهای ترادادی (:سنتی) ایرانیان، اهورامزدا هریک از نمادهای طبیعت را در یکی از گاه‌های گهنبارها آفریده است، به‌دین گونه که نخست آسمان، سپس آب، زمین، گیاهان، جانوران و در پایان چهره‌ ی ششم ، انسان آفریده شد و با پیدایش انسان، تکامل در آفرینش به گام تازه‌ا‌ی رسید و از آن پس انسان اندیشمند با بهره گیری از آفرینش‌هایی که از پیش برایش فراهم شده بود زندگی خود را روی زمین آغاز کرد.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-27