لوگو امرداد

آغاز به کار جشنواره گل انار در روستای زرتشتی‌نشین مبارکه تفت

نخستین جشنواره گل انار در راستای زنده نگهداشتن  یک آیین دیرین و با رویکرد گردشگری کودک و نوجوان در روستای  زرتشتی‌نشین مبارکه‌ی تفت گشایش یافت.

در آیین گشایش نخستین جشنواره‌ی ‌گل انار که چهاشنبه 12 تیرماه 1398 خورشیدی از ساعت 20 برگزار شد، فرماندار، معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، بخشدار مرکزی، شهردار تفت، سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان و شماری از مسوولان، گردشگران و زرتشتیان باشنده بودند.

 جشنواره گل انار با همکاری اقامتگاه بومگردی ناردونه و کمیته‌‌ی گردشگری کودک و نوجوان از تاریخ ۱۲ تا ۱۴ تیرماه از ساعت 18 تا 23 در حال برگزاری است که برگزاری غرفه‌های صنایع‌دستی و خوراکی‌های محلی، بازی‌های بومی محلی و کارگاه‌های آموزشی و تفریحی کودکان بخشی از برنامه‌های این جشنواره است.

در حاشیه‌ی این جشنواره نیز قرار است از درخت آرزو‌های کودکان نیازمند و کودکان بی‌سرپرست رونمایی ‌شود و از شرکت‌کنندکان در جشنواره درخواست ‌شود اگر توانایی برآورده کردن برخی از آرزو‌های این کودکان را دارند، آرزو را از درخت جدا کنند. همچنین مسابقه کودکان و خانواده‌ها، برپایی کارگاه سفالگری و مسابقه‌ی بزرگترین سازه‌‌های خشتی کوچک از برنامه‌‌های شاد این جشنواره است که برای کودکان و خانواده‌ها پیش‌بینی شده است.

بازدید از آسیاب آبی قدیمی، نمایشگاه آداب‌ورسوم زرتشتیان و از سرو دوقلوی روستای هدف گردشگری مبارکه از دیگر برنامه‌های این جشنواره است.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-06