لوگو امرداد

آیین پایانی جشنواره گل انار؛ روستای زرتشتی‌نشین مبارکه تفت

نخستین جشنواره‌ی گل انار پس از سه شب برگزاری در روستای زرتشتی‌نشین مبارکه از توابع تفت در یزد، آدینه 14 تیرماه 1398 خورشیدی به کار خود پایان داد.

آیین پایانی جشنواره‌ی گل انار با باشندگی مهندس فاطمی مدیر کل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان یزد، شماری از دوستداران، مسوولان، مهمانان و گردشگران از ساعت 20 در دبستان زرتشتیان مبارکه برگزار شد.

در این آیین بهرام بهمردی دبیر برگزاری و مدیراجرایی جشنواره و مجری برنامه با پیشکش لوح یادبود از تلاش‌ها و پشتیبانی‌های بی‌دریغ مهندس فاطمی در برپایی بسیاری از مناسبت‌های فرهنگی، به ویژه بازسازی دخمه‌ی زرتشتیان چم از سوی انجمن زرتشتیان  تفت و توابع سپاسداری کرد.

 جشنواره گل انار با همکاری اقامتگاه بومگردی ناردونه و کمیته‌‌ی گردشگری کودک و نوجوان از تاریخ ۱۲ تا ۱۴ تیرماه در روستای زرتشتی‌نشین مبارکه برگزار شد. برپایی غرفه‌های صنایع‌دستی و خوراکی‌های محلی، قصه‌گویی، بازی‌های بومی محلی و کارگاه‌های آموزشی و تفریحی کودکان بخشی از برنامه‌های این جشنواره بود.

در حاشیه‌ی این جشنواره نیز از درخت آرزو‌های کودکان نیازمند و کودکان بی‌سرپرست رونمایی شد و از شرکت‌کنندکان در جشنواره با توجه به توانایی برآورده کردن برخی از آرزو‌های این کودکان، آرزو را از درخت جدا کردند. همچنین مسابقه کودکان و خانواده‌ها، برپایی کارگاه سفالگری و مسابقه‌ی بزرگترین سازه‌‌های خشتی کوچک از برنامه‌‌های شاد برای کودکان و خانواده‌ها این جشنواره یود.

مهمانان و گردشگران از آسیاب آبی قدیمی، نمایشگاه آداب‌ورسوم زرتشتیان و از سرو دوقلوی روستای هدف گردشگری مبارکه بازدید کردند.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
فرتور از سرور دهموبد است.
0256
به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09