لوگو امرداد
توضیح سازمان بهزیستی درباره بخشنامه

ممنوعیت به‌کارگیری مربی اقلیت‌ دینی برای آموزش در مهدکودک‌ها

بند ۱۹ بخشنامه‌ی سازمان بهزیستی با درون‌مایه‌ی «به‌کارگیری پرسنل از اقلیتهای دینی تحت هر عنوان در مهدهای کودک، به غیر از مهدهای مخصوص اقلیت‌های دینی ممنوع می‌باشد.» که ششم خوردادماه 1398 خورشیدی،مصوب شده، بازتاب گسترده‌ای داشته است. سرپرست دفتر امور کودکان و نوجوانان این سازمان با امضای این بخش‌نامه، در نامه‌ای به مدیران بهزیستی استان‌ها اعلام کرد، لازم است فعالیت مهدهای کودک در قالب انواع برنامه‌های منطبق با ارزش‌های دینی باشد، بنابراین بکارگیری مربی از اقلیت‌های‌دینی جهت آموزش مستقیم محتوای آموزشی مصوب به کودکان، مجاز نیست.
 در پی انتشار بخشنامه‌ای با امضای سرپرست دفتر کودکان و نوجوانان این سازمان مبنی بر محدودیت به‌کارگیری پرسنل اقلیت های دینی تحت هر عنوان در مهدهای کودک به غیر مهدهای ویژه اقلیت‌های دینی، مدیر روابط عمومی سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت: این محدودیت برای آموزش‌های دینی و عمومی مصوب در مهدها بوده است.
تهران– ایرنا- مسعود آسیما روز دوشنبه در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق توضیحی که از بخش مربوطه گرفتیم این محدودیت برای آموزش‌های دینی و عمومی مصوب در مهدها بوده است در سایر بخش‌ها مانند آموزش هنرهای تجسمی، نقاشی، ورزش و موسیقی محدودیتی در به‌کارگیری پرسنل اقلیت مذهبی در مهدهای کودک وجود ندارد.
منتظر شبر سرپرست دفتر امور کودکان و نوجوانان بهزیستی طی نامه‌ای به مدیران بهزیستی استان‌ها آورده است که با توجه به استعلام برخی استان ها درباره به‌کارگیری پرسنل اقلیت های دینی در مهدهای کودک غیراقلیت دینی، با توجه به اینکه محتواهای آموزشی مهدهای کودک به طور عام و محتوای آموزشی دینی به طور خاص با بهره‌گیری از مبانی دین مبین اسلام تهیه و تدوین شده و ضروری است که در مهدهای کودک توسط مربیان آموزش دیده به اجرا در آید و اینکه در راستای رشد و تکامل همه جانبه کودکان لازم است که فعالیت مهدهای کودک در قالب انواع برنامه‌های منطبق با ارزش‌های دینی باشد، بنابراین بکارگیری مربی از اقلیت‌های‌دینی جهت آموزش مستقیم محتوای آموزشی مصوب به کودکان، مجاز نیست و استفاده از پرسنل اقلیت‌های دینی در سایر بخش‌های مهدهای کودک از جمله آموزش‌های فوق‌برنامه مانند ورزش، نقاشی و سفالگری و همچنین تحت سایر عناوین بلامانع است.

 

 بخشنامه سازمان بهزیستی کشور مبنی بر ممنوعیت به کارگیری اقلیت‌های دینی در آموزش مستقیم مهدکودکها

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

3 پاسخ

  1. مدیر روابط عمومی سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفته این محدودیت برای آموزش‌های دینی و عمومی مصوب در مهدها بوده است ولی این تنها یک گفته شفاهی است و ارزشی ندارد در حالیکه نوشته موجود در بخشنامه بدون هیچگونه استثنائی همه کارمندان غیرمسلمان را از کار در مهد کودک ها بازداشته است به همین روی اگر هم محدودیت تنها به آموزش دینی است این موضوع باید بگونه کتبی اعلام و به همه جا ابلاغ شود. وگرنه از همان اول هم هیچکس در ایران از پایه مهدکودک گرفته تا دانشگاه از آموزگار غیرمسلمان برای آموزش دروس دینی مسلمانان استفاده نمی کرد.

  2. شایسته یادآوری است که در سیستم قضایی ایران، مرجعی وجود دارد به نام دیوان عدالت اداری که کارش عموما رسیدگی به شکایت های مردم از دولت است و می‌توان در کنار نامه نگاری و درخواست برای حل مسالمت آمیز موضوع با بهزیستی، به دیوان عدالت اداری هم شکایت برد و ابطال بند مورد اشاره از بخشنامه را درخواست کرد، و برای جلوگیری از ضایع شدن حقی که جبران آن دشوار است، درخواست دستور موقت هم کرد.

  3. استخدام اقلیت های مذهبی تحت هر عنوان ممنوع است
    بعداصلاح شده که برنامه های موسیقی وخشت مالی و ورزش و…… بلامانع میباشد؟؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-06