لوگو امرداد

برگزاری مجازی آیین جاسبز باد

20 16انجمن زرتشتیان تفت و توابع مقیم تهران، از برگزاری آیین «جا سبزباد» تازه درگذشتگان به گونه‌ی مجازی در روز نخست سال نو خبر داد.

پیرو آگاهی‌رسانی انجمن زرتشتیان تفت و توابع مقیم تهران، آیین «جا سبزباد» به یاد درگذشتگانِ سال 1400 مجازی برگزار می‌شود. این آیین در روز اورمزد و فروردین‌ماه 3760 گاهشماری زرتشتی برابر با یکم فروردین‌ماه 1401 خورشیدی از اینستاگرام تارنمای خبری امرداد و برساد پخش خواهد شد.

در این راستا از همکیشانی که مایل هستند تا در این آیین از درگذشتگان‌شان یاد شود، دعوت شده عکسی از تازه‌درگذشته‌ی خود را تا تاریخ 25 اسفندماه 1400 خورشیدی در اختیار دبیرخانه انجمن زرتشتیان تفت و توابع مقیم تهران قرار دهند.

آیین «جاسبز باد» روز نخست سال نو به یاد عزیزانی که در یک سال گذشته از دست دادیم و دیگر در میان ما نیستند برگزار می‌شود. زرتشتیان نخستین روز سال را به دیدار خانواده‌هایی می‌روند که در سال گذشته عزیزی را از دست داده‌اند و با آرزوی سالی خوب برایشان جای خالی درگذشته را سبز و گرامی می‌دارند. آیین «جا سبزباد» چند سالی است که در خانه‌ی نرگس در روز اورمزد و ماه فروردین برابر با یکم فروردین برپا می‌شده که با پدیداری بیماری کووید و بایستگی پرهیز از گردهمایی این آیین حضوری برگزار نمی‌شود.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-19