لوگو امرداد

گزارش از یازدهمین نشست گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران

گفت‌وگو درباره‌ی آیین‌نامه‌ی داخلی و تصویب آن در یازدهمین نشست هفتگی گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران پیگیری شد.

آیین‌نامه‌ی داخلی گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران در شش بخش شامل: بخش یکم تعاریف و اختصارات، بخش دوم، نحوه‌ی تشکیل و زمان‌بندی جلسه‌ها، بخش سوم، دستور جلسه، بخش چهارم، روند بررسی و تایید مصوبه‌ها، بخش پنجم، صورت‌جلسه‌ها و پیگیری مصوبه‌ها و بخش ششم، قوانین انضباطی در 55 بند و 14 تبصره‌ تنظیم شده است. پس از به تصویب رسیدن در هیات‌مدیره‌ی گردش 44 انجمن زرتشتیان و اعمال تغییرات پیشنهادی، همه‌ی مفاد آن در تمامی نشست‌های عادی هیات‌مدیره‌ی انجمن زرتشتیان تهران لازم‌الاجرا است.

مصوبه‌های کمیسیون خدمات:

  • به درخواست کتبی کانون دانشجویان زرتشتی، از تاریخ 28 تیرماه تا 15 امردادماه 1398 برای برگزاری سی‌ونهمین دوره پیکارهای ورزشی جام جان‌باختگان سراسر کشور، از 18 تا 28 امردادماه برای چهل‌ویکمین اردوی دانش‌آموزی سراسر کشور، از تاریخ یکم تا 9 شهریورماه 1398 برای بیست‌وششمین همایش اوستاخوانی و گاتاشناسی مانتره، در زمان‌های یاد شده، می‌توانند از مجموعه‌ی مارکار استفاده کنند.
  • با درخواست یکی از همکیشان سرباز وظیفه جهت اسکان وی در پذیرشگاه در مدت خدمت با رعایت ضوابط پذیرشگاه با 20 درصد تخفیف موافقت شد.
  • مصوب شد علف‌های هرز روییده در قصرفیروزه درو شده و به همراه نخاله‌ها به خارج از منطقه حمل شود. پیش بینی می‌شود پنج عدد خاور و دو نفر کارگر به مدت یک ماه مورد نیاز است.

مصوبه‌های کمیسیون مالی:

  • هزینه‌های تعمیرات مهدکودک پرورش به مبلغ 16 میلیون و 725 هزار و 500 ریال.
  • هزینه‌های تنخواه کمیسیون ساختمان تا تاریخ 16 اردیبهشت‌ماه 1398 به مبلغ 35 میلیون و 610 هزار ریال.
  • هزینه‌های بازدید کتاب‌خانه‌ی هورشت یزد در تاریخ 16 اردیبهشت‌ماه 1398 به مبلغ 2 میلیون و 162 هزار ریال جهت جوشکاری در ورودی.
  • هزینه‌های کمک به سیل‌زدگان به مبلغ 662 میلیون و 288 هزار و 720 ریال.
  • مبلغ تنخواه دبیرخانه از تاریخ 14 اسفندماه 1397 تا تاریخ 11 اردیبهشت‌ماه 1398 به مبلغ 40 میلیون و 511 هزار و 685 ریال.
  • هزینه‌ی کارکرد دندان‌پزشکان در فروردین‌ماه 1398 به مبلغ 97 میلیون و 807 هزار و 600 ریال

مصوبه‌های کمیسیون موقوفات:

  • تعدیل اجاره‌بهای یکی از واحدهای ساختمان سپهری واقع در صادقیه از تاریخ یکم خوردادماه 1398 تا 31 اردیبهشت‌ماه 1399.
  • تعدیل اجاره‌بهای دو واحد از ساختمان خسروان در خیابان ستارخان مصوب شد.
  • تعدیل اجاره‌بهای یکی از واحدهای ساختمان اهرستانی به آدرس خیابان نوفل‌لوشاتو مصوب شد.
  • تعدیل اجاره‌بهای ساختمان جنب پذیرشگاه پارسایی از تاریخ یکم خوردادماه 1398 تا 31 اردیبهشت‌ماه 1399.
  • مصوب شد برای مفاصا‌حساب مالیات بر ارث ساختمان همتی در شهرآرا مبلغ 170 میلیون ریال پرداخت شود.

گزارش کمیسیون‌ها

 گزارش کمیسیون خدمات:

–        گهنبار پذیرشگاه پارسایی به تاریخ 29 اردیبهشت‌ماه 1398 ساعت 17:30 برگزار می‌شود.

گزارش کمیسیون مالی:

–        درآمد دندان‌پزشکی فروردین‌ماه 1398 به مبلغ 244 میلیون و 519 هزار ریال.

گزارش کمیسیون امور اجتماعی و روابط عمومی:

–        گروه مددکاری شکل گرفت و با سازمان زنان زرتشتی، بنیاد نیکوکاری سیروس یگانگی و انجمن خیریه درمانی زرتشتیان نشست همکاری و شناسایی مددجو برگزار شد.

–        درباره‌ی چگونگی برگزاری هفته‌ی انجمن زرتشتیان تهران گفتگو و برای سه روز از هفته برنامه‌ریزی شد.

–        با دو تن از درخواست کنندگان همکاری در برنامه‎ریزی سایت گفتگو شد.

–        به مناسبت گرامی‌داشت سی‌اُمین سالروز درگذشت امام خمینی، برای شرکت در آیین بزرگداشت، چهاردهم خوردادماه ساعت 9 بامداد آیین جشن‌خوانی در تالار ایرج برگزار می‌شود.

–       طراحی لوگوی انجمن زرتشتیان تهران در دست اقدام است.

گزارش کمیسیون دینی فرهنگی:

–        درباره‌ی پیشنهاد مریم میرزایی گردآورنده‌ی کتاب “سرگذشت خیابان سی‌تیر” برای پیش خرید کتاب با برآورد قیمت نزدیک به 4 میلیون ریال و ثبت لوگوی انجمن زرتشتیان تهران به عنوان یکی از همکاران نشر کتاب در هیات‌مدیره گفت‌وگو شد. شورای خلیفه‌گری ارامنه 50 جلد از کتاب را پیش خرید کرده است.

 افشین نمیرانیان، فرنشین انجمن زرتشتیان تهران، درباره‌ی این پیشنهاد به عنوان انتقال یک تجربه گفت: یکی از فعالیت‌های نیکوکاری انجمن زرتشتیان تهران همیاری در امور فرهنگی است. چند سال پیش، ایرج کابلی نویسنده‌ی کتاب دستور جامع زبان اوستا از همکیشان، استاد بنام در زبان‌شناسی، در دو نوبت به انجمن پیشنهاد داد تا با پرداخت 200 میلیون ریال در چاپ کتاب مشارکت کند. این کتاب از کتاب‌های مرجع برای پژوهشگران و استادان دانشگاه به شمار می‌رود. به هر دلیلی در آن زمان، انجمن زرتشتیان تهران تشخیص داد که نیازی به انجام این کار نیست. انجمن زرتشتیان تهران اولویت‌های دیگری در دستور کار دارد.

بابک شهریاری با اشاره به این نکته که برخی از کارهای فرهنگی بخشی از هویت جامعه زرتشتی و دارای اهمیت است، گفت: دستور زبان اوستایی بخشی از هویت ما است که چاپ آن برای جامعه نیاز است. چاپ نشدن آن کتاب دلیلی نیست که در چاپ کتاب سرگذشت خیابان سی تیر مشارکت نکنیم. کتاب سرگذشت خیابان سی تیر بیانگر تاریخ معاصر و تاثیرگذاری زرتشتیان در تاریخ آن دوره است و این کتاب می‌تواند مرجع برای تحقیق باشد.

جمشید دارابیان به هیات‌مدیره پیشنهاد داد تا کتاب‌های یاد شده پیش خریداری شود، می‌توان با ارایه‌ی کتاب‌ها در نمایشگاه فروش، همکیشان را به مشارکت فراخواند.

فرشاد خورشیدیان، بازرس انجمن زرتشتیان تهران، شناسایی نویسندگان همکیش و اولویت دادن به چاپ کتاب آنها را به کمیسیون فرهنگی پیشنهاد داد.

 تصمیم بر این شد با کمیسیون مالی هماهنگی‌های لازم انجام شود و در هفته‌ی آینده مصوبه‌ی آن در هیات‌مدیره مطرح شود.

–        درخواست کمیسیون فرهنگی از کمیسیون ساختمان در اولویت قرار دادن بازسازی تالار موزه‌ی آتشکده

گزارش آموزش، اشتغال و جوانان:

–        کمیسیون آموزش اشتغال و جوانان نشست همکاری با سازمان جوانان زرتشتی (سازمان فروهر) و کانون دانشجویان زرتشتی برای هماهنگی فعالیت‌های مشترک برنامه‌ریزی کرده است.

–        پنجشنبه 26 اردیبهشت‌ماه 1398 نشست پرسش و پاسخ اولیا و مربیان دبیرستان فیروزبهرام با همکیشان است. با مدیر و معاون آموزشی دبیرستان فیروزبهرام نشست هماهنگی انجام شد. فرم نظرسنجی از خانواده‌ها تنظیم شده است.

کمیسیون برنامه ریزی، بودجه و نظارت راهبردی

–      کامبیز میزانیان، فرنشین کمیسیون از نمایندگان کمیسیون‌ها درخواست کرد که روز شنبه در نشست کمیسیون برنامه ریزی، بودجه و نظارت راهبردی ، گزارش از ریز برنامه‌های خورداد‌ماه را ارایه دهند تا در کمیسیون برای آن برنامه‌ها بودجه‌‌بندی شود. با این کار یک انضباط مالی برای خورداد ماه برنامه‌ریزی می‌شود.
این کار را را برای ماه بعد هم ادامه خواهیم داد و سعی می کنیم که این کار را به سمت، فصلی و سالیانه پیش ببریم.

در گوشه و کنار نشست یازدهم انجمن زرتشتیان تهران:

-کورش ساسانی، فرنشین کمیسیون موقوفات و دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی و بودجه، با اشاره به ماموریت کامبیز میزانیان در گردش 43 انجمن زرتشتیان تهران برای گرفتن سه درصد اعیانی آموزش و پرورش و به دنبال پرسش‌هایی که همکیشان در این باره پرسیدند، از کامبیز میزانیان درخواست ارایه‌ی گزارش کار از روند اجرایی گرفتن سه درصد آموزش و پرورش کرد.

-کامبیز میزانیان، فرنشین کمیسیون برنامه‌ریزی و بودجه، هموند کمیسیون آموزش اشتغال و جوانان و روابط عمومی در پاسخ گفت: بارها گزارش کار ارایه شده و هیچ نکته‌ی نگفته‌ای ندارد و هر فرصتی که هیات‌مدیره انجمن زرتشتیان زمان بدهد از ابتدا تا پایان کار را گزارش ارایه خواهم داد. پروژه‌ی دریافت سه درصد اعیانی آموزش و پرورش در مرحله‌ی دریافت است.

-پیگیری دریافت بدهی دبستان پری آگاهی از آموزش و پرورش موضوع دیگری بود که کورش ساسانی به کامبیز میزانیان یادآوری کرد.  

ادامه‌ی تصویب آیین‌نامه‌ی داخلی گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران:

در این بخش از گزارش به بندهایی از آیین نامه‌ی داخلی که بنا بر پیشنهاد هیات‌مدیره‌ی انجمن زرتشتیان تهران بیشتر درباره‌‌ی آن گفت‌وگو و یا نکته‌ای به آن افزوده شد و یا موضوعی همگانی است، اشاره می‌شود:

بخش دوم: نحوه تشکیل و زمان‌بندی جلسه‌ها

– بند25 آیین‌نامه‌ی داخلی: هیات‌رییسه می‌تواند در هر زمان، برای بحث و گفت‌وگو درباره‌ی موارد مورد نظر، جلسه‌ی غیر رسمی تشکیل دهد که در این نشست‌ها قید حضور 15عضو وجود ندارد. هیات‌رییسه اجازه دارد از حضور افراد خارج از هیات‌مدیره، هیات بازرسان و نماینده‌ی زرتشتیان در مجلس، در جلسه‌های غیررسمی جلوگیری کند.

– بند 28 از آیین‌نامه‌ی داخلی: حداکثر سه تن از افراد حاضر در نشست‌های علنی انجمن زرتشتیان تهران که دارای کارت شناسایی زرتشتی هستند، می‌توانند با گرفتن مجوز قبلی از دبیرخانه، مجموعا به مدت 10 دقیقه در آغاز جلسه صحبت کنند.این افراد در طی صحبت خود باید اصول اخلاقی را رعایت کنند و به ویژه از بدگویی نسبت به سایر افراد یا نقل قول غایبین پرهیز کنند. در غیر این صورت رییس جلسه می‌تواند از ادامه صحبت شخص جلوگیری کند.

تبصره: آیین‌نامه‌ی اخذ مجوز توسط دبیرخانه بایستی به اطلاع همگان رسانده شود.

بخش سوم: دستورجلسه

– بند 34 آیین‌نامه‌ی داخلی: رییس جلسه می‌تواند در موارد زیر یک پیشنهاد را از دستور جلسه خارج کند. 1- ارایه توسط کمیسیون غیر مرتبط. 2- عدم وجود اطلاعات لازم برای تصمیم‌گیری 3- عدم وجود سازوکار شفاف و امکان‌پذیر در اجرا و 4- کمبود زمان برای گفت‌وگو و تصمیم‌گیری (در مورد پیشنهادهایی که فوریت ندارند.)

کامبیز میزانیان پیشنهاد داد، عبارت «رییس جلسه می‌تواند پیشنهاد دهد و در صورت موافقت هیات‌مدیره یک پیشنهاد را از دستور جلسه خارج کند.» به بند 34 آیین‌نامه‌ی داخلی افزوده شود.

جمشید دارابیان موافق با پیشنهاد میزانیان، خواستار رای‌گیری این پیشنهاد شد. وی در این باره گفت: اقتدار رییس این است که اقتدار هیات‌مدیره را بیشتر کند.

فرشاد فرهی‌فر، هموند هیات‌مدیره‌ی گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران درباره‌ی پیشنهاد طرح شده گفت: از آنجایی که این آیین‌نامه‌ی داخلی گردش 44 است و همگی به خصوصیات رییس این گردش انجمن آشنا هستیم و رییس انجمن وظیفه‌ی گرداندن و هماهنگی‌ نشست‌ها را بر عهده دارد، پس تصمیم‌گیرنده‌‌ رییس باشد.

کورش ساسانی، هموند هیات‌مدیره‌ی گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران با تایید گفته‌ی فرهی‌فر گفت: رییس انجمن تنها کسی است که از همه‌ی امور و ریزه‌کاری آن اطلاع دارد و می‌تواند تصمیم بگیرد.

* پیشنهاد طرح شده با اکثریت آرای هیات‌مدیره به بند 34 افزوده شد.

بخش پنجم: صورت‌جلسه‌ها و پیگیری مصوبه‌ها:

– بند 44 آیین‌نامه‌ی داخلی: ثبت صورت‌جلسه و بایگانی آن به صورت باز و قابل دسترسی تمام اعضای هیات‌مدیره است این شامل تمام مصوبات جلسه‌های عادی و فوق‌العاده، علنی و غیرعلنی می‌شود.

تبصره: دبیر هیات‌مدیره اجازه دارد به تشخیص خود در زمان قرایت صورت‌جلسه نام افراد را از متن مصوبه‌ها حذف کند یا هر یک از مصوبه‌های جلسه‌های غیرعلنی را قرایت نکند.

بند 48 آیین‌نامه‌ی داخلی: در پایان هر سال مالی هیات‌مدیره و در انتهای دوره، شاخص‌ها و ارقام قابل استخراج، توسط دبیر تهیه و بر مبنای بخشی از گزارش هیات‌مدیره به اعضای انجمن قرار می‌گیرد. از جمله‌ی این شاخص‌ها یا ارقام: تعداد جلسات عادی و فوق‌العاده، حداقل و حداکثر تعداد اعضای حاضر، میانگین مدت‌جلسات، میانگین و مجموع زمان جلسه‌ها در هر سال و پایان دوره، وضعیت اعضا از نظر حضور فیزیکی، تعداد مصوبه‌ها، تعداد طرح‌های پیشنهادی اعضا یا سایرافراد، تعداد موضوع‌های مطرح شده در دستور کار، میزان عدم انطباق دستور کار با زمان جلسه‌ها، میزان عدم رسمیت جلسه‌ها یا سایر شاخص‌های مرتبط خواهد بود.

بند 49 آیین‌نامه‌ی داخلی: هر مصوبه‌ی مالی به عنوان تشخیص یک هزینه است و پس از اخذ آن، رییس کمیسیون مربوط در صورت نیاز می‌تواند طی یک نامه‌ی داخلی پرداخت علی‌الحساب برای این مصوبه را از کمیسیون مالی درخواست کند. هرگونه تسویه و پرداخت نهایی، تنها پس از تسجیل امکان‌پذیر است. در صورتی که هر یک از مراحل تامین علی‌الحساب یا تسویه‌ی پس از تسجیل بیش از دو هفته به طول انجامد، رییس کمیسیون می‌تواند کتبا از طریق دبیر هیات‌مدیره علت تاخیر را از خزانه‌دار استعلام کند.

بند 50 آیین‌نامه‌ی داخلی: در مورد مصوبه‌های غیر هزینه‌ای، رییس کمیسیون باید ظرف حداکثر یک هفته طی یک نامه‌ی داخلی اجرای مصوبه و نحوه‌ی آن را از دبیر هیات‌مدیره درخواست کند. دبیر هیات‌مدیره با هماهنگی رییس هیات‌مدیره و رییس دبیرخانه شیوه‌ی اجرای مصوبه را تعیین کند و کتبا به اطلاع رییس کمیسیون می‌رساند. در صورت عدم اجرای مصوبه ظرف مدت دو هفته، رییس کمیسیون می‌تواند علت تاخیر را از دبیر هیات‌مدیره استعلام کند.

بخش ششم: قوانین انضباطی

بند 51- در صورتی که هر یک از اعضا در جلسه‌های عادی غیبت کنند، مطابق با اساسنامه‌ی انجمن در مورد آنان رفتار خواهد شد. تمام غیبت‌ها در صورت‌جلسه‌ها درج خواهد شد و در صورت لزوم، تذکر مکتوب از سوی رییس هیات‌مدیره داده خواهد شد.

بند 52- تاخیر در حضور پس از رسمیت نشست به مدت بیش از پانزده دقیقه بدون اطلاع قبلی یا دلیل موجه و ترک جلسه بدون کسب اجازه از رییس جلسه مجاز نیست و تکرار آن موجب ثبت تخلف می‌شود.

بند 53- اعضای هیات مدیره نبایستی در ضمن صحبت نسبت به افراد حقیقی و حقوقی توهین کنند، تهمت بزنند یا ناسزا بگویند. همچنین اعضای هیات مدیره نبایستی با صدای بلندتر از عرف جلسه‌ها صحبت کنند. انجام این اعمال تخلف محسوب می‌شود و در صورت وقوع، رییس جلسه باید با قطع صحبت‌های فرد از ادامه‌ی آن جلوگیری کند.

بند 54- در صورتی‌که تخلفات یک عضو هیات‌مدیره استمرار یابد هیات‌رییسه می‌تواند در مورد اخطار انضباطی فرد، تصمیم اتخاذ کنند و این تصمیم را در هیات‌مدیره به رای بگذارد. تنبیهات می‌تواند شامل مواردی همچون تذکر شفاهی در جلسه‌ی علنی هیات‌مدیره، تذکر کتبی در صورت‌جلسه، ثبت در گزارش سالیانه و گزارش تخلف‌ها به مجمع عمومی باشد.

مطابق با اساسنامه،‌هرگاه یکی از اعضای هیات‌مدیره مسافرت کند که بیش از سه ماه به طول بینجامد، مستعفی شناخته می‌شود. همچنین سه جلسه‌ی متوالی یا پنج جلسه متناوب غیبت بدون عذرموجه در طول یکسال به تشخیص هیات‌مدیره به منزله‌ی استعفا تلقی می‌شود.

 نشست یازدهم گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران در نبود رستم مزدیسنی از ساعت 19 دوشنبه 23 اردیبهشت‌ماه 1398 خورشیدی آغاز شد و به مدت سه ساعت به درازا کشید.

 

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

8 پاسخ

  1. حسابرسی انجمن چه شد؟ هر دوره مطرح و پیگیری میشود و سپس فراموش میشود.

  2. با درود درباره آیین نامه داخلی انجمن هنوز جای خالی انتخابات و رای گیری هیات مدیره و هیات نظارت بر انتخابات بسیار خالی است. هنوز امیدوارم که انجمن بخواهد و بتواند درباره این قسمت فکری بکنند که بسیار مبهم است

  3. جلسه غیر رسمی یعنی چی؟ نوعی دیگر از جلسات غیرعلنی؟ جلسات انجمن و کمیسیون ها باید به روی مردم و خبرنگارها باز باشد. جامعه که نامحرم نیست.

  4. لوگو انجمن بايستي به مسابقه گذاشته شود بيم همكيشان داراي تخصص گرافيك يا معماري، نه اينكه بعده 100 سال بيان بدن يك نفر طراحي كنه …، يعني اين همه سال كسي عقلش نرسيده يهو اين دوره عقلشون رسيده همه … چه جالب

  5. با بهترین درودها ، من که متوجه نشدم چه موضوعی قرار است مطرح شود که جلسه غیر محرمانه و ان هم بدون حضور بازرس و نماینده مردم هم نتواند در جلسه حضور داشته باشد .اگر توضیح بیشتری میدادید بهتر بود .با سپاس

  6. ز تعارف کم کن و بر مبلغ افزا. دوستان هیات مدیره که وقت گرانبهای انجمن را صرف خط کشی و شایست ناشایست میکنید. خدمت در انجمن که این همه قید و بند و مقررات دست و پاگیر نمیخواهد. به اصل مطلب بپردازید.

  7. بند 25 قابل تفسیر است و میتواند همیشه این تفسیر شکل بگیرد که نیاز به جلسه غیر رسمی است. درباره ی لوگو هم بهتر است چند طرح انتخاب شود و از مردم نظرسنجی شود

  8. بسیار جالب بود که جلسات غیر علنی تشکیل می شود که کسی از محتوای گفتگوها خبر ندارد در ادامه دبیر انجمن مصوبات آن جلسه را هم نمی خواند تا کسی از مصوبات هم مطلع نشود.
    این رویه نمی تواند در آینده زمینه فساد و تصمیمات نادرست در انجمن را بیشتر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-25