لوگو امرداد
ممنوعیت ضبط صدا در نشست‌های انجمن تصویب شد

آیا این واپسین گزارش خواهد بود؟

 گزارش‌ تارنمای امرداد از نشست‌های هفتگی انجمن زرتشتیان تهران با تصویبِ بندی از آیین‌نامه‌ی داخلی به پایان رسید.

پیش از پرداختن به گفت‌گو درباره‌ی آیین‌نامه‌ی داخلی (ساعت 20:15)، افشین نمیرانیان از هیات‌مدیره درخواست 10 دقیقه سکوت کرد تا پیرامون خبری که ساعت 5  بامداد آن روز از تارنمای امرداد خوانده است، سخنانی را با هیات‌مدیره در میان بگذارد. خبر تارنمای امرداد گزارش هفتگی از نشست هشتم انجمن زرتشتیان تهران با عنوان «حسابرسی انجمن؛ پیش یا پس از برگزاری مجمع همگانی» بود. فرنشین انجمن زرتشتیان تهران در سخنانش به عبارتی از گزارش اشاره کرد که پیش از حضور خبرنگار در نشست عنوان شده بود و آن را مورد نقد قرار داد. (عبارت یاد شده پس از گوشزد فرنشین انجمن زرتشتیان تهران از گزارش روی سایت برداشته شد.)

یک ساعت پایانی نشست نهم گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران به گفت‌وگو درباره‌ی 27 بند از 55 بند آیین‌نامه‌ی داخلی پیشنهادی هیات‌مدیره‌ی گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران گذشت. عبارت «شرکت‌کنندگانِ در جلسه، اجازه‌ی ضبط صدا را در طول جلسه ندارد و نبایستی موجب اختلال و بی‌نظمی در جلسه شوند» بخشی از بند 27 بود که هیات‌مدیره با اکثریت آرا عدم حذف آن را تایید کرد. تارنمای امرداد به دنبال این تاییدیه‌ی هیات‌مدیره‌ی گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران تصمیم به عدم حضور در نشست‌های علنی و تهیه‌ی گزارش هفتگی از نشست‌های گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران را گرفت. ضبط صدا یکی از ابزارهای راستی‌نگاری حرفه‌ی خبرنگاری است. دستگاه ضبط صدا (ریکوردر) از ابزاری است که خبرنگاران از زمان‌های دور، حتا زمانی که تجهیزات پیشرفته‌ی ضبط صدا نبود از آن در ضبط و ثبت درست خبر بهره می‌گرفته‌اند.

در نشست نهم گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران در آغاز 26 بند آیین‌نامه خوانده و به گفت‌وگو گذاشته شد و به بند 27 رسیدند. فرنشین گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران پیشنهاد داد تا بند 27 هم به گفت‌وگو گذاشته شود تا تکلیف نیمی از بندهای آیین‌نامه‌ی داخلی مشخص شود.

بند 27 آیین‌نامه‌ی داخلی گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران به این مضمون است: «شرکت‌کنندگان در جلسه، اجازه‌ ضبط صدا در طول جلسه را ندارند و نبایستی موجب اختلال و بی‌نظمی در جلسه شوند، در غیر این صورت رییس جلسه می‌تواند پس از تذکر، شخص خاطی را از جلسه اخراج کند.»

افشین نمیرانیان فرنشین انجمن زرتشتیان تهران پس از خواندن بند یاد شده از آیین‌نامه، گفت‌وگو را آغاز کرد و گفت: «البته منظور از شرکت‌کنندگان طبیعتا کسانی غیر از اعضای هیات مدیره و بازرسان است. مثلا ما خاطره خیلی بدی داریم که دکتر خسرویانی، فرهاد کاویانی ( هموند هیات‌مدیره‌ی گردش 43) را اخراج کرد که به نظر من درست نبود. به نظر من هیات‌رییسه حق ندارد عضو هیات‌مدیره را اخراج کند.»

فرهاد کشاورزی، هموند گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران درباره‌ی موضوع اخراج گفت: «اگر دکتر خسرویانی فرهاد را بیرون کرد به نظر من دیگران که سکوت کردند بی احترامی به خودشان کردند.»

افشین نمیرانیان پاسخ داد: «شما نمی‌دانید در مورد چه موضوعی صحبت می‌کرده موضوعی خاص بوده و هیچ کاری نمی‌شد کرد.»

فرشاد فرهی‌فر، هموند هیات‌مدیره‌ی انجمن زرتشتیان تهران، درباره‌ی جمله‌ی ممنوعیت ضبط صدا در بند 27 آیین‌نامه‌ی داخلی گفت: «این گفته‌ی من برای همه‌ی بندها مصداق دارد. معمولا اگر قرار است چیزی را بنویسیم  و بعد زیر پا بگذاریم بهتر است ننویسیم. من درباره‌ی اجازه ضبط صدا در طول جلسه را می‌گویم و روی سخنم بیشتر به خودمان است اگر بنا است جاری شود درباره‌ی همه اجرا شود. اگر بنا است بنویسیم و اجرا نشود بهتر است ننویسیم. ولی اگر می‌نویسیم بهتر هست همگی به عنوان اعضای هیات‌مدیره به رای گرفته شده پایبند باشیم. موافقم که رای‌گیری شود و نظرم را گفتم این جمله برداشته شود.»

وی درباره‌ی بخش اخراج اخلالگران در بند 27 آیین‌نامه داخلی ادامه داد: «با بخش دوم بند کاملا موافق هستم مِن‌جمله اعضای هیات‌مدیره چون به هر حال شما رییس ما هستید و این اختیار شماست. احتمالا زور شما به بازرسان نخواهد رسید.»

کامبیز میزانیان، هموند گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران، درباره‌ی جمله‌ی ممنوعیت ضبط صدا در بند 27 آیین‌نامه‌ی داخلی گفت: «من هم بحث فرشاد را دارم اگر کسی تکنولوژی روز را داشته باشد عملا این بند اجرایی نیست و قانونی که اجرایی نشود نوشتنش بدترین چیز است. به نظر من اجرایی نیست و بهتر است اصلا ننویسیم.»

بهمن تیمساری، هموند انجمن زرتشتیان تهران، درباره‌ی جمله‌ی ممنوعیت ضبط صدا در بند 27 آیین‌نامه‌ی داخلی گفت: «صحبتی که دوستان می‌کنند البته درست است ولی از دید دیگر نیز می‌شود به این مساله نگاه کرد و آن این که شاید در یک شرایط خاصی یک همچنین اتفاقی بیفتد که از چیزی که ضبط شده استفاده‌هایی به هر حال خلاف مصلحت یک نفر و یا تعدادی از افراد شود و متعاقب آن شما اگر بخواهید مثلا حقوقی یا قانونی پیگیری کنید وقتی صراحتا قانون داشته باشید می‌توان گفت شما نقض قانون کردید.»

کامبیز میزانیان: « از نظر بحث قانونی، صدا اصلا مدرک قانونی نیست.»

بهمن تیمساری: «شما قانون را شهادت می‌گیرید. بحث این هست که خودش می‌شود شروع چیزی که وقتی شهادت بقیه را می‌گیرید، می‌توانید بگویید ما اصلا قرار نبود با این شیوه برخورد کنیم. یعنی از نظر قانونی که متداول بود حرفها و گفته‌ها قرار نبود ضبط و ثبت شود و شما نقض قانون داخلی کرد‌ه‌اید، حالا کسی چیزی گفته است. ضبط صدا در کنار یک سری مدارک دیگر می‌تواند استفاده‌ی قانونی هم شود.»

جمشید دارابیان، هموند انجمن زرتشتیان تهران، درباره‌ی جمله‌ی ممنوعیت ضبط صدا در بند 27 آیین‌نامه‌ی داخلی گفت: «ضبط صدا از نظر قانونی و در قوه‌ی قضاییه جرم هم محسوب می‌‌شود. مثلا می‌خواهم مدرکی داشته باشم صحبتی را ضبط می‌کنم و آن در دادگاه علیه خودم استفاده می‌شود.»

 وی ادامه داد: من صبح امروز تلگرام را باز کردم و شوکه شدم.  شاید لزومی نداشت این بخش اطلاع‌رسانی شود. به نظر من همه دلسوز جامعه هستیم چه کسانی که آن طرف میز هستند و چه کسانی که این طرف نشستند. حالا سهوا اشتباهی شده، ما باید سعی کنیم آگاهی‌های هم را بالا ببریم و باعث شویم که منافع این جامعه به خطر نیفتد. ما همه سوار یک کشتی هستیم و هیچ کدام قصد این را نداریم که این کشتی به ته دریا بیفتد.»

فرشاد فرهی‌فر از جمشید دارابیان خواست تا در باره‌ی عبارت ضبط صدا صحبت کند و جمشید دارابیان گفت: «درباره‌ی این بند زیاد اصراری ندارم که این بند باشد ولی اعتقاد دارم که ما خودمان رعایت کنیم»

شاه‌بهرام سیروسی، هموند انجمن زرتشتیان، درباره‌ی جمله‌ی ممنوعیت ضبط صدا در بند 27 آیین‌نامه‌ی داخلی گفت: «البته دوستان همه می‌دانید که همه‌ی این‌ها روی کاغذ است، تصمیم گیرنده هیات‌مدیره است و مجری هم هیات‌مدیره است. ولی در این جمع کسی که تاوانش را داده من بودم و تاوان سنگین هم بابت ضبط صدا دادم که شدیدا مخالف ضبط صدا هستم. من دوست ندارم کسی صدای من را ضبط کند، تمام شد. این حق را دارم، این حق را دارم.»

افشین نمیرانیان، فرنشین گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران درباره‌ی جمله‌ی ممنوعیت ضبط صدا در بند 27 آیین‌نامه‌ی داخلی گفت: «من از این عبارت دفاع می‌کنم، من جدا از صحبت‌های بهمن چیز دیگری هم خواستم بگویم این که می‌فهمم حرف کامبیز حرف درستی است ما نمی‌توانیم جلوی ضبط صدا را بگیریم، الان وسایل کوچکی هم هست می‌توانیم ضبط صدا کنیم. به طور مشخص مثال می‌زنم، به نظر من شان هیات‌مدیره‌ی انجمن این نیست که هر کسی چه دوست، خبرنگار، نماینده‌ی مجلس و هر کسی، ریکوردر بگذارد و حرف ما را گوش دهد. شاید ما نتوانیم ببینیم که این کار انجام می‌شود، ولی نباید مجوز بدهیم که این کار را عملا انجام دهد. دوست دارید بگویید قدیمی هستم، دوست دارید بگویید عجیب غریب هستم ولی من به این معتقدم. چیزی که حواسمون نیست، این هست که انجمن 112 سال قدمت دارد و باید احترام انجمن را نگه داریم و من پیشنهاد می‌کنم که این عبارت وجود داشته باشد.»

فرهاد کشاورزی، هموند انجمن زرتشتیان تهران: «گوشی‌هایی که روی میز به همراه داریم حتا اگر خاموش کنیم، اگر باتری خارج نکرده باشیم حکم فرستنده را دارد و همه چیز را ضبط می‌کند. چه ترسی دارید؟»

افشین نمیرانیان، فرنشین گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران، در پاسخ کشاورزی گفت: «من قرار نیست پلیس بازی در بیاورم ولی با جرم آشکار و مشهود، جرم نه، رفتار آشکاری که وجود دارد به نظرم باید مخالفت شود این نظر شخصی من است.»

میزانیان گفت: «بنا بر حرفی که فرشاد (فرهی‌فر) مطرح کرد، این بحث، بحث همه هست، سمت هیات‌مدیره هم هست.»

وی ادامه داد: «شما که درس می‌دهید یا من که درس می‌دهم شش گوشی جلوی من روشن است.»

نمیرانیان حرف میزانیان را قطع کرد و گفت: «این مهم نیست، من دارم درس می‌دهم. شان من مهم نیست، شان انجمن مهم است. این نظریه شخصی من است.»

فیروزه ماوندادی، هموند انجمن زرتشتیان تهران گفت: «با ضبط کردن صدا شان انجمن زیر سوال نمی‌رود.»

میزانیان درباره‌ی حفظ شان انجمن گفت: «شان انجمن برمی‌گردد به صحبت‌های خود ما، یعنی این که ما باید طوری صحبت کنیم که شان انجمن زیر سوال نرود.»

نمیرانیان: «ببخشید حرف شما را قطع می‌کنم و بعد از شما عذرخواهی می‌کنم، به همین دلیل همیشه نایس صحبت کنیم جزییات را نگوییم، بعضی اتفاقات را نگوییم برای این که، و بعد تصمیم‌های غلط بگیریم.»

میزانیان: «نه من نمی‌گویم جزییات را نگوییم اتفاقا…» (کلام میزانیان قطع شد)

نمیرانیان میان کلام میزانیان گفت: «عیب ندارد، جزییات را بگوییم و بعد اتفاقات بد بیفتد.»

میزانیان: «من نمی‌دانم می‌شود بین صحبت‌ها رفت»

نمیرانیان: « بله من رییسم هر وقت بخواهم»

میزانیان: «بحث من سر این هست که ما نمونه‌اش مجلس مملکت را داریم، کاملا زنده پخش می‌شود هم تصویر و هم صدا…»

نمیرانیان: «جای دیگری را سراغ دارید؟»

میزانیان: «نه، من دارم مثال می‌زنم …»

نمیرانیان: «و من از شما می‌پرسم، مورد دیگری سراغ دارید؟»

میزانیان: «ما معمولا نفی می‌آوریم یک مورد و من دارم یک مورد را به عنوان نمونه می‌گویم.»

جمشید دارابیان خطاب به نمیرانیان گفت: «شما بی احترامی می‌کنید ایشان حرف می‌زنند و شما وسط کلام می‌پرید و حواسشان را پرت می‌کنید و تمرکزشان را از بین می‌برید.»

میزانیان:« من تمرکزم از بین نمی‌رود، عادت دارم. بحث من سر این است که بالاخره ما آدم‌هایی هستیم که باید بدانیم چگونه صحبت می‌کنیم. جزییات باید گفته شود و خیلی دقیق هم گفته شود و چیزی که به ضرر جامعه هم نشود. دو مورد امروز مطرح کردید که هر دو مورد راهکار دارد بدون این که هیچ مشکلی پیش بیاید، هم اطلاعات می‌دهید و هم اتفاقات رخ نمی‌دهد.»

وی در ادامه گفت: «ولی باید یاد بگیریم که در جایی قرار گرفته‌ایم، -حالا بنا بود سخنگو داشته باشیم- که ممکن است هر کسی از ما سوال کند، اگر نمی‌توانیم درست مطرح کنیم به نظر من راهکارش این نیست، ضبط هم نشود هر کس می‌تواند بنویسد. زمانی که بحث درس امنیت شبکه را می‌دهیم راهکارهای مختلف را می‌گوییم، آخر سر می‌گوییم به آن آدم ربط دارد، همه چیز را کنترل کنیم وقتی یک آدم به ذهن بسپارد، هر اطلاعاتی هم بخواهد می‌تواند بدهد.»

کامبیز میزانیان افزود: «در همه جا بسته به آدم‌ها است. اینجا به نظر من شان خودمان است که چه چیزی را رعایت می‌کنیم و چه چیزی را رعایت نمی‌کنیم. چی می‌گوییم و چگونه می‌گوییم. به همین دلیل من بحث حذف عبارت را دارم.»

جمشید دارابیان  گفت: « مثلا آقای افشین درباره‌ی شخصی صحبت می‌کند و از طرف یکی از اعضای انجمن یا افرادی که آن طرف میز نشستند به آن شخص اطلاعات غلط گفته شود در حالی که منظور آقای افشین موضوعی دیگر بوده و برداشت دیگری شده است. حال اگر ضبط صدایی باشد-من می‌خواهم دفاع کنم- می‌شود استناد کرد. اتفاقی که امروز در نشریه‌ی امرداد (منظور ایشان تارنمای امرداد است) افتاد اگر انجمن تعامل بیشتری داشت این اتفاق امروز نمی‌افتاد. تعامل بیشتری انجمن با سایت‌های جامعه زرتشتی داشته باشد. شاید نا‌آگاهانه این اتفاق افتاده باشد. خواهشی که دارم با این مساله با جنبه‌ی منفی مقابله نکنید، یعنی ممکن است سوتفاهم بیشتر شود.»

بابک شهریاری هموند انجمن زرتشتیان تهران گفت: «معتقدم به این که جلسه‌ها یا بدون حضور خبرنگار برگزار شود یعنی این که خبرنگار به صورت رسمی اصلا حق نداشته باشد اینجا بنشیند، حالا می‌تواند بنشیند ولی به عنوان خبرنگار نباید باشد. اگر به عنوان خبرنگار می‌نشیند، این که بگوییم از ابزار کارت استفاده نکن، درست نیست و من تفاوت قایل می‌شوم میان یک آدمی که حرفه‌ای کارش خبر هست، (حالا ممکن است خطا هم داشته باشد که خطاها را باید گوشزد کرد)، با یک آدم دیگری که اینجا بنشیند و صدا را ضبط کند. من با این بخش موافق هستم که کسی حق ندارد صدا را ضبط کند، ولی به نظر من خبرنگار حق دارد که صدا را ضبط کند چون وسیله‌ی کارش هست یا این که ما باید بگوییم خبرنگار حق ندارد بیاید.»

بهمن تیمساری در ادامه گفته‌های پیشین خود گفت: « من جمله‌ای را اضافه کنم چون بخشی را از ظن خود گفتم. من بحثم اتفاقا روی خبرنگار اصلا نیست. من بحثم روی دوستانی است، چه از اعضای هیات‌مدیره و یا از اعضای دیگری که تعهدی ممکن است نداشته باشند در این که فردایی که صدا ضبط شد، روی غرض‌ورزی پخش کند. خبرنگار حتما باید ضبط صدا داشته باشد چون ثبت و ضبط می‌شود و فردا اگر مغایرت محتوایی پیدا کردید، ایشان با استناد می‌گوید این حرف گفته شد، ولی چون تجربه مشابه را داشتیم که یکی صدا ضبط می‌کند و بلافاصله به هر دلیلی بنا بوده در جایی دیگر گفته نشود ولی پخش می‌شود. ما حداقل می‌دانیم که اخلاقا یک خبرنگار یا یک رسانه با توجه به تعهدی که به لحاظ وظیفه‌ای دارد این کار را نمی‌کند و یا اگر انجام می‌دهد در آن چهارچوب وظیفه، مسوولیت آن را هم پذیرفته است. من اتفاقا آن جنبه‌ی این موضوع را اعتقاد دارم که دیگران از ضبط صدا نتوانند استفاده کنند، آن هم اخلاقا چون در هر صورتی می‌شود سواستفاده کرد، اینجا بحث اخلاقی در میان خودمان است.»

افشین نمیرانیان، فرنشین گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران از هیات‌مدیره پرسید: «با کفایت مذاکره موافق هستید یا بحث کنیم.»

فرانک زنده‌نوش، هموند هیات‌رییسه‌ی گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران در این باره گفت: «من فکر می‌کنم که این بند باشد ولی به یک طریقی که فقط روی اجازه‌ی ضبط صدا تمرکز نکنیم ولی اجازه داشته باشیم که هیات‌رییسه اگر تشخیص داد که یک نفر الان خلاف شان این جلسه است و احتمال دارد که برای این جلسه اخلال ایجاد کند، اجازه‌ی اخراج داشته باشیم.»

افشین نمیرانیان: « ما الان فقط روی اجازه‌ی ضبط صدا بحث می‌کنیم.»

فرانک زنده‌نوش ادامه داد: « اجازه‌ی ضبط صدا به نوعی اثبات شدنی نیست ولی خروج اطلاعات از این جلسه، من فکر می‌کنم به جوری که -آن چیزی که در دولت می‌گویند- باعث اخلال و تشویش افکار عمومی‌ شود را اگر توانستیم تشخیص دهیم این هم می‌تواند داخل بند باشد یعنی اجازه‌ به هیات‌رییسه…»

افشین نمیرانیان ادامه سخن زنده‌نوش را قطع کرد و گفت: «اجازه بدهید من رای‌گیری کنم. من شخصا باید بروم.»

وی در ادامه گفت: «من این بند را می‌خوانم و می‌گویم کجای عبارت پیشنهاد حذف دارد، شرکت‌کنندگان در جلسه، این قسمت آن قرار است حذف شود، “اجازه‌ی ضبط صدا را در طول جلسه ندارد و نبایستی موجب اختلال و بی‌نظمی در جلسه شوند، در غیر این صورت رییس جلسه می‌تواند پس از تذکر، شخص خاطی را از جلسه اخراج کند.” من رای نمی‌گیرم که این بند خوب یا بد است چون بعدا ممکن است بخواهیم چیزی را اضافه یا کم کنیم. فعلا درباره‌ی این می‌خواهیم رای بگیریم که این عبارت را کم کنیم. اگر موافق هستید یعنی این بخش از بند را کم می‌کنیم، رای موافق یعنی این عبارت حذف می‌شود. اگر سبز بزنید یعنی این بند حذف شود.»

فرشاد فرهی‌فر رای سبز را توضیح داد: «یعنی همه اجازه دارند که صدا ضبط کنند.»

کورش ساسانی، هموند انجمن زرتشتیان تهران، در زمان رای‌گیری گفت: «من پیشنهادم این است که رای‌گیری را به جلسه‌ی بعد واگذار کنیم هنوز جای بحث دارد.»

افشین نمیرانیان: «تبصره اضافه می‌کنیم.»

کورش ساسانی از رییس اجازه گرفت تا در حین رای‌گیری صحبت کند و ادامه داد: «دل نگرانی که وجود دارد، گروهی موافق حذف عبارت هستند و گروهی می‌خواهند این عبارت باشد. گروهی از آدم‌ها به این داستان بدبین هستند و گروهی خوش‌بین. خوش‌بین از لحاظ این که همه‌ی مسایل را شفاف به همکیشان باید توضیح داد که همه در جریان کار انجمن قرار بگیرند. بدبینانه که خوب کسانی هستند که از این موضوع‌ها سواستفاده می‌کنند. این نظر من است.»

افشین نمیرانیان گفت: «حالا ببینیم نتیجه‌ی رای‌گیری چی هست، اگر نیازی بود تبصره اضافه می‌کنیم.»

کورش ساسانی در ادامه گفت: «پیشنهادم این است که کمیسیون روابط عمومی مسوولیت این کار را به عهده بگیرد و اگر کسی خواست از کمیسیون روابط عمومی توضیح بگیرد.»

افشین نمیرانیان نتیجه‌ی رای‌گیری را اعلام کرد: «نتیجه‌ی رای‌گیری 5 رای مثبت و 13 رای منفی، این عبارت حذف نمی‌شود.»

وی درباره‌ی ادامه‌ی بند 26 آیین‌نامه‌ی داخلی گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران گفت: «ادامه‌ی این بند را برای هفته‌ی آینده می‌گذاریم، این بند تصویب نشده فقط حذف عبارت رای نیاورده و ادامه‌ی بند را برای جلسه‌ی آینده می‌گذاریم. من باید بروم.»

اسفندماه سال 97 نیز به درخواست فرنشین گردش انجمن زرتشتیان تهران ضبط صدا در نشست سوم ممنوع!  شد.

نشست نهم گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران در نبود فرامرز کشاورزی دوشنبه 9 اردیبهشت‌ماه 1398 خورشیدی از ساعت 19 آغاز شد.

 در پی تصویب بند 27 آیین‌نامه‌ی داخلی انجمن زرتشتیان تهران، ممنوعیت ضبط صدا قطعی شده است و اینگونه خبرنگار امرداد بدون ابزار اولیه‌ی کار خبرنگاری برای بازتاب خبرهای درست و مطمئن امکان انتشار گزارش‌ نشست‌های هفتگی انجمن را نخواهد داشت.

از این بابت از خوانندگان گرامی پوزش خواسته و امیدواریم که این بند آیین‌نامه‌ی داخلی انجمن با افزودن تبصره‌ یا ویرایش آن امکان ضبط صدا را به خبرنگاران بازگرداند.

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

10 پاسخ

  1. تنها خواهشی که از عزیزان هموند انجمن دارم خودشون رو با قدمت و عزیزانی که 112 سال پیش در این گرامی انجمن فعالیت میکردند مقایسه نکنند.ویه نظر خواهی ایا تفاوتی بین ریاست محترم قبلی و فعلی حس میشود.دکتر نمیرانیان و جناب سیروسی شما که نمیخواستید صدایتان ظبط شودقبل از کاندیداتوری میبایست خودرا در معرض رای همکیشان قرار نداده وهم اکنون با عرض پوزش موظف هستید بصورت کاملا شفاف سخن گفته وتوسط خبرنگاران ظبط و اطلاع رسانی شود.

  2. من به نوبه ی خودم از این خبر شوکه شدم. چه خوب بود که اعضای انجمن جدید ک اکثرا جوان و امروزی هستند برای اطلاع رسانی بهتر فکری می کردند نه حذف آن. البته من از گزارش بالا چنین برداشت کردم که همه اعضا موافق چنین کاری نبوده اند. به هر حال تنها منبعی که همکیشان از زحمات اعضای انجمن با خبر می شدند این گزارشها بود که متاسفانه دیگر نخواهد بود و امیدوارم اعضای انجمن در تصمیم خود تجدیدنظر کنند.

  3. چه تفاوتی بین جلسات غیر علنی دورگذشته با عدم اطلاع رسانی فعلی وجود دارد. اقای نمیرانیان شما با رای تک تک همکیشان به انجمن راه یافته و در جایگاه فرنشین مسئولیت داریدومیبایست به این رای احترام گذاشته و عزیزانی که در امر خبررسانی انجمن تلاش میکنند را همراهی و حتی تشویق نمایید واین خواست جامعه ای میباشد که شما را بر مسند قدرت نشانده وخواستار این راه ارتباطی انجمن وجامعه میباشد.

  4. روز بخیر شاید اکثر دوستان به اشتباه این بند را فهمیده و رای به اشتباه داده اند .شایسته است یکبار دیگر در جلسه هیئت مدیره فقط این بند را رای گیری بفرمایید تا ببینید چند نفر مخالف ضبط صدا جلسات میباشند …؟؟؟؟

  5. جالبه
    من نمی دونستم رییس می تونه بین صحبت بقیه بره، صحبت ها رو قطع کنه و به افراد بی احترامی کنه.
    آقای نمیرانیان چون عدم حذف این بند گویا برایشان مهم بوده است بنابراین خود را مخاطب مستقیم آقای میزانیان تصور نموده اند در حالیکه مخاطب آقای میزانیان کل هیات مدیره بوده است و رییس هم بهتر بود مثل بقیه گوش شنوا داشتند و فرصت می دادند نظر آقای میزانیان گفته شود سپس نظر خود را می گفتند نه اینکه با چند بار قطع کردن صحبتهای آقای میزانیان تمرکز شنوندگان را بر هم بزنند و مانع شوند تا نظر مخالف نظر خودشان درست در ذهن دیگران بنشیند

  6. واقعا باخواندن این خبر متاسف شدم برای گردش۴۴ وبخصوص ریس انجمن که این پیشنهاد رو دادند وتصویبم کردند. عملا با این کار تیشه زدند به ارتباط بین انجمن و جامعه . ارتباط ایکه قرار بود نزدیکتر شود ومردم با انجمن آشتی کنند. این گردش هنوز نرسیده نفاق وجدایی انداخت. امیدوارم تبصره ای گذاشته شود تا خبرنگار حق ضبط داشته باشد وما مردم از انجمنمان بی خبر نباشیم که این حق تک تکمان است

  7. درود آقای دکتر نمیرانیان فرنشین گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران، بنابر فرمایش خودتان در نشست انجمن شما ساعت 5 بامداد از خبر منتشر شده در تارنمای امرداد آگاه شدید و ساعت 20:15 دقیقه از تریبون انجمن اطلاع رسانی کردید. از آنجا که حافظ منافع جامعه هستید و شان انجمن زرتشتیان تهران را بر شان خودتان مقدم می‌دانید، اگر همان لحظه اطلاع می‌دادید بی گمان امرداد همچون همیشه با انجمن همکاری می‌کرد و عبارت را از سایت برمی‌داشت. نزدیک به 15 ساعت آگاهانه این دل نگرانی را بروز ندادید و بنابر فرموده‌ی خودتان شرمنده‌‌ شدید. شما و همکاران می‌دانید که من در هر زمان پاسخگو هستم و امرداد در حفظ منافع و شان جامعه‌ی زرتشتی همراهی با انجمن زرتشتیان تهران را بر خود بایسته می‌داند.

  8. درود. هنوز نمیدونم چرا باید خبر انجمن زرتشتیان تهران کل دنیا بفهمند
    واسه پیام رسانی راه دیگری نیست

  9. بخش اول از دو بخش. قابل ذکر است که هنگام انتشار خبر اضافه شدن تبصره مجاز بودن خبرنگاران برای ضبط صدای جلسات، این مطلب هنوز در دست تهیه بوده است 1- درباره نمونه های انتشار علنی مذاکرات، لااقل دو جای دیگر در ایران وجود دارد، مجلس خبرگان قانون اساسی در سال 58 و شورای شهر تهران (ماده 28 و 37 آیین نامه داخلی شورای شهرا تهران http://shora.tehran.ir/Default.aspx?tabid=108 )، به نظر می‌رسد در جاهایی که اعضای جلسه منتخب مردم هستند، اطلاع رسانی به شیوه علنی متمایل است و در جاهایی که اعضای جلسه انتصابی هستند مثل هیات دولت هنوز چنین نیست. شایسته ذکر است که در قضیه نمایند ه شورای شهر یزد، استناد به مشروح منتشر شده مذاکرات مجلس خبرگان قانونن اساسی سال 58 پس از سی و چند سال، نقش عمده‌ای در به نتیچه رسیدن موضوع داشته است؛ مثلاً https://www.alef.ir/news/3960806304.html وhttps://bit.ly/2PThNsi را می‌توان نگاه کرد 2- باید در نظر داشت که مذاکرات هیات مدیره، تنها بخشی از اطلاعات در دسترس انجمن است و بخشهایی دیگر از اطلاعات هم وجود دارد که باید راجع به آن تصمیم گیری شود مثلاً انتشار نامه های مربوط به قصر فیروزه در سایت دیگر اطلاع رسانی ( https://www.berasad.com/?p=42104 ) که قاعدتاً متعلق به آرشیو انجمن است، تابع چه مقرراتی است و آیا همگان می‌توانند به چنین اطلاعاتی دسترسی داشته باشند و به انتشار آن اقدام ورزند؟ 3- بنا بر اصل 86 قانون اساسی «نمایندگان مجلس در مقام ایفای وظایف نمایندگی در اظهار نظر و رأی خود کاملاً آزادند و نمی‌توان آن‌ها را به سبب نظراتی که در مجلس اظهار کرده‌اند یا آرایی که در مقام ایفای وظایف نمایندگی خود داده‌اند تعقیب یا توقیف کرد»، مصونیتی که در جاهای دیگر نظیر انجمن، احتمالاً وجود ندارد 4- به نظر می‌رسد استناد به تصویر یا صدای ضبط شده در دادگاهها،در حالتهای مختلف، تابع شرایط متفاوتی است و به صورت کلی قابل رد نباشد، مثلاً می توان https://fa.shafaqna.com/news/460593 را دید

  10. بخش دوم از دو بخش. 5- به نظر می‌رسد، وضعیت فعلی و گذشته انجمن به گونه‌ای است که شفافیت بیشتری مورد انتظار است (همانگونه که هم‌اکنون انجمن خود به دنبال حسابرسی گزارش‌های مالی خود است)، وهم اینک وقت مناسبی برای محدود کردن اطلاع رسانی نیست و شاید بهتر باشد بحث احتمالی درباره آن را به زمانی که شفافیت بیشتر شد، مثلاً پس از چند دوره انتشار گزارش‌های حسابرسی محول کرد 6- راجع به شیوه تصمیم گیری در این مورد هم باید به یاد داشت که مطلب حد و میزان شفافیت کمی پیچیده است و تصمیم گیری قاطعانه و سریع درباره آن شاید روش درستی نباشد، یک مساله مشابه، مناقشات مربوط به حریم خصوصی است، مانند مسایل مربوط در شبکه‌های اجتماعی ( https://en.wikipedia.org/wiki/Privacy_concerns_with_social_networking_services ) و یا دسترسی پلیس به اطلاعات رمزنگاری شده آیفون یک فرد متهم به حمله تروریستی ( https://en.wikipedia.org/wiki/FBI%E2%80%93Apple_encryption_dispute )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30