لوگو امرداد

مجموعه تاریخی-فرهنگی سعدآباد، میزبان گردشگران نوروزی

sadabadمجموغه تاریخی-فرهنگی سعدآباد با 13 موزه و برنامه‌های گوناگون میزبان گردشگران نوروزی در تهران است.

در هشتمین روز سال ۱۴۰۱ خورشیدی، موزه‌های مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد با نزدیک‌به ۱۲هزار بازدیدکننده، بیش از ۶۶ هزار بازدید را ثبت کردند.

به‌گزارش میراث‌ آریا و به‌گفته‌ی کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، مجموعه فرهنگی-تاریخی سعدآباد که با ۱۳ کاخ و موزه در روزهای نوروز ۱۴۰۱ خورشیدی به گردشگران خدمت‌رسانی می‌کند، در هشتمین روز از فروردین‌ماه، میزبان ۱۱هزار و ۸۷۳ بازدیدکننده بود.

همچنین در روز ۸ فروردین ۱۴۰۱، مجموع بازدید موزه‌ها به ۶۶ هزار و ۶۶۸ تَن رسید که از این شمار ۲۹ تَن گردشگر خارجی بودند.

روز چهارم فروردین‌ماه با ۷۹ هزار و ۶۰  بازدید، پُربازدیدترین روز این مجموعه بود و رکورد درخور توجهی را در آمار بازدیدکنندگان نوروزی سعدآباد ثبت کرد.

نوروز امسال ۱۳ موزه در مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد مانند: موزه ملت، موزه اتومبیل، موزه هنرهای زیبا، موزه آلبوم‌ها و اسناد سلطنتی، موزه آشپزخانه سلطنتی، موزه استاد فرشچیان، موزه میرعماد، موزه استاد بهزاد، موزه برادران امیدوار، کاخ موزه سبز، موزه ظروف سلطنتی، موزه سلاح‌های دربار و موزه پوشاک فعالیت دارند.

افزون بر امکان بازدید از موزه‌ها، صد اجرای محیطی مانند نمایش‌های عروسکی و موسیقی برای بازدیدکنندگان در دید گرفته شده است.

نمایش عروسکی عموبلفنجک، نمایش سیاه‌بازی، خیمه‌شب‌بازی، تیاتر کودک «رینارد روباهه» و عروسک‌های غول‌پیکر از جمله‌ی این اجراها است.

شعار امسال مجموعه سعدآباد «کودکان؛ میراث‌بان فرهنگ» است.

دوست‌داران برای بازدید از مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد در تعطیلات نوروز، به‌جز سیزدهم فروردین، می‌توانند از ساعت ۹ تا ۱۹ از طریق ورودی‌های زعفرانیه و دربند، خود را به «نگین گردشگری تهران» برسانند. فروش بلیت تا ساعت ۱۷ انجام می‌شود.

تهیه بلیت افزون بر مراجعه حضوری، از طریق «سایت تفریحاتی» و «اپلیکیشن تاپ» امکان‌پذیر است که شیوه‌ی تهیه آن در تارنمای مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد به نشانی: http://sadmu.ir  و اینستاگرام مجموعه با شناسه: SaadabadPalace  به آگاهی رسیده است.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-05