لوگو امرداد
در امرداد 406 چاپ شده است

همسایه در کمین زعفران

p02آرام می‌شکفد با رقص نسیم سحرگاه و نوازش آرام خورشید، در آغوش سپیده‌دم. چتر گلبرگ‌های رنگینش باز می‌شود و با همه‌ی نازکی و نرمی به سرسختی کویر لبخند می‌زند و با گشاده‌دلی مهر را به مردمان گشاده‌دست سرزمینش پیشکش می‌کند. این گنج ارزشمند ولی همچون بسیاری دیگر از داشته‌های این سرزمین در گم‌نامی و بی‌نشانی از میهن خویش دور می‌شود تا با نامی و نشانی دیگر زینت‌بخش سفره‌ها باشد. زَرپرانی که می‌تواند با نام و نشان سرزمین خود فرستاده‌ی مهر و آشتی باشد چگونه است که این‌گونه با بی‌مهری روبه‌رو می‌شود. آیا هیچ اراده‌ای از سوی دولتمردان نیست تا داشته‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی این سرزمین را آنگونه که شایسته ‌است ارج بشناسند و به شکوفایی اقتصاد این خاک زرخیز بکوشند!  
نزدیک به 90 درصد زعفران جهان در ایران تولید می‌شود ولی این فراورده‌ی زرگون سهم شایسته‌ای در بازارهای جهانی ندارد، از دیگر سو پیشکش کردن پیازچه‌های زعفران به کشور افغانستان بیش از پیش حضور زعفران ایران را در بازار جهانی تهدید می‌کند.
در این‌باره  هفته‌نامه‌ی امرداد با دو تن از کارشناسان این حوزه گفت‌وگویی داشته‌ که در رویه‌ی رویداد امرداد 406 چاپ شده است. 

خوانندگان می‌توانند برای دسترسی به هفته‌نامه‌ی امرداد افزون‌بر نمایندگی‌ها و روزنامه‌فروشی‌ها از راه‌های زیر نیز بهره ببرند.

لینک خرید اینترنتی شماره 406 امرداد

لینک اشتراک ایمیلی هفته‌نامه امرداد

نشانی دکه‌های شهر تهران ، کرج و حومه

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09