لوگو امرداد
آشنایی با بیست‌وهفتمین دبیر کانون دانشجویان‌ زرتشتی

بهراد ستودیان: می‌کوشیم برای بهترین تصمیم و عملکرد

بهراد2بیش از نیم سده است که دست در دست هم کوشیده‌اند و هریک سهم خود از کانونی بودن را ادا کرده‌اند. دیروزها، بی‌‌درنگ فردا شدند. نودانشجویان، دانشجویان قدیمی نام گرفتند و گروهی چشم‌به‌راه کانونی‌شدن. 26 گردش را پشت سر گذاشته و اکنون بیست‌وهفتمین دبیر کانون، مسوولیت راهبردی این نهاد را پذیرفته است. بهراد ستودیان، دانشجویی‌ست که از سه سال گذشته به کانون پیوسته و در انتخابات گردش* 27 به عنوان دبیر کانون دانشجویان زرتشتی برگزیده شده است. بیست‌وهفتمین دبیر کانون از راه پیشِ رو و از پیشبرد اهداف این نهاد زرتشتی می‌گوید.

بهراد ستودیان فرزند مهرناز بیابانی و بهمن ستودیان زاده‌ی 30 آذر‌ماه 1379 در تهران است. او سه دوره تحصیلی را در آموزشگاه‌های زرتشتی به پایان رسانده است. هم‌اکنون سال سوم مهندسی مکانیک دانشگاه علوم و تحقیقات را می‌گذراند و برای مدت دو سال دبیر منتخب گردش 27 کانون دانشجویان زرتشتی است.
ستودیان درباره تجربه کار گروهی چنین می‌گوید: تا پیش از پذیرفته‌شدن در دانشگاه، شناخت خاصی از کانون دانشجویان زرتشتی نداشتم. زمانی که برای بار اول وارد محیط کانون شدم شاهد افرادی با تجربه‌های ویژه و مهارت‌های منحصربه‌فرد بودم. افرادی که آمده بودند تا تجربه‌ها و مهارت‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارند و از دیگران نیز بیاموزند. سه دوره عضو تیم برگزاری همایش علمی زرتشتیان سراسر کشور بودم و بیشتر با شورای آموزشی کانون کار می‌کردم.

دبیر گردش 27 در شرایط ویژه‌ای که همه‌گیری کرونا به وجود آورده، این مسوولیت را پذیرفته، او از برنامه‌های پیش رو می‌گوید: با توجه به کاهش فراگیری ویروس کرونا و بازگشایی دانشگاه‌ها در نظر داریم تا برنامه‌ها مانند سال‌های پیش از کرونا به شکل حضوری برگزار شود. برگزاری برنامه‌ها پس از کرونا یک چالش است که ما باید بکوشیم بهترین تصمیم را بگیریم و بهترین عملکرد را داشته باشیم. قصد داریم یک سری تغییرات کوچک اما مهم را در این دو سال در برنامه‌ها به کار ببریم. پس از همه‌گیری گسترده‌ی ویروس کرونا، برنامه‌های کانون دچار تغییرات بزرگی شد و به سمت مجازی‌شدن رفت. حال پس از کمترشدن این همه‌گیری جهانی می‌توان دوباره برنامه‌های کانون را به روش حضوری برگزار کرد اما به بی‌گمان مانند گذشته نخواهد بود. باید برنامه‌ها به مرور بهینه‌تر و به‌روزتر شوند.

کانون دانشجویان زرتشتی از هشت شورا تشکیل شده است و فعالیت‌های خود را درچهارچوب شورای آموزشی، شورای دینی، شورای روابط عمومی، شورای کار و اقتصاد، شورای فرهنگ و ادب، شورای مددکاری، شورای ورزشی، شورای هنر انجام می‌دهد. هر یک از این شوراها هموندهای خود را دارد و همچنین دارای یک رابط است که وظیفه‌ی پیوند میان شورا و هیات‌مدیره‌ی کانون بر دوش اوست. بهراد ستودیان در این سه سالی که به کانونی‌ها پیوسته، فعالیت در برگزاری همایش علمی و مسوولیت‌پذیری در شورای آموزشی را بیشتر از دیگر شوراها تجربه کرده است. وی از نقش شوراها در پیش‌برد آرمان‌های کانون چنین می‌گوید: از نگاه من این شوراها هستند که می‌توانند مهارت‌های نهفته کانونی‌ها را شکوفا کند و به آن‌ها مهارت‌های جدید نیز بیاموزد. هر شورا ابعاد مختلف خود را دارد و یک دانشجو می‌تواند با استفاده از شوراها جنبه‌های گوناگون زندگی خود را پرورش دهد. بی‌گمان هر شورا نقاط ضعف و قدرت ویژه به خود را دارد. هر شورا با حضور هریک از اعضای کانون معنا و قدرت پیدا می‌کند. هریک از شوراها بستری را بوجود می‌آورد تا پیرامون برگزاری هر برنامه، دغدغه‌های روز جامعه، دانشجویان و …. هم‌اندیشی شود تا بهترین تصمیمات گرفته و انتخاب‌ها انجام شود.

جام جان‌باختگان، همایش اوستاخوانی و گاتاشناسی مانتره، اردو دانش‌آموزان زرتشتی سراسر کشور، جشنواره‌ی موسیقی زرتشتیان سراسر کشور، همایش علمی زرتشتیان سراسر کشور و نمایشگاه آیین و فرهنگ ایران باستان از برنامه‌های گسترد‌ه‌‌ی کانون دانشجویان زرتشتی هستند که نه تنها همکاری و همیاری هموندان این نهاد دانشجویی را به نمایش می‌گذارد بلکه همازوری جامعه را می‌سنجد. ستودیان درباره‌ی ارزیابی خود از کارکرد همایش‌های مهم دینی فرهنگی هنری علمی ورزشی کانون می‌گوید: هر یک از برنامه‌های کانون دانشجویان زرتشتی اعم از همایش‌های دینی، فرهنگی، علمی و …. با هدفی ارزشمند و در راستای برآوردن هر یک از نیازهای جامعه زرتشتی پایه‌گذاری شده است و برای دستیابی به اهداف اجرایی درست با همکاری هموندان کانون پیش رفته است اما با توجه به اینکه کانون جای رشد و تجربه و اجرای ایده‌های نو است، پس پیشبرد هریک از برنامه‌ها و گسترش دامنه‌ی اهداف اجرایی آن نیز وجود دارد که برای ارزیابی هریک از آنها فاکتورهای زیادی را بوجود می‌آورد.

سخن پایانی: امیدوارم همه در راستای پیشرفت هازمان زرتشتی گام درستی برداریم و جامعه‌ای هم‌دل‌تر و شادتر داشته باشیم.

*در لینک زیر با هیات‌رییسه منتخب گردش 27 کانون دانشجویان زرتشتی و رابط‌های شوراهای هشت‌گانه آشنا می‌شوید:  https://amordadnews.com/114329/

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-01