لوگو امرداد
نشست سی‌ودوم؛ 20 آبان‌ماه

مدیریت سازمان پذیرایی انجمن زرتشتیان تهران چالشی حل نشده

مصوبه‌های کمیسیون‌های مالی و خدمات، از هشت کمیسیون نهادینه در انجمن زرتشتیان تهران، به رای گذاشته شد. پس از این که چند تن از هموندان هیات‌مدیره از اجرا نشدن مصوبه‌ی گزینش مدیر اجرایی سازمان پذیرایی گلایه کردند، تصمیم بر این شد که گفت‌وگو پیرامون چرایی انجام نشدن این مصوبه در نشست غیرعلنی دنبال شود.

– پیش از دستور، خدامراد مزداپور درباره‌ی دفاع از رای هیات‌مدیره و مصوبه‌ی گزینش امید فرهنگ به عنوان مدیر اجرایی سازمان پذیرایی سخن گفت و ابراز تاسف کرد که چرا نمی‌توان مصوبه‌ای که با رای اعتماد اکثریت هیات‌مدیره گرفته شده را به اجرا گذاشت. باید اعاده‌ی حیثیت کرد. باید فرآیند کار را روشن کرد، چه کسی این اتفاق را رقم زده؟

– فرهاد کشاورزی، هموند هیات‌مدیره‌ی انجمن زرتشتیان تهران، گفت: تنها سه کمیسیون مالی، موقوفات و خدمات مصوبه به رای می‌گذارند بقیه کمیسیون‌ها کار آن چنانی انجام نمی‌دهند. با چالش نقدینگی انجمن زرتشتیان تهران، در رابطه با امور جوانان به جرات هیچ پیشنهاد و حرکتی نمی‌توان انجام داد. از طرفی مصوبه‌ی کلی می‌گیریم و آن هم وزارت کشور، مصوبه‌ی هیات‌مدیره را زیر سوال می‌گذارد، پس ما چه کاره هستیم؟ پس بودن در هیات‌مدیره چه فایده‌ای را در بردارد؟

– فرهاد کشاورزی، هموند هیات‌مدیره‌ی انجمن زرتشتیان تهران افزود که اگر روند اجرایی انجمن بدین گونه پیش رود و رای هیات‌مدیره نادیده گرفته شود، وی استعفا می‌دهد.

– سیما بزرگ‌چمی، هموند هیات‌مدیره‌ی انجمن زرتشتیان تهران از اینکه مساله‌ی گزینش مدیر اجرایی سازمان پذیرایی شفاف‌سازی نمی‌شود گلایه کرد و گفت: حق همه اعضای هیات‌مدیره است که در باره‌ی چرایی و چگونگی این اتفاق بدانند. زمانی که از کم و کِیف ماجرا اطلاع نداشته باشم به عنوان عضو کمیسیون روابط عمومی پاسخی برای پرسش‌های مردم ندارم. این درست نیست که من عضو هیات‌مدیره هستم ولی چون این موضوع به کمیسیون دیگری مربوط است من بی‌اطلاع هستم و نمی‌توانم پاسخگو باشم.

– فرنشین انجمن زرتشتیان تهران اعلام کرد که پس از گفت‌وگو با علی فریدونی، مدیرکل مجامع وزارت ارشاد، در نشست غیرعلنی هیات‌مدیره همه‌ی جریان با جزییات گفته شده است.

– افشین نمیرانیان، فرنشین انجمن زرتشتیان تهران به هیات‌مدیره پیشنهاد داد تا برای این که سوتفاهم پیش نیاید، با کسانی که در جلسه‌ی گفت‌وگو با دکتر فریدونی، مدیرکل امور مجامع در وزارت ارشاد، بودند مشورت و رایزنی کنند و در ادامه گفت: اگر به گفته‌های آنان و دکتر فریدونی که بیانشان قابل اعتماد است، اعتماد کنید، متوجه اصل اتفاق خواهید شد و دیگر این مساله گنگ نخواهد بود.

– مهران تیراندازیان، هموند هیات‌مدیره‌ی انجمن زرتشتیان تهران با تاکید بر این که اگر انجمن زرتشتیان تهران بخواهد می‌تواند علت عدم اجرایی شدن این مصوبه را پیگیری کند، در ادامه گفت: هنوز متوجه نشده‌ام موضوعی که پیش آمده به کجا رسیده و نتیجه‌گیری آن در ابهام است. اگر موردی از این سیستم‌ها پیش بیاید، دستکم به خود فرد اعلام می‌کنند که مشکل چگونه بوده است. این مساله فراتر از عدم تایید صلاحیت فرد به جلو رفته است. وقتی این مسایل در جامعه پخش می‌شود برای شخصیت حقیقی فرد آسیب‌ساز است و این امر درست نیست. به عنوان هیات‌مدیره‌ی انجمن زرتشتیان تهران نباید منافع فردی را در نظر گرفت بلکه باید براساس منافع جامعه حرکت کرد. در صورتی که مساله مبهم باشد، شاید خود فرد برای شفاف‌سازی دسترسی به آن ارگان نداشته باشد که به سیستم وارد شود. اگر از طریق انجمن پیگیری شود این امکان پیش می‌آید که شخص را بخواهند و با دلیل و مستندات، یا شخص قانع می‌شود و یا آن‌ها را قانع می‌کند. اگر مشکلی در گزینش پیش آید به خود فرد می‌گویند اگر قانع شد، شاید برای هیچ دوره‌ای چنین درخواستی را نکرد. وی از فرنشین انجمن زرتشتیان تهران درخواست کرد این موضوع را جدی‌تر پیگیری کند.

ادامه‌ی نشست انجمن زرتشتیان تهران برای گفت‌وگو درباره‌ی مصوبه‌ی مدیر اجرایی سازمان پذیرایی، چگونگی مدیریت سازمان پذیرایی پس از اتمام قرارداد کنونی و همچنین برنامه‌ریزی پیرامون نشست پرسش و پاسخ که در روز آدینه 24 آبان‌ماه 1398 برگزار می‌شود، با رای اکثریت هیات‌مدیره، غیرعلنی پیگیری شد.

مصوبه‌های کمیسیون مالی:

  • تسویه‌ی تنخواه درمانگاه یگانگی به مبلغ 2 میلیون و 335 هزار ریال.
  • تسویه‌ی تنخواه دبیرخانه‌ی انجمن زرتشتیان تهران به مبلغ 14 میلیون و 54 هزار و 470 ریال.
  • تسویه‌ی تنخواه آرامگاه قصرفیروزه به مبلغ 42 میلیون و 500 هزار ریال.
  • هزینه‌ی لابراتوار دندان‌پزشکی در مهرماه به مبلغ 945 هزار ریال.
  • سهم دندان‌پزشکان در مهرماه به مبلغ 183 میلیون و 942 هزار ریال.
  • پرداخت عوارض و نوسازی ساختمان‌های انجمن به مبلغ 120 میلیون ریال.
  • پرداخت بخشی از هزینه‌های ایزوگام مغازه‌های خیابان انقالاب به مبلغ 250 میلیون ریال.
  • پرداخت بخشی از هزینه‌های تعمیرات شیروانی تالار خسروی به مبلغ 35 میلیون ریال.

مصوبه‌ی کمیسیون خدمات:

  • با مبلغ 150 میلیون ریال برای خرید لوازم یکبار مصرف دندان‌پزشکی مورد نیاز درمانگاه یگانگی با پیش‌فاکتور تصویب شد. (لوازم از تعاونی دندانپزشکان خریداری می‌شود).

– شاه‌بهرام سیروسی، فرنشین کمیسیون مالی با اشاره به این که قرارداد کاری با کارمند انجمن و مدیر اجرایی کنونی سازمان پذیرایی یکم آذرماه به پایان می‌رسد، برنامه‌ی کمیسیون خدمات را در این باره جویا شد.

– مهردخت شهریاری فرنشین کمیسیون خدمات انجمن زرتشتیان تهران، گفت: طی نامه‌ای که همه‌ی هموندان کمیسیون خدمات آن را امضا کرده‌اند از رییس انجمن زرتشتیان تهران درخواست کرده‌ایم که با توجه به اتمام قرارداد با مجری سازمان پذیرایی به آقای خسرویانی، حسابدار سازمان پذیرایی دستور بدهند تا مفاصاحساب کامل هزینه‌ها را با آقای کاووسی انجام بدهند. همچنین با نامه‌ای به خشایار کاووسی ابلاغ شود که قرارداد مجری پایان می‌گیرد و قابل تمدید نیز نیست، پایان کار به وی اعلام می‌شود.

وی افزود: تصمیم بر این شده که یک هیات پنج نفره و یا چند نفره متشکل از هموندان هیات‌مدیره، و کمیسیون خدمات سازمان پذیرایی را مدیریت کنند.

گزارش کمیسیون روابط‌عمومی:

– سیما بزرگ‌چمی دبیر کمیسیون روابط عمومی گزارش داد که آدینه 24 آبان‌ماه 1398 نشست پرسش و پاسخ با همکیشان از ساعت 9 بامداد در تالار همایش‌های فیروزبهرام برگزار می‌شود.

– کوروش ساسانی از کمیسیون روابط عمومی خواست تا جزییات برنامه‌ی نشست پرسش و پاسخ را مشخص کنند. همکیشان پرسش‌ها را شفاهی بیان می‌کنند یا کتبی؟ پرسش‌ها چگونه جمع‌آوری می‌شود؟

– کامبیز میزانیان، هموند انجمن زرتشتیان تهران، درباره‌ی برگزاری نشست پرسش و پاسخ گفت: انتظار عملی روابط عمومی این بود که پیش از نشست پرسش و پاسخ، گزارش کامل مالی و پیشامدهای رخ داده، آماده شود. گزارش مالی که هفته‌ی پیش در نشست غیرعلنی به هیات‌مدیره ارایه شد را همه‌ی همکیشان باید بدانند.  واقعیت باید مشخص شود و دستکم همه در جریان دخل و خرج ماهانه‌ی انجمن قرار بگیرند.

– افشین نمیرانیان، ‌فرنشین انجمن زرتشتیان تهران با گقتن این که هیات‌مدیره سالی یکبار در مجمع همگانی گزارش مالی را رسما اعلام می‌کند، افزود: زمانی که مسایل مالی انجمن را اعلام می‌کنید فقط مردم در جریان نمی‌گیرند. درست یا غلط تصور عموم از انجمن به گونه‌ای دیگر است.

در گوشه و کنار:

– مهران تیراندازیان،‌ هموند هیات‌مدیره‌ی انجمن زرتشتیان تهران، نتیجه‌ی گفت‌وگوی هیات‌رییسه با فرانک زنده‌نوش، خزانه‌دار انجمن زرتشتیان تهران را جویا شد.

– فرنشین انجمن زرتشتیان تهران گفت: خانم زنده‌نوش چند روز در تهران نیستند و از هفته‌ی آینده در نشست هیات‌مدیره حاضر می‌شوند. وی نگران کارآمدی انجمن است و مهمترین تصمیمی که گرفته شد این بود که هیات‌رییسه پربارتر شود و بتواند طرح‌های مختلفی برای بهبود و کارآمدی انجمن مطرح کند.

 سخنران پیش از دستور نشست:

– بزرگمهر پرخیده سخنران پیش از ورود به دستور نشست هیات‌مدیره‌ی انجمنن زرتشتیان تهران  بود. وی در آغاز غیبت  فرانک زنده نوش، خزانه‌دار انجمن زرتشتیان تهران که برای همه بحث برانگیز شده است را جویا شد و درخواست کرد، اگر صلاح می‌دانند و محرمانه تلقی نمی‌شود در این باره توضیح داده شود. وی در ادامه افزود: این که کارشناسی به خبرگی ایشان در مدیریت مالی چرا به یک دفعه چند جلسه غیبت دارند را پاسخگو باشید.

وی با اشاره به افزایش شمار کمیسیون‌های انجمن به 8 کمیسیون که بنظر ضروری نمی‌رسد پیشنهاد داد تا کار گروهی با دستکم 4 هموند در راستای تحلیل میزان شکست‌ها و یا ارزیابی میزان موفقیت فعالیت‌ها و یا مصوبه‌های انجمن تشکیل شود تا بتوان پیش از این که دیگران در مورد مصوبه‌ها و یا فعالیت‌های انجمن داوری کنند، انجمن بهتر محک زده شود و گزارش‌ها و تحلیل‌های خود را ارایه دهد.

بهترین سیستم‌ها و با بالاترین امکانات در صورتی که بازخورد و یا اطلاعاتی از سیستم‌های نظارتی نداشته باشند با مشکلات و یا شکست در برخی زمینه‌ها روبه‌رو می‌شوند. عدم راه‌اندازی و عدم توجه به تشکیل کمیته‌های نظارتی انجمن، اگرچه در گردش‌های گذشته‌ی انجمن نیز کارآمد نبوده‌اند، نگران‌کننده است و بهتر است انجمن در این زمینه پاسخ دهد.   

وی نکته‌ی از قلم افتاده‌ای که در نشست کنکاش یگانگی گفته شد را بازگو کرد: از موضوع‌های با اهمیت مرور و بررسی دوباره‌ی پروژه‌ی باغ شهدا است که خوب است با گرفتن تصمیماتی، عملکرد پروژه بهبود یابد.

 نشست سی‌ودوم انجمن زرتشتیان تهران دوشنبه 20 آبان‌ماه 1398 خورشیدی از ساعت 18:25 در نبود میترا نمیرانیان، فرانک زنده‌نوش، رامین خسروی و بابک شهریاری آغاز شد و نزدیک به 40 دقیقه به درازا کشید.

 

 

 

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

2 پاسخ

  1. مديريت سالن خسروي از سالها پيش انحصاري و پارتي بازي بوده و با انصاف انتخاب نشده، اميدواريم اين دوره درست شود

  2. درود به آقای فرهاد کشاورزی. چرا رای هیات مدیره اجرا نمیشود. طبق قانون اساسی زرتشتیان در امور داخلی مستقل هستند. مدیریت سالن پذیرایی یک موضوع داخلی جامعه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-07