لوگو امرداد
در نشست شصت و ششم گردش 45:

دکتر بهشید برخوردار، میهمان ویژه نشست انجمن زرتشتیان تهران

دکتر بهشید برخودار، نماینده برگزیده زرتشتیان در مجلس: ما و شما باید با هم تلاش کنیم تا وضع هازمان بهتر شود.

فرامرز پوررستمی، سخنگوی گردش 45 انجمن زرتشتیان تهران در گفت‌و گو با امرداد درباره نشست روز دوشنبه چنین گفت:

هیات مدیره گردش 45 انجمن زرتشتیان تهران در نشست 66 این هیات مدیره که روز سوم اردیبهشت‌ماه 1403 تشکیل شد میهمان ویژه داشت.

این میهمان ویژه بهشید برخوردار، نماینده برگزیده زرتشتیان در مجلس بود. وی سخنان خود را با آرزوی سالی خوش و نیک برای همه آغاز کرد و در پاسخ، باشندگان در نشست نیز برای ایشان آرزوی موفقیت کردند و برگزیده شدنشان را شادباش گفتند. در ادامه بهشید برخوردار افزود، ما و شما باید با هم تلاش کنیم تا وضع هازمان خودمان را بهتر کنیم. ما مسوولیت بزرگی داریم من هم در این راستا تمام تلاش خود را برای پیشبرد امور و رفع مشکلات و مواردی که به نماینده مربوط می‌شود خواهم کرد. وی همچنین گفت من به‌عنوان نماینده هازمان مسوولیت دارم برای احقاق حقوق تک‌تک همکیشان نسبت به هم و نیز نسبت به جامعه بیرون تلاش و پیگیر باشم. سپس افشین نمیرانیان فرنشین هیات مدیره گردش 45 انجمن زرتشتیان تهران در مورد دیرینگی (سابقه) این انجمن که نزدیک 120 سال است توضیحاتی داد و همچنین در مورد ساختار تصمیم سازی و تصمیم گیری نیز مطالبی را گفت. وی در ادامه افزود، تصمیم‌سازی از طریق کمیسیون‌های انجمن انجام می‌شود، ولی تصمیم‌گیری در هیات مدیره است. وی همچنین گفت، انجمن زرتشتیان تهران به گفته‌ی بسیاری انجمن مادر است و وظیفه پشتیبانی دارد در آیین‌های ملی نیز نمایندگی هازمان زرتشتی با همین انجمن است. همچنین انجمن هر جا که بتواند به دیگر نهادهای زرتشتی تهران برای اجرا و برگزاری برنامه‌هایشان کمک می‌کند. پس‌ از این توضیح، نماینده برگزیده زرتشتیان در سخنانی گفت، درزمینه‌ی دارایی‌ها، املاک و مستغلات که سرمایه‌های ما برای نسل‌های بعدی هستند باید به‌دقت برنامه‌ریزی کنیم. باید مدیریت درستی داشته باشیم چون من و شما در جایگاه خدمت به مردم هستیم، امیدوارم شما برنامه بدهید تا بررسی و تلاش کنیم که اجرایی شود. بهشید برخوردار در بخش دیگری از سخنان خود گفت، یکی از مشکلات هازمان ما این است که پشتوانه‌سازی نداریم. باید جوانان را آموزش دهیم تا پشتوانه کافی برای ادامه راه داشته باشیم. وی همچنین گفت، اگر کار هر کدام از ما چه به‌عنوان نماینده هازمان و چه به‌عنوان انجمن ایرادی داشته باشد به هم یادآوری کنیم. درمجموع باید تلاش مشترک داشته باشیم تا راه‌حل مناسب و مشترک پیدا کنیم. در این دیدار که نزدیک به یک ساعت‌ونیم به درازا کشید چند تن از هموندان هیات مدیره و بازرسان گردش 45 نیز نکاتی را یادآور شدند ازجمله نکاتی که گفته شد به این شکل است:

  • مسوولیت انجمن بر دوش هیات مدیره است، هیات مدیره‌‌ها در طول خدمت هم اختیار و هم مسوولیت دارند و باید پاسخگو باشند چون تصمیم‌گیری‌های هیات مدیره توسط هموندان انجمن زرتشتیان تهران داوری خواهد شد.
  • نماینده مجلس، برای کارگشایی مسایل خارج از جماعت است.
  • نماینده هازمان زرتشتی باشید و نه دادستان هازمان زرتشتی
  • استقلال انجمن‌ها باید حفظ شود. رهنمودها را از سوی هرکس که باشد باید بشنوید ولی هر انجمنی باید روی چرخ‌دنده خودش بچرخد و عمل کند.
  • شما وزیر امور خارجه هستید، اگر دخالت کنید سبب یارگیری می‌شود. به‌عنوان یکی از صاحبان اموال مطالبه‌گر باشید نه هدایت‌گر.
  • پیرامون شما باید افراد کارشناس و متخصص و باتجربه باشند.
  • با نماینده پیشین تعامل بیشتر داشته باشید اگرچه می‌دانم که تعامل دارید.
  • امیدوارم بتوانید از این عنوان یعنی نماینده مراقبت کنید. سخنان همه را بشنوید و با خرد خود تصمیم بگیرید.
  • اگر فرض کنیم که جامعه زرتشتی سه محور دارد، محور دینی با انجمن موبدان است، محور اجتماعی و فرهنگی با انجمن‌ها و نهادهای زرتشتی و محور سیاسی نماینده است؛ بنابراین باید مرزها را شناخت و جایگاه‌ها باید حفظ شود.
  • شما افزون بر اینکه به وظایف قانونی خود که هر نماینده‌ای دارد عمل می‌کنید باید در مقابل قانون‌های نانوشته‌ای که گاهی در مورد همکیشان ما استفاده می‌شود مقاومت کنید و جلوی تحمیل قانون‌های نانوشته را بگیرید.

در ادامه نشست نُه مصوبه و چند گزارش بیان شد که برخی از مهم‌ترین این مصوبات و گزارش‌ها عبارتند از:

کمیسیون مالی

-اختصاص تنخواه به خوابگاه‌های دختران و پسران مصوب شد.

کمیسیون فرهنگی آموزشی

-کمک‌هزینه آموزشی برای دبیرستان فیروز بهرام مصوب شد تا این دبیرستان بتواند به برنامه‌های خوبی که دارد ازجمله جذب آموزگاران با کیفیت خوب ادامه دهد.

کمیسیون املاک و مستقلات

-مبلغ قرارداد اجاره موردنظر یک مستاجر به‌عنوان مصوبه آورده شد که پس از رای گیری رای کافی نیاورد.

بخش مددکاری کمیسیون روابط عمومی

-این بخش مبلغی را برای کمک به یک مددجو به شوند بیماری درخواست کرد که مصوب شد.

کمیسیون روابط عمومی

-دو مصوبه برای نشست پرسش‌وپاسخ و گرامیداشت و برگزاری آیین بزرگداشت نماینده زرتشتیان مطرح شد که هردو رای کافی گرفت.

کمیسیون خدمات

-برنده مزایده درمانگاه یگانگی مشخص شد و برای گرفتن مجوزها قرار شد تا صدور مجوز که بیشینه سه ماه در نظر گرفته شده است از برنده مزایده اجاره گرفته نشود و اگر پیش از این سه ماه توانست مجوزها را بگیرد از هنگام صدور مجوزها باید اجاره بپردازد.

-این کمیسیون همچنین اعلام کرد سرپرستی را برای مکان اسکان موقت زرتشتیان در تهران مشخص کرده است که وی به مدت دو ماه به‌عنوان سرپرست در خدمت مسافران خواهد بود.

-قیمت هر شب اقامت برای مسافر در این پذیرشگاه موقت 130هزار تومان مصوب شد.

گزارش‌ها

گزارشی از مکان جدید مهد کودک انجمن زرتشتیان تهران در محل جدید توسط کمیسیون آموزشی و فرهنگی بیان شد و در این گزارش افزون بر بیان مسایل و مشکلات فعلی در مورد افزایش امکانات احتمالی برای رفاه بیشتر نونهالان مهدکودک، گفت‌وگو شد.

فرنشین هیات مدیره گردش 45 گزارش داد که یکی از مستاجرها که به انجمن زرتشتیان تهران بدهی داشته است بدهی پیشین خود را پرداخته و باید وارد مرحله نوشتن قرار جدید شویم. تاریخ آغاز این قرارداد از مهرماه سال پیش خواهد بود.

گزارشی نیز از افزایش دستمزد برای افراد پیمانی که با انجمن همکاری می‌کنند و شامل تامین اجتماعی نیستند ارایه شد و مبالغ موردنظر مصوب شد. تعداد این همکاران انجمن بیش از 20 نفر است.

نشست شصت‌وشش گردش 45 انجمن زرتشتیان تهران روز  دوشنبه سوم اردیبهشت‌ماه 1403 با باشندگی 19 تن از هموندان هیات مدیره و دو تن از بازرسان و با باشندگی بهشید برخوردار، نماینده برگزیده زرتشتیان در مجلس ساعت 18 آغاز و تا ساعت 22 ادامه داشت.

1 30 2 25 3 24 4 24

فرتور از روابط‌عمومی انجمن زرتشتیان تهران است.
6744

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-14