لوگو امرداد

آموزه‌های زردشت و فلسفه‌ی دین پارسی منتشر شد

کتاب آموزه های زردشت و فلسفه‌ی دین پارسی  با برگردان اورمزد گلیاری به چاپ رسیدکتاب آموزه‌های زردشت و فلسفه‌ی دین پارسی با ترجمه‌ی اورمزد گلیاری به چاپ رسید.

موضوع آموزه‌های زردشت  از دیرباز یکی از سرفصل‌های محبوبِ فیلسوفان و دانشمندان غرب و شرق بوده است، به طوری‌ که از فیلسوفان یونان باستان گرفته تا دانشمندان جهان اسلام و محققان وزینِ جهانِ غرب همه و همه همواره به فلسفه و چیستی دینِ او توجه خاصی داشته‌اند و در این باره نوشته‌های فراوانی تدوین کرده‌اند.

اگرچه می‌توان اذعان داشت در طول قرن‌های اخیر و با وجود نگارشِ این آثارِ تحقیقی درباره‌ی دین و فلسفه زردشت، آموزه‌های او نزد عموم مردم چندان شناخته شده نبوده و نیست، و هستند کسانی که هنوز آئین مزدیسنی را دینِ آتش‌پرستی  می‌دانند. ظاهرا نویسنده‌ی کتاب نیز به همین دلیل تصمیم می‌گیرد تا کتابی مختصر برای آشنایی با آموزه‌های زردشت و فلسفه‌ی دین پارسی گردآوری کند. خود او در این باره می‌نویسد: “امیدوارم در این نوشته، آنان که با این دین بیگانه هستند، شعله‌ای در راه روشنگری فلسفی و معتقدین به زردشت، موضوعی برای مطالعاتی عمیق‌تر و گسترده‌تر در وادی ناگفته‌های الهیات و فلسفه‌ی متعالی مستور در نوشته‌های باستانی کتب تاریخی اوستا پیدا کنند.” (برگرفته از متن کتاب)

نویسنده‌ کتاب را حدود یک‌صد سال پیش در انگلستان، در غربت و به زبان انگلیسی شیوا، شاعرانه و گاهی متکلف نوشته است. او در طول کتاب سعی دارد شباهتی ماهوی بین ایران زردشتی و پادشاهی انگلستانِ مسیحی برقرار کند. از سوی دیگر گاه و بیگاه بی‌آنکه به  موضوع اشاره کند ریشه‌ی بسیاری از مشکلاتِ جامعه‌ی بریتانیا را در نبودِ دینی که باورمندانِ خویش را از رذایل اخلاقی باز دارد دانسته. کتاب از دو بخش تشکیل شده: نخست تاریخچه‌ای مختصر از زردشتیان و ایران زردشتی و همچنین شرح مهاجرت زردشتیان به هند و روایت نویسنده از دینِ زردشت و فلسفه‌ی آن و در ادامه بخش دوم که گزیده‌ای از متون مزدیسنی است که جلوه‌ای از چیستی این دین ارائه می‌کند. اما، در نهایت کتابِ او تنها فریادِ مردی باورمند است که سعی دارد انعکاسی باشد از آوازِ پیامبری که در هزاره‌های دور تاریخ شعله‌ی روشنگریِ فلسفی و اخلاقی را شاید برای نخستین بار افروخته است.

کتاب آموزه‌های زردشت و فلسفه‌ی دین پارسی در 114 رویه در شمارگان 500 نسخه از سوی انتشارات گویا به چاپ رسیده است.

دوست‌داران و پژوهشگران می‌توانند این کتاب را از دو هفته‌نامه‌‌ی «اَمرداد» به نشانی، تهران، خردمند شمالی، کوچه‌ی اعرابی 3، شماره‌ی 4  اشکوب 3 خریداری کنند. دفتر امرداد به شماره‌‌های 88325331-88824806 برای هماهنگی پاسخگو است.

 خرید اینترنتی کتاب آموزه‌های زردشت و فلسفه‌ی دین پارسی از فروشگاه امرداد

 

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-01